اخبار داغ

روحانی فقط روحانی انقلابی؛

خانه طلبگی که پایگاه مبارزه با کرونا شد/ فداکاری‌های روحانیون؛ دور از چشم رسانه‌ها

خانه طلبگی که پایگاه مبارزه با کرونا شد/ فداکاری‌های روحانیون؛ دور از چشم رسانه‌ها
در این روزها که دنیا لحظات پراسترسی را سپری می‌کند؛ هستند کسانی که شبانه‌روز در عرصه‌های مختلف برای کاهش این فشار در کشورمان تلاش می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار از آغاز روزهای کرونایی در کشور هر فردی در هر مسئولیت و هر قشری برای جبران خسارت های ناشی از این ویروس منحوس پای کار آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار,

نوعی اتحاد، وفاق و همدلی بین آحاد مختلف جامعه باعث شد در پیشگیری و مبارزه با این ویروس منحوس، کشور ایران کارنامه ای تقریبا موفق از خود ارائه کند.

,

احساس مسئولیت بی محابای روحانیون در خط جهاد 

, احساس مسئولیت بی محابای روحانیون در خط جهاد ,

البته این روحیه مثال زدنی ایرانی ها همواره در برهه های مختلف زبانزد بوده و در این ایام پر استرس و نگران کننده هم همدلی مردم ایران با مسئولان باعث شد اندکی از آلام آسیب دیدگان کم شده و نوعی روحیه جهاد و مقاومت در جامعه جاری شود.

,

یکی از اقشاری که از آغازین روزهای کرونایی بدون چشم داشت خطر را به جان خریدند و وارد میدان شدند روحانیان بودند. طلاب و روحانیان تبریزی که عملکردشان در تدفین و تشییع فوتی های کرونا باعث توجه و تحسین مقام معظم رهبری هم شد.

,

در همین زمینه گفتگویی با حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول گروه های جهادی حوزه علمیه ولیعصر(عج) تبریز داشتیم. روحانی که خانه طلبگیش را به پایگاه مبارزه با کرونا تبدیل کرده

,

وی صحبت های اولیه اش را این چنین آغاز می کند و می گوید: حوزه های علمیه و طلاب گروه مردمی هستند که همواره در کنار مردم بوده و هرجا مردم مشکلاتی داشتند حوزه ها برای رفع آن مشکل پیشقدم بودند.

,

وی در پاسخ به سوالی در زمینه نقش طلاب در بحث کرونا می گوید: در ویروس کرونا هم که موضوعی اجتماعی بود طلاب احساس مسئولیت کردند و بی محابا وارد میدان شدند.

,

 

,

, ,

 

,

 حجت الاسلام حسینی می افزاید: از جمله اقدامات طلاب و روحانیون تبریز بحث تشییع و تدفین فوتی های کرونا بود که تشییع و تدفین و غسل و نماز میت فوت شدگان را برعهده گرفتند و به نحو احسن انجام دادند که باعث شد مقام معظم رهبری هم در فرمایشایت شان به این موضوع اشاره کنند.

,  حجت الاسلام حسینی می افزاید: از جمله اقدامات طلاب و روحانیون تبریز بحث تشییع و تدفین فوتی های کرونا بود که تشییع و تدفین و غسل و نماز میت فوت شدگان را برعهده گرفتند و به نحو احسن انجام دادند که باعث شد مقام معظم رهبری هم در فرمایشایت شان به این موضوع اشاره کنند.,

, ,

طلاب تبریزی استرس کرونا را از دوش مردم برداشتند

, طلاب تبریزی استرس کرونا را از دوش مردم برداشتند,

وی می گوید: طلاب تبریز خودشان را در دیگر عرصه ها هم کنار نکشیدند از جمله در توزیع بسته های معیشتی ضدعفونی محلات و دیگر موارد هرچه از دستشان بر می آمد، انجام دادند.

,

طلبه ای که خانه خود را پایگاه مبارزه با کرونا کرد

, طلبه ای که خانه خود را پایگاه مبارزه با کرونا کرد,

وی به جزئیات فعالیت های این قشر می پردازد و می گوید: در تمام زمینه ها حوزه های علمیه وارد عرصه شدند و در صحنه بودند و کارهای متفاوت انجام دادند، در تشکیل گروهای جهادی، قرارگاه ها با بسیج همکاری داشتند و برای کاهش اضطراب و استرس جامعه تلاش کردند. در بحث بسته های معیشتی پا پیش گذاشتند و کمک هایی برای آسیب دیدگان داشتند و با همراهی و جذب کمک های خیران در بحث ضدعفونی ها سنگ تمام گذاشتند به طوری که طلبه ای داشتیم به نام آقای طالبی که منزل خودش را پایگاه قرار داده بود و در اختیار نیروهای جهادی قراردادند، تمام طلاب خالصانه در صحنه بودند و کم نگداشتند.

,

, ,

 

,

بحران ها ثابت کرد روحانیون کنار مردم هستند

, بحران ها ثابت کرد روحانیون کنار مردم هستند,

وی اشاره ای به توطئه های دشمنان برای جدایی مردم از روحانیت می کند و می گوید: موفقیت جمهوری اسلامی با در کنار هم بودن مردم و روحانیت است لذا دشمن همواره تلاش می کند بین مردم و روحانیت فاصله بیندازد اما به حول و قوه الهی مردم عملکرد طلاب را در این روزهای کرونایی می بینند که همواره طلاب در خط مقدم هستند.

,

حجت الاسلام حسینی می افزاید: چه در جنگ تحمیلی چه بعد از انقلاب و در فتنه ها و در سیل و زلزله و اکنون در بحث کرونا طلاب پای کار هستند و قرب الهی دارند و این اثرش را در قلب ها گذاشته و مردم اظهار رضایت دارند و این حرکت ها باعث شده مردم به این باور برسند که طلاب و روحانیت در کنار مردم هستند.

,

وی ادامه می دهد: دشمنان تلاش داشتند با برخی شبهه ها مردم را تحت فشار قرار دهند و استرس مردم را افزایش دهند که نمونه آن همین تشییع فوتی ها بود اما با کمک خدا طلاب و گروه های جهادی وارد عرصه شدند و باعث بازگشت آرامش به مردم شدند و مردم دیدند طلاب چقدر پای کارند.

,

, ,

خیلی از اقدامات جهاد طلاب رسانه‌ای نشد

, خیلی از اقدامات جهاد طلاب رسانه‌ای نشد,

این روحانی جهادگر ادامه می دهد: با منویات رهبر انقلاب هم خیلی ها پای کار آمدند و با روحیه ولایت پذیری هرچه از دستشان برآمد انجام دادند و با مدیریت نماینده ولی فقیه در استان حرکت های خوبی انجام شد حتی خیلی موارد بود که رسانه ای نشد و کارهای بزرگی توسط مردم و خیران انجام گرفت و این کارها باعث افزایش همدلی در بین مردم شد و رحمت الهی هم شامل دلهای یک دل ایران شد.

,

نمره مردم در رزمایش مواسات، عالی است

, نمره مردم در رزمایش مواسات، عالی است,

وی در ارزیابی طرح موازات می گوید: ارزیابی ها از رزمایش و همدلی و مواسات مردمی عالی است مردم و قشر های مختلف لبیک به فرمایش رهبری گفتند. مثلا حدودا ۴۰ هزار بسته در مصلی جمع آوری شد، سپاه جدی وارد عرصه شد و طلاب حرکت های خوبی انجام دادند. آنها که وضعشان خوب بود به کمک ضعیف تر ها آمدند و بهتر است این کارها ادامه داشته باشد. با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان این کارها هم ثواب بالایی دارد و هم نیاز نیازمندان باید برطرف شود.

,

وی صحبت های پایانی خود را این چنین می گوید: طبق آموزه های اسلام و روایات و توصیه بزرگان دین همیشه انسان ها باید همدل باشند، در صحنه کرونا که نیاز به همدلی بیشتر لازم بود دیدیم که با همدلی بسیاری از مشکلات قابل حل است  اما روحانیت هم همیشه باید به وظایف خود عمل کنند و از طرفی مردم همیشه در کنار روحانیت باشند تا توطئه ها خنثی شود، چرا که هرجا این همدلی خدشه دار شده دست یابی به اهداف سخت تر شده و در راستای همین همدلی افتخارات زیادی برای کشور و اسلام بدست آمده لذا نباید از دشمن و توطئه هایش ترسید و این زمانی محقق خواهد بود که روحانی، روحانی انقلابی باشد.

,

نقش برآب شدن توطئه جدایی روحانیت از مردم

, نقش برآب شدن توطئه جدایی روحانیت از مردم,

 مهدی بارعی از طلاب حوزه علمیه ولیعصر(عج) تبریز در این خصوص می گوید: طلاب و روحانیون همیشه در صحنه های کمک رسانی پیش قدم بوده اند که در این ایام که به صورت خودجوش با اقدامات جهادی مانند سمپاشی تغسیل و تدفین اموات توزیع بسته های معیشتی به نیازمندان نشان دادند که همیشه در کنار مردم بوده و توطئه های دشمن را در جهت جدایی روحانیت از مردم وبدبین کردن مردم نسبت به روحانیت نقش بر آب نموده است.

,

وی می افزاید: در حوزه های علمیه استان و شهر تبریز حوزه های علمیه ولیعصر(عج)، طالبیه، امیرالمومنین(ع)، سالارشهیدان(ع)، امام صادق(ع) و سفیران هدایت با منویات مقام معظم رهبری و حمایت و هدایت نماینده ولی فقیه در استان حضرت آیت الله آل هاشم با کارهای جهادی همچون سمپاشی محلات تولید ماسک و دستکش و توزیع به یاری نیازمندان پرداختند و در ریشه کن کردن این ویروس منحوس اقدامات فراوانی را انجام داده اند.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه