اخبار داغ

گزارش/

جدال روستاهای خراسان جنوبی با کرونا و آب آلوده/ کوتاهی آبفا در بهره‌برداری از چاه آب شرب

جدال روستاهای خراسان جنوبی با کرونا و آب آلوده/ کوتاهی آبفا در بهره‌برداری از چاه آب شرب
روند افزایشی ابتلا به کرونا در روستای شیرگ در حالی است که مردم این روستا از آب شرب آلوده استفاده می‌کنند و چاه آب شرب سالم نزدیک روستا یک‌سال است به دلیل عدم برق رسانی به بهره‌برداری نمی‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، بیش از دو ماه می‌شود در سطح کشور شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم و این بیماری حتی به برخی روستاها رسیده و سلامت مردم را به خطر انداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
در خراسان جنوبی نیز تاکنون 566 نفر به این ویروس آلوده شدند و تمام شهرستان‌های استان و برخی روستاها نیز از شیوع این ویروس در امان نماندند.
,
 
,
از ابتدای اردیبهشت ماه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان درمیان روند افزایشی دارد به گونه‌ای که از 5 نمونه مثبت روز گذشته 4 نمونه مربوط به این شهرستان بوده و مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در درمیان به 28 نفر رسیده است.
,
 
,
روستاهای شیرگ و هندوالان و شهر طبس مسینا سه مرکز شیوع ویروس کرونا در شهرستان درمیان
, روستاهای شیرگ و هندوالان و شهر طبس مسینا سه مرکز شیوع ویروس کرونا در شهرستان درمیان, روستاهای شیرگ و هندوالان و شهر طبس مسینا سه مرکز شیوع ویروس کرونا در شهرستان درمیان,
 
,
با توجه به برگزاری جلسه فوق‌العاده روزگذشته مدیریت بیماری کرونا در شهرستان درمیان یکی از موضوعاتی که در این جلسه در خصوص روستای شیرگ مورد بررسی قرار گرفت، کمبود آب شرب در این روستا بود که در این جلسه خبر از افزایش سهمیه آب این روستا و شست و شوی مخزن آب داده شد.
,
 
,
محمدشفیع عثمانی بجد مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان در این جلسه اظهار کرد: روستاهای شیرگ و هندوالان و شهر طبس مسینا سه مرکز شیوع ویروس کرونا در شهرستان درمیان شناسایی شدند.
,
 
,
ظاهرا یکی از مشکلاتی که در روستای شیرگ بر روند افزایشی مبتلایان به کرونا افزوده، نامناسب بودن آب شرب این روستا است.
,
 
,
با توجه به خشک شدن قنات روستای شیرگ چندین سال است که آبرسانی سیار برای این روستا انجام می‌شود.
,
 
,
چاه آبی که به دلیل عدم برق رسانی یکسال است به بهره‌برداری نرسیده
, چاه آبی که به دلیل عدم برق رسانی یکسال است به بهره‌برداری نرسیده, چاه آبی که به دلیل عدم برق رسانی یکسال است به بهره‌برداری نرسیده,
 
,
سپاهی دهیار روستای شیرگ در خصوص مشکل آب در این روستا در گفت‌و‌گو با خاورستان، اظهار کرد: چندین سال است که آب مورد نیاز روستای شیرگ توسط آبرسانی سیار انجام می‌شود.
,
 
,
وی افزود: آبرسانی سیار به روستای شیرگ از چاهی که نزدیک رودخانه روستا است انجام می‌شود و به دلیل وجود و نفوذ آب‌های ناشی از سیل و فاضلاب در گودالی پشت این چاه، متاسفانه آب مورد استفاده مردم از کیفیت پایینی برخوردار است.
,
 
,
دهیار روستای شیرگ با بیان این‌که روزانه 6 تانکر آب برای روستای شیرگ حمل می‌شود، اظهار کرد: مدتی شده چاهی که آب مورد نیاز روستا را تامین می‌کند تغییر دادند اما این آب نیز از کیفیت پایینی برخودار است.
,
 
,
سپاهی عنوان کرد: حدود دو سال و نیم قبل وقتی اهالی روستای شیرگ دیدند آب و فاضلاب روستایی شهرستان درمیان و استان اقدام عملی برای آبرسانی پایدار به این روستا انجام نمی‌دهد، به صورت خودجوش اقدام به حفر چاه در منطقه النگ پای مرغ در نزدیکی روستا کردند.
,
 
,
وی ادامه داد: با توجه به این‌که یکسال شده کار حفر چاه توسط اهالی به اتمام رسیده و دارای آب است اما به دلیل عدم برق‌رسانی به چاه هنوز به بهره برداری نرسیده است.
,
 
,
دهیار روستای شیرگ اظهار کرد: هر موقع برای پیگیری موضوع، به اداره آب و فاضلاب روستایی درمیان مراجعه داشتیم می‌گویند کارها در حال انجام و پیگیری است اما تاکنون که یکسال از اتمام حفر چاه گذشته هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
,
 
,
سپاهی خاطرنشان کرد: اگر چاه آب جدید که توسط مردم حفر شده به بهره‌برداری برسد مسیر آبرسانی به روستا بسیار نزدیک می‌شود.
,
 
,
وی تصریح کرد: طبق گفته مسئولان یکی از مراکز شیوع بیماری کرونا روستای شیرگ شناسایی شده که لازم است در بحث آب سالم و بهداشتی در این روستا اقدام اساسی صورت گیرد.
,
 
,
دهیار روستای شیرگ افزود: در حال حاضر سهمیه آب ارسالی به روستا افزایش نداشته و همان 6 تانکر است.
,
 
,
سپاهی تصریح کرد: چندین نوبت از شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان برای انجام آزمایش آبی که به روستا ارسال می‌شود درخواست داشتیم اما متاسفانه اقدامی انجام نشده است.
,
 
,
بنابراین گزارش؛ مسئولان همواره بر رعایت اصول بهداشتی جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تأکید دارند اما این که مردم روستای شیرگ که از مراکز شیوع کرونا در درمیان شناسنایی شده، از آب آلوده استفاده کنند، قابل قبول نیست.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه