اخبار داغ

میرسلیم در گفتگو با دانا:

مجلس پیگیر سرنوشت یک میلیارد یورو مقابله با کرونا باشد/ مسئولان سازمان برنامه و بودجه احضار شوند

مجلس پیگیر سرنوشت یک میلیارد یورو مقابله با کرونا باشد/ مسئولان سازمان برنامه و بودجه احضار شوند
منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: مجلس مسئولان مربوطه در بخش های مختلف از جمله سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه ها را احضار کند تا سرنوشت یک میلیارد یورو تخصیص یافته از صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا روشن شود.
[

مصطفی آقا میرسلیم، منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به گلایه وزیر بهداشت درخصوص عدم تخصیص یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا که با اجازه رهبری از صندوق توسعه ملی برداشت شده است گفت: اشراف به فضای درمانی و بیمارستانی کشور به خصوص در ایام بحران کرونا نشان می دهد که مراکز درمانی در این ایام به دلیل تعطیلی کار عادی که می توانست برای آنها درآمد زا باشد، با مشکلات مالی فراوانی مواجه شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: علاوه بر این سازمانهای بیمه ای نیز که موظف به پرداخت مبالغی به مراکز درمانی هستند چندین ماه این پرداختی ها را تخصیص ندادند که این امر مراکز درمانی را در اوج بحران کرونا با مصیبت مواجه کرد.

,

میرسلیم ادامه داد: بعد از اذن رهبری به برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی وزیر بهداشت و کارد درمان دلخوش شدند که بتوانند از این مبالغ استفاده کنند.

,

وی با بیان اینکه درخواست کننده تخصیص این مبلغ شخص رئیس جمهور است تصریح کرد: به نظر نمی رسید در سازوکار صندوق مشکلی برای این تخصیص وجود داشته باشد بلکه مشکل در اقدامات میانی است که باید سریعتر حل شده  و این تخصیص صورت پذیرد.

,

منتخب مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه مبلغ یک میلیارد یورو رقم کمی نیست و معادل 16 هزار میلیارد تومان است تاکید کرد: دولت باید پیگیر باشد تا موانع دیوان سالارانه از مسیر تخصیص این اعتبار برداشته شود.

,

میرسلیم گفت: مجلس باید به این مسئله ورود کرده و ببیند موانع تخصیص این تسهیلات کجاست آیا برای کارهای دیگری تخصیص داده شده که در ردیف مشکلات بودجه ای است یا در زمینه بهداشت و درمان صرف شده است.

,

وی تاکید کرد: مجلس مسئولان مربوطه در بخش های مختلف از جمله سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه ها را احضار کند تا روشن شود چرا هنوز مبلغ تسهیلات تخصیص یافته از صندوق توسعه ملی هنوز به دست وزارت بهداشت نرسیده است و سرنوشت این یک میلیارد یورو چه شده است.

,

منتخب مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که مجلس آینده به طور جدی پیگیری خواهد کرد محل های اختصاص این یک میلیارد نحوه خرج کردن و نظارت بر آن است.

,

انتهای پیام/ک

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه