اخبار داغ

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان:

12 محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافتند

12 محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافتند
دادستان کردستان گفت: در چند مدت گذشته تاکنون 12 پرونده قصاص با میانجیگری بزرگان و مسؤولان استان منتهی به صلح و سازش شده و از رفتن افراد به پای چوبه دار ممانعت به عمل آمده است، اما دشمن اینها را مطرح و منتشر نمی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، محمد جباری ظهر امروز در اولین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در سال 99 که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، گفت: رابطه امر به معروف و نهی از منکر همچون شدت و رحمت و یا سلب و ایجاب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی,

وی از همکاری مدیران در خصوص مسائل مختلف به عنوان یک معروف نام برد و افزود: این موضوع باید ارزشمند قلمداد شود.

,

دادستان کردستان ادامه داد: اگر بخواهیم امر به معروف و نهی از منکر تقویت شود باید این فریضه را در خود ادارات و نهادهای دولتی مورد توجه قرار گیرد و بعد به جامعه تعمیم داده شود.

,

جباری توجه به کارشناسی بودن سیاست های ترویج امر به معروف و نهی از منکر را مهم دانست و اظهار داشت: باید به گونه ای این سیاستها در جامعه اعمال شود که خود مردم در قبال این فریضتین احساس مسئولیت کنند.

,

دادستان کردستان در ادامه با اشاره به دشمنی دشمنان نظام، افزود: کار دشمن کمرنگ جلوه دادن حدود الهی است و با بازی کردن با وازه می خواهند این حدود را در بین مردم تخریب کنند، مثلا اینکه به جای قصاص از کلمه اعدام استفاده می کنند.

,

وی ابراز داشت: دشمن محسن و نیکو را کمرنگ جلوه می دهد اما در برابر، زشت و ناپسند را بزرگنمایی می کند.

,

جباری خاطرنشان کرد: در چند مدت گذشته تاکنون 12 پرونده قصاص با میانجیگری بزرگان و مسؤولان استان منتهی به صلح و سازش شده  و از رفتن افراد به پای چوبه دار جلوگیری شده است، اما دشمن اینها را مطرح و منتشر نمی کند.

, تاکنون 12 پرونده قصاص با میانجیگری بزرگان و مسؤولان استان منتهی به صلح و سازش شده  ,

دادستان کردستان بیان کرد: دستگاه قضا در استان کردستان در ایام کرونا از خانواده های زندانیان نیازمند در بحث تأمین معیشت حمایت کرده است چون معتقدیم که جرم مربوط به یک فرد است نه یک خانواده و این کمک ها همچنان ادامه دارد.

, در ایام کرونا از خانواده های زندانیان نیازمند در بحث تأمین معیشت حمایت کرده است,

وی افزود: دششمن به دنبال اختلاف زایی بین دستگاه های حاکمیتی است و در همین روزهای شیوع کرونا خدمات سپاه، دولت و دیگر ارگانها را مخدوش کردند.

,

جباری به امر منکر روزه خواری اشاره کرد و گفت: شعبه ای ویژه در دادگستری استان کردستان به این موضوع اختصاص یافته  است تا به تخلف مجرمان رسیدگی کند، اما بهتر است جرم روزه خواری در محل و با کمترین هزینه اصلاح شود و این خود نوعی معروف است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه