اخبار داغ

مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری خبر داد:

۵ نمایشنامه درباره سردار شهید سلیمانی آماده انتشار است

۵ نمایشنامه درباره سردار شهید سلیمانی آماده انتشار است
مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری می‌گوید: پرداختن به زندگی و اولویت‌های سردار حاج‌قاسم سلیمانی جزو اولویت‌های ما در حوزه هنری است و آن را رها نخواهیم کرد. بنا داریم براساس فرمایش رهبر انقلاب به «مکتب سلیمانی» بپردازیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فراخوان تولید سراسری تئاتر آپارتمانی در قرنطینه (تئاتر مان) به تازگی از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی در راستای تداوم تولید و ارائه محصولات فرهنگی و هنری در عرصه هنر‌های نمایشی در روز‌های قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی در دوران شیوع کرونا منتشر شده است. کوروش زارعی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری درباره این فراخوان در گفتگو با فارس عنوان کرد: دبیر این جشنواره محمود صابری از دوستان همکار داخلی ما در حوزه هنری هستند. وی در ادامه افزود: درحال حاضر هنرمندان مشغول ارسال متن برای این فراخوان هستند. ما برای این فراخوان اعلام کردیم که فقط متن بفرستند یعنی کار آماده نکنند تا بعد از تأیید متون به کار بپردازند چراکه می‌خواستیم فضا را مدیریت کنیم و بر موضوع کنترل داشته باشیم تا بعداً حواشی ایجاد نشود و هنرمندان هم انرژی زیاد نگذارند و یک‌مرتبه کارشان تأیید نشود. وی در پاسخ به این سؤال که دغدغه‌شان از طرح یکی از موضوعات درباره زندگی حاج‌قاسم سلیمانی چه بوده، گفت: به‌هرحال حاج‌قاسم جزو اولویت‌های ماست و آن را رها نخواهیم کرد و مرتب براساس فرمایش رهبر که مطرح کردند «مکتب سلیمانی» ما در حوزه هنری وظیفه خود می‌بینیم که درباره او کار کنیم هرچند شاید برای هنرمندان اکنون قدری سخت باشد، اما به‌هرحال به تدریج تهیه متن درباره او فعال خواهد شد. زارعی اظهار داشت: در حال حاضر پنج نمایشنامه کوتاه با موضوع حاج‌قاسم سلیمانی نوشته شده که در مرحله چاپ است. تمایل داشتیم در هفته هنر انقلاب آن‌ها را چاپ کنیم، اما به کرونا خوردیم، ولی حتم بعد از این شرایط از این آثار در موقعیت و زمان مناسب رونمایی خواهیم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه این روز‌ها مشغول همین فراخوان تئاتر مان، جشنواره نقشا و شاهنامه‌خوانی و فراخوان جشنواره گلدسته‌ها هستند، درباره بازگشایی سالن‌های تئاتر گفت: هر زمان که ستاد کرونا و وزارت بهداشت ابلاغ کنند ما هم آمادگی داریم که سالن‌ها را باز کنیم.
,
,

زارعی اظهار داشت: ما فراخوان هم برای اجرا‌های آتی دادیم، یک مجموعه دوستان کارهایشان را برای اجرا آماده کرده‌اند و ما هم منتظر بهبود شرایط هستیم.
,
,
 
,
منبع:روزنامه جوان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه