اخبار داغ

بیش از ۱۰هزار نفر برای بیمه بیکاری بر اثر بیماری کرونا ثبت نام کرده اند

بیش از ۱۰هزار نفر برای بیمه بیکاری بر اثر بیماری کرونا ثبت نام کرده اند
رئیس خانه کارگر تشکیلات استان بوشهر گفت: در استان بوشهر بیش از ۱۰هزار نفر برای بیمه بیکاری بر اثر بیماری کرونا ثبت نام کرده‌اند و در این راستا بیمه‌شدگان می‌توانند از این بیمه بیکاری استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید موسی میرجهان مردی در گفتگو با خبرنگار سپاس با اشاره به ماموریت های خانه کارگر اظهار داشت: خانه کارگر یک تشکل صنفی، غیر سیاسی است؛ هرچد نیم نگاهی هم در حد دور نماندن از مسائل سیاسی به سیاست دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وی، خانه کارگر را یکی تشکل‌های مستقل دانست و با بیان اینکه این تشکل به هیچ نهاد و ارگانی وابسته نیست گفت: تمام درآمدها و اداره خانه کارگر در کل کشور توسط خود اعضا صورت می‌گیرد.

,

رئیس خانه کارگر تشکیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه درآمد خانه کارگر از طریق دریافت حق عضویت تامین می‌شود افزود: درآمد خانه کارگر سالانه تعیین و مشخص می‌شود و امسال هم بابت هر نفر که عضو می‌شود سالی تقریباً تا ۱۵ هزار تومان به خانه کارگر پرداخت می شود.

,

میرجهادی مردی با بیان اینکه خانه کارگر خدمات و امکاناتی که دارد برای زیر مجموعه و اعضا ارائه می دهد؛ خاطر نشان کرد: به خاطر کم لطفی بعضی از مسئولین در استان بوشهر و خانه کارگر مرکز، تاکنون نتوانسته یک جایگاه مناسبی داشته باشد این در حالی است که کارگر در استان بوشهر بسیار زیاد است.

,

وی، کارگاه‌های کارگری در استان بوشهر را زیاد دانست و بیان کرد: استان بوشهر به عنوان مرکز انرژی ایران محسوب می‌شود؛ اما متأسفانه خانه کارگر استان بوشهر کمترین امکانات را برای خدمات به جامعه کارگری دارد.

,

رئیس خانه کارگر تشکیلات استان بوشهر، تعداد اعضای خانه کارگر را افزون بر ۷ هزار نفر دانست و خاطرنشان کرد: هرچند از عمر خانه کارگر در استان بوشهر سال‌ها می‌گذرد ولی اکنون ۷ هزار نفر عضو دارد که این ۷ هزار نفر کم و بیش ارتباطی با خانه کارگر دارند اما متأسفانه اکنون محل این مجموعه در بافت تاریخی بوشهر است که در دوره استانداری مهندس تبادار این مکان واگذار شده است.

,

میرجهادی مردی با بیان اینکه ساختمان خانه کارگر بوشهر فرسوده است و قابل اسکان نیست تاکید کرد: رفت و آمد کارگران در این مکان قدری سخت است چرا که این ساختمان قابل اسکان نیست.

,

وی، با تاکید بر عضویت کانون بازنشستگان در خانه کارگر گفت: از عضویت کانون بازنشستگان استقبال می‌شود.

,

رئیس خانه کارگر تشکیلات استان بوشهر با بیان اینکه خانه کارگر در دیگر نقاط کشور دارای امکانات آموزشی و رفاهی است تصریح کرد: مدت ۳ سال است که هیچ یک از این امکانات در خانه کارگر بوشهر به واسطه فرسوده بودن ساختمان وجود ندارد.

,

میرجهادی مردی افزود: خانه کارگر دیگر استان‌ها مانند شهرهایی مانند شیراز، تبریز، اصفهان، بندرعباس، مشهد و لاهیجان دارای مهمانسرا و امکانات لازم است که کارگران با کمترین قیمت می توانند از همه امکانات استفاده کنند.

,

رئیس خانه کارگر تشکیلات استان بوشهر در پاسخ به این سوال که مهم ترین فعالیت های خانه کارگر در دفاع از حقوق کارگران را چگونه ارزیابی می کنید افزود: وجود خانه کارگر پیگیری حق و حقوق جامعه کارگری است از جمله اضافه حقوق ها، پیگیری حق و حقوق کارگران از طریق دبیرکل خانه کارگر که نماینده کارگران و پیگیر مسائل کارگری در مجلس شورای اسلامی است.

,

میرجهادی مرد بیان کرد: همچنین خانه کارگر در مناسبت های مختلف کارگری، هفته کارگر و روز کارگر و روز تصویب قانون کار و در اکثر مناسبت های ملی، مشارکت دارد و فعال است.

,

وی، تصریح کرد: امسال مسئله افزایش حقوق کارگران در شورای عالی کار با توجه به انتخاب نماینده کارگران در شوراها با هماهنگی و رایزنی خانه کارگر مطرح شد که مورد موافقت قرارنگرفت.

,

رئیس خانه کارگر تشکیلات استان بوشهر با بیان اینکه کارگران خواستار حل این مسئله از سوی دولت هستند افزود: با توجه به چیزی که برای بازنشستگان کارگری کشوری و لشکری اعلام کردند خانه کارگر خواستار این مهم برای بازنشستگان و کارگران هست.

,

میرجهادی مردی با بیان اینکه ما دنبال حق و حقوق کارگران هستیم گفت: هر کارگری که به خانه کارگر مراجعه کرده حتی اگر عضو نباشد خانه کارگر پیگیر کارش بوده و اگر کسی مراجعه نکرد مسئولیتش با خودش است.
رئیس خانه کارگر تشکیلات استان بوشهر با بیان اینکه معمولاً کارگاه ها اجازه نمی دهند که شورا تشکیل شود تصریح کرد: ما ارتباطمان با همه مسئولین خوب است و می توانیم استیفای حق کارگران را از کارفرما و کارگاه ها کنیم.

,
,

میرجهادی مردی خاطر نشان کرد: در بوشهر کانون شوراهای اسلامی کار استان فعال است که شورای عالی کار از کانون شوراهای اسلامی استان ها تشکیل می شود.

,

وی، به پیگیری خانه کارگر استان درباره کارگرانی که به علت شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده یا بیکار شده اند پرداخت و تصریح کرد: با توجه به شروع بیماری کرونا خیلی از کارگاه ها و شرکت ها اجباراً تعطیل شد و هم زمان دولت اعلام کرد هرکس که بر اثر کرونا از کار بیکار شود، می تواند به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه و درخواست بیمه بیکاری کند.

,

رئیس خانه کارگر تشکیلات استان بوشهر از ثبت نام ۱۰ هزار کارگر در سامانه بیمه بیکاری خبر داد و بیان کرد: در استان بوشهر بیش از ۱۰هزار نفر برای بیمه بیکاری بر اثر بیماری کرونا ثبت نام کرده اند و شامل کسانی می‌شود که حق بیمه پرداخت کرده باشد و این افراد می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند.

,

میرجهادی مردی در پاسخ به این سوال که چند نفر از این ۱۰ هزار نفر توانسته اند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند تصریح کرد: حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران ثبت نامی در استفاده از بیمه بیکاری مربوط به شهرستان بوشهر است که ۲ هزار و ۵۰۰ نفرشان برای دریافت بیمه بیکاری تایید شده است.

,

وی، افزود: هر کسی که درسامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده است به مرور زمان بیمه به وی تعلق خواهد گرفت.

,

رئیس خانه کارگر تشکیلات استان بوشهر وضعیت کارگران صدرا را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: با توجه به تغییر و تحولی که صورت گرفته مشکلی خاصی ندارند و از زمانی که مدیریت صدرا تغییر کرد روند رسیدگی به کارگران بهتر شد ولی نمی‌توان گفت که مشکلی نیست چرا که بیشتر ایرادها در شرکت‌های پیمانکاری است.

,

میرجهادی مردی با بیان اینکه برخی از کارگران شرکت‌های پیمانکاری صدرا اخراج شده اند گفت: این مهم به سبب بیماری کرونا نبوده بلکه به علت اتمام پروژه‌ها بوده و این در حالی است که پیمانکاران صدرا به سبب پایان پروژه‌ها کم شده است.

,

وی در پاسخ به این سوال که کانون شورای اسلامی کار استان در خصوص بازبینی در قوانین کار و در رابطه با کارفرما و کارگر پیشنهاداتی داشته است و یا پیشنهاداتی از این کانون گرفته می شود یا خیر؟ افزود: معمولاً از استان بوشهر نظرسنجی می شود امکان دارد استان طرحی بدهد و تأثیر گذار باشد. البته استان هایی که به مرکز نزدیک تر هستند و استان هایی که برش بیشتری دارند اثرگذاری بیشتری دارند.

,

رئیس خانه کارگر تشکیلات استان بوشهر بیان کرد: در این راستا اکثر شرکت ها قبول نمی کنند و رغبتی ندارند که کارگران نماینده‌ای به عنوان (کانون شورای اسلامی کار یا انجمن صنفی) داشته باشند. اداره کار فشار در آن حد نمی آورد که شرکت ها شورای اسلامی کار داشته باشند. به فرض مثال، شرکت صدرا شورای اسلامی کار ندارد درصورتی که قانوناً در هر کارگاه و شرکت باید شورای اسلامی کار تشکیل شود یا از قِبَل تشکیل نشدن شورای اسلامی کار،کارگران متضرر شده اند؟ قبول کنید که هرکس یک نماینده کارگر داشته باشد می تواند به حقش بهتر رسیدگی شود. حتماً کارگران به خاطر نداشتن نماینده متضرر شده اند.

,

قابل ذکر است که، خانه کارگر قبلاً در بوشهر، دشتستان و کنگان دایر بوده است اما در حال حاضر فقط در مرکز استان فعال است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه