اخبار داغ

استاندار خراسان‌جنوبی:

محور سربیشه - ماهیرود تا دو سال آینده ۴ بانده می‌شود

محور سربیشه - ماهیرود تا دو سال آینده ۴ بانده می‌شود
استاندار خراسان جنوبی از چهار بانده شدن محور سربیشه- ماهیرود تا ۲سال آینده خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در گفت و گوی تلفنی ساعت 20 شبکه خاوران از  چهار خطه شدن محور سربیشه- ماهیرود تا ۲سال آینده خبر داد.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی افزود:  تمام عزم دولت و استان بر این است که با چهارخطه کردن این مسیر، ایمنی کامل محور ترانزیتی سربیسه- ماهیرود را تأمین کند.  
,
 
,
استاندار خراسان‌‍جنوبی ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و آرزوی سلامتی برای حادثه دیدگان سانحه تصادف اخیر به تشریح آخرین پیگیری‌های استان در خصوص رفع مشکل محور سربیشه - درح - ماهیرود پرداخت و گفت: رونق گرفتن صادرات از بازارچه، حجم ترافیک این محور را افزایش داده اما متأسفانه شرایط آن گنجایش خودروهای عبوری را ندارد.  
,
 
,
معتمدیان بیان کرد: همین دو اصل مهم سبب شد که بهبود شرایط این محور از سال ۹۷ به طور جدی در دستور کار استان قرار گیرد.  
,
 
,
وی عنوان کرد: از همان روزهای نخست حضور در استان در سال ۹۷ طی بازدید جامعی به همراه مدیران استان از این مسیر، برای اصلاح وضعیت موجود برنامه ریزی شد.  
,
 
,
استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به این که این محور در سال ۹۷ حدود ۶.۵ میلیارد تومان اعتبار داشت، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت در سال گذشته مبلغ ۲۴.۵ میلیارد تومان برای بهسازی این محور تخصیص یافت.  
,
 
,
معتمدیان ادامه داد: در حال حاضر به میزان ۲۲ کیلومتر از این مسیر به پیمانکار واگذار شده که پیشرفت خوبی نیز دارد.  
,
 
,
وی اظهار کرد: ۸ کیلومتر از این میزان، آماده نصب علایم است و تا خرداد ماه جاری به بهره‌برداری می‌رسد.  
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: تلاش استان برای افزایش اعتبارات این محور جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار از همراهی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای رسیدن به این هدف است.
,
 
,
معتمدیان افزود: در همین راستا در لایحه بودجه سال ۹۹ مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال برای این محور دیده شده است.  
,
 
,
وی اظهار کرد: مطالعات مابقی محور به طول ۵۰ کیلومتر انجام شده که از این میزان برای ۳۱ کیلومتر اسناد لازم آماده است و پروژه طی روزهای آتی به مناقصه می‌رود.  
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی گفت: بعد از بروز حادثه نهم اردیبهشت، به جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار در این محور، تماس‌های متعددی با وزیر راه و شهرسازی و معاونین وزارتخانه گرفته شده که خوشبختانه نتایج خوبی به همراه داشته است.  
,
 
,
معتمدیان بیان کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، وزیر راه و شهرسازی دستور به مناقصه رفتن ۲۴ کیلومتر دیگر از این محور را که با تلاش همکاران راه و شهرسازی استان از سال گذشته مطالعاتش کامل شده بود، صادر کرد.
,
 
,
وی ادامه داد: عملیات مطالعات ۵۰ کیلومتر باقی مانده نیز با دستور وزیر راه و شهرسازی به زودی و با قید فوریت انجام می‌شود.  
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: به همت دولت به زودی تمام ۱۳۵ کیلومتر طول این مسیر از سربیشه تا ماهیرود به زودی تعیین تکلیف شده و در یک برنامه زمان بندی دو ساله تمام مسیر چهار خطه می‌شود.  
,
 
,
معتمدیان افزود: ارتقاء سطح ایمنی این محور که در بخش عمده‌ای از صادرات کشور نقش دارد، از خواسته‌های دولت و استان است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه