اخبار داغ

منتخب مردم دشتستان:

قائل به تولید قدرت در فضای مجازی هستم/ منابع بانکی باید در اختیار تولید قرار بگیرد

قائل به تولید قدرت در فضای مجازی هستم/ منابع بانکی باید در اختیار تولید قرار بگیرد
منتخب مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: قائل به تولید قدرت در فضای مجازی هستم و این تولید قدرت، بخشی سخت‌افزاری و بخشی نرم‌افزاری است. بخشی محتواست و بخشی هم همین شبکه ملی اطلاعات است یا موتور جستجوگر ملی که این‌ها کمک می‌کند به تولید قدرت در این فضا و اساساً خیلی صریح بگویم، بنده قائل به حکمرانی هستم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم رضایی منتخب مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو تفصیلی با پایگاه خبری تحلیلی سپاس اظهار کرد، مشروح این گفت و گو در ادامه می خوانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

ابراهیم رضایی منتخب مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تقریباً ۳ مورد مشترک است و جدای از هم نیست مثل مشکلات کمبود آب و بیکاری که هم در استان، در شهرستان دشتستان و بالاخره در سطح کشور این معضل وجود دارد. البته تقریباً در این دو ماه هم تعداد بیکار کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر شده است. یا مثل مسئله معیشتی، گرانی‌ها، تورم و مباحث اقتصادی که باز همه‌جا هست و مسئله مشترکی است و خاص یک استان و یا یک شهرستان نیست.

, ابراهیم رضایی منتخب مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت:,

وی افزود:  به اعتقاد ما تمرکز اصلی مجلس آینده باید متناسب با مسائل و مشکلات موجود کشور، مردم و جامعه باشد. مسئله اقتصاد که به تعبیر حضرت آقا، اقتصاد مسئله اصلی کشور است، مجلس یازدهم باید در این زمینه متمرکز شود.

,

منتخب مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یک بحث جدی دیگر، مبارزه با فساد است که ما برای حل مشکلات اقتصادی هم باید به‌طورجدی با مفاسد به‌خصوص مفاسد اقتصادی مبارزه کنیم، البته لازم است خیلی کارها انجام بگیرد. شاید فرصت نباشد توضیح دهم که برای مبارزه با فساد در داخل کشور با مجلس چه‌کارها می‌توانیم کنیم که این هم یک اولویت جدی از دیدگاه ما است، لازم به ذکر است اولویت مجلس آینده باید، مبارزه با فساد و حل مسائل و مشکلات اقتصادی جامعه باشد.

,

رضایی تصریح کرد: بحث دیگر مسئولیت اجتماعی نفت در استان بوشهر است و من خواهشم این است که شما هم به آن به‌طورجدی بپردازید. قواعد و قوانینی در این زمینه وجود دارد و ما باید بدانیم همه شرکت‌های نفتی دنیا بحثی دارند، به‌عنوان مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها یا «csr» که یعنی، آن شرکت نفتی که می‌آید در یک منطقه‌ای شروع به فعالیت می‌کند، علاوه بر آن قراردادی که با دولت متبوع دارد و هزینه‌ای که پرداخت می‌کند، یک مسئولیت اجتماعی در برابر همان مناطق نیز دارد و باید به خاطر ضررهایی که به آن منطقه و مردم می‌زند اقداماتی تحت عنوان مسئولیت اجتماعی برای آن منطقه انجام دهد، مثلاً به محیط‌زیست آسیب می‌رساند به آب، دریا و آب‌وهوا، همه این‌ها لطمه می‌بینند.

,

وی ادامه داد: این‌یک مسئولیت جداگانه در برابر مردم آن منطقه است. بنده مطالعه کرده‌ام، بعضاً در برخی کشورها، خیلی کارهای بزرگی انجام داده‌اند و همچنین پروژه‌های ملی اجرا کرده‌اند، مثلاً در شرکت‌های بزرگ نفتی مثل؛ بریتیش پترولیوم، استات اویل، توتال و شِل، این شرکت‌ها هزینه‌های خیلی هنگفتی در برخی کشورها انجام داده‌اند، مثلاً در یک کشور، زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار داده‌اند.

,

منتخب مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همه شرکت‌های نفتی دنیا قائل به مسئولیت اجتماعی هستند و فقط یک شرکت نفتی در دنیا است که قائل به مسئولیت اجتماعی نیست و اعلام می‌کند ما به آن‌طرف فنس یعنی به آن‌طرف شرکت نفتی کاری نداریم، آن‌هم شرکت ملی نفت ایران است که بخصوص در داخل استان بوشهر مثل همان ماجرای برجام، مسئولیت اجتماعی‌شان در استان بوشهر تقریباً، هیچ است. در برابر انبوه درآمدی که این شرکت در استان بوشهر دارد، عملاً کار خاصی در خصوص مسئولیتی اجتماعی انجام نداده است. ۲۴ درصد تولید ناخالص ملی ما در ۲۴ فاز پالایشگاهی پارس جنوبی است، ۴۲ درصد ظرفیت کل پتروشیمی کشور در پارس جنوبی است که مبلغی معادل ۷ میلیارد دلار در سال است.

,

رضایی خاطرنشان کرد: ۱۸ پتروشیمی فعال و ۹ تای دیگر نیز در دست‌ساخت است. بحثی که داریم مطالبات ما نسبت به نفت است، حالا آن بحث‌های مربوط به اشتغال یک بحث دیگری است، ما داریم نسبت به مسئولیت اجتماعی صحبت می‌کنیم. لوله‌های انتقال نفتی که در همه شهرستان‌ها تقریباً وجود دارد مانند خارگ، بهرگان، امام حسن، تلمبه‌خانه گناوه، نفت نرگسی دشتستان و پارس شمالی. آسیبی که این‌ها فقط به زمین استان بوشهر زدند و متخصصین استان بوشهر ثابت کرده‌اند زیان‌هایی که نفت در کل اراضی استان بوشهر، دریا، محیط‌زیست، آب‌وهوای استان بوشهر وارد کرده، همه این‌ها هزینه‌هایی است که این سال‌ها ما بابت حضور و تحمل نفت در استان پرداخته‌ایم.

,

وی اذعان کرد: در مقابل به ازای آن تقریباً هیچ به ما داده‌اند. یک دوره‌ای البته یک گشایش‌هایی ایجادشد؛ اما الآن که خدمت شما هستم، ما در بدترین دوره هستیم. واقعاً آقای زنگنه در حق مردم استان بوشهر خیلی ظلم کرده و بدترین دوره هم‌دوره ایشان بوده است. چه در دولت قبلی که وزیر نفت بود و چه این دوره فعلی، ما واقعاً نمی‌دانیم چرا ایشان وزیر نفت است و حداقلی از کارآمدی را آقای زنگنه ندارد.

,

نماینده مردم استان بوشهر در خانه ملت تصریح کرد: یکی از علل مشکلات ما در کشور شخص آقای زنگنه است. نفس حضورش برای کشور کلی خسارت دارد و همچنین جریمه‌هایی که کشور به خاطر ایشان متحمل شده است. در استان بوشهر ان شاءالله باید همه مسئولین در کنار هم که امیدواریم همه بیایند کمک کنند تا ما بتوانیم احقاق حق کنیم و از این ظلم جلوگیری کنیم و حق مردم استان را استیفا کنیم و به حداقل‌ها و تقریباً هیچ‌ها هم قانع نباشیم ان‌شاءالله.

,

 اگر طرح شفافیت رای نیاورد، من رای خود را شفاف بیان می کنم

,  اگر طرح شفافیت رای نیاورد، من رای خود را شفاف بیان می کنم,  اگر طرح شفافیت رای نیاورد، من رای خود را شفاف بیان می کنم,

رضایی با اشاره به گلایه مندی مردم  از نماینده فعلی در مجلس، گفت: لازم است که از نماینده فعلی دشتستان در مجلس دهم بابت زحمات ایشان تقدیر کنیم. ما حتماً در بین مردم حضور خواهیم داشت ان‌شاءالله، البته عرض کنم حدود بیش از ۲ ماه از شروع ماجرای کرونا گذشته و این مسئله شیوع ویروس کرونا باعث شد ما نتوانیم به طریق بهتری بین مردم حضورداشته باشیم و البته مصلحت خود مردم مانع شد. ولی ان‌شاءالله بعد از رفع شدن ویروس کرونا و تا پایان و آخرین روز مأموریت و نمایندگی مجلس، به‌شرط حیات ان شاءالله حتماً بین همه مردم شهرها و روستاها بدون استثناء و بدون فیلتر می‌رویم، بیش از یک‌صد روستای دشتستان و هم ۹ تا شهر دشتستان را ان‌شاءالله می‌رویم و خدمت مردم می‌رسیم. قطعاً یک‌طرفه هم نخواهد بود، می‌رویم آنجا مسائل و مشکلات مردم را بشنویم و برای حل این مسائل تلاش می‌کنیم.

,

وی تاکید کرد: البته یک شناسنامه‌ای هم از ماه‌ها قبل راجع به دشتستان، برای همه روستاها و شهرها تشکیل دادیم که از این طریق می‌توان مشکلات مردم و مطالبات مردم را هم احصاء و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم. انتظار داریم مشکلات مردم با یک برنامه‌ریزی جامع حل نماییم. پاسخگوی مراجعات مردم هم خواهیم بود، بعد از آغاز به کار دوره نمایندگی، در اولین فرصت دفتر نماینده مردم دشتستان در مجلس یازدهم افتتاح و پذیرای مردم هستیم.

,

منتخب مردم دشتستان بیان کرد: سامانه‌ای در حال طراحی هستیم که مراجعات، حرف‌ها، نامه‌ها، پیشنهاد‌ها، گلایه‌ها و مشکلات مردم را بتوانیم از آن طریق بشنویم و مردم نخواهند از فلان نقطه دوردست دشتستان مسافت هایی طی کنند.

,

رضایی با اشاره به اجرای طرح ۴۸-۴۸، گفت: ۴۸ ماه نماینده دشتستان در مجلس یازدهم خواهم بود، ۴۸ گزارش از عملکرد به مردم به‌صورت شفاف ارائه می کنم و و ۴۸ گزارش در پایان هرماه بابت فعالیت‌ها در مجلس به مردم خواهم داد.

,

وی در پاسخ به شفافیت، تصریح کرد: قول شفافیت را به مردم داده بودیم و همچنان روی آن مُصر هستیم و گفته بودیم اگر مجلس آینده طرح شفافیت آرای نمایندگان را هم تصویب نکند، ما آراء و تصمیمات خودمان را به‌طور شفاف به مردم خواهیم گفت. مردم مطمئن باشید اگر طرح شفافت آراء آن‌گونه که مدنظر ما و مردم است تصویب و اجرا نشود، بنده همه آراء را به مردم خواهم گفت.

,

منابع بانکی باید در اختیار تولید کننده باشد

, منابع بانکی باید در اختیار تولید کننده باشد, منابع بانکی باید در اختیار تولید کننده باشد,

منتخب مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به نظرم راجع به جهش تولید خیلی کار باید انجام بگیرد، اصل جهش تولید یک ضرورت است، یعنی اگر جهش تولید محقق شود و ما امسال شاهد آن باشیم، قطعاً سطح رفاه و وضعیت اقتصادی مردم بهتر می‌شود. مشکل اشتغال و خیلی از مسائل دیگر تا حدود زیادی حل می‌شود. برای جهش تولید یک سری کارهایی را باید انجام دهیم که بخشی از آن وظیفه دولت است و بخشی دیگر وظیفه مجلس است و کاری که مجلس و دولت باید توأمان انجام دهند، تسهیل شرایط کسب‌وکار در کشور است و سخت کردن شرایط دلالی است.

,

رضایی عنوان کرد: اینکه شخص، بدون آنکه بخواهد سرمایه‌اش را ببرد در حوزه دلالی و آنجا یک سود کلان کند، باید بداند که در حوزه دلالی، مالیات بر دلالی و سوداگری به آن تعلق می‌گیرد و آنجا پرهزینه و ریسک آن بیشتر است برخلاف الآن که در تولید، ریسک سرمایه‌گذاری بیشتر است، این باید برعکس شود. در حوزه دلالی، باید ریسک خرید سکه و ارز که آن را احتکار می‌کنند و بعد گران می‌شود و یا زمین می‌خرند و یا اینکه خانه خالی از سکنه کلی داریم در کشور، این‌ها باید پرهزینه باشد برای جهش تولید تا سرمایه‌های کشور بیاید در حوزه تولید و به طرق مختلف تشویق کنیم، با قانون، با تأمین امنیت سرمایه‌گذاری، کار دیگری هم باید در این زمینه انجام گیرد و آن حل مشکلات تولیدکنندگان است.

,

وی خاطرنشان کرد: البته بخشی از این مشکلات برمی‌گردد به سیاست‌گذاری‌های اقتصادی و پولی و مالی که اینجا مجلس هم تأثیرگذار است و بخشی هم به نرخ ارز برمی‌گردد. وقتی ارز نوسان داشته باشد کار تولیدکننده سخت می‌شود. وقتی ما فساد اداری داشته باشیم کار تولیدکننده سخت می‌شود، یک مجوز برای تولید می‌خواهد تولیدکننده بگیرد باید کلی باج دهد تا یک مجوز در بعضی جاها بگیرد و البته مشکلاتی دیگر از این قبیل که وجود دارد.

,

منتخب مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: منابع بانکی ما باید در خدمت تولید باشد اما الآن در خدمت تولید نیست. منابع بانکی می‌رود برای ساخت پاساژ و خرید زمین و غیره می‌شود، آن حوزه را دچار تلاطم می‌کند. منابع بانکی باید بیاید در خدمت تولید و برخی از کارهای دیگر قرار بگیرد. یکی از اقداماتی که برای جهت جهش تولید بخصوص در استان بوشهر باید انجام بگیرد، جلوگیری از خام فروشی است.

,

رضایی تصریح کرد: ما گرفتار خام فروشی هستیم و همچنین باوجود تحریم، مشکل در به دست آوردن منابع مالی ناشی از خام فروشی نیز داریم. اگر خام فروشی نکنیم و اگر صنایع پایین‌دستی را مثل پتروشیمی‌ها و پایین‌تر از پتروشیمی‌ها را بتوانیم توسعه و گسترش دهیم کشورمان ثروتمندتر می‌شود و مسئله تحریم خودبه‌خود بی‌اثر می‌شود. البته تولید ملی و ثروت بیشتری نصیب کشور می‌شود، خیلی از مشکلات حل‌شده و ایجاد اشتغال هم صورت می‌گیرد و عملاً جهش تولید هم رخ خواهد داد. به‌جای اینکه نفت خام را صادر کنیم و تبدیل شود به فلان کالا و برگردد در داخل کشور، خودمان از نفت خام بهره‌برداری کنیم، قطعاً ارزش‌افزوده و سود بیشتری برای کشورمان خواهد داشت، اشتغال ایجاد می‌کند و جهش تولید هم اتفاق می‌افتد.

,

وی ادامه داد:  یک نکته دیگر از لحاظ فرهنگی در جهش تولید لازم است بحث مصرف کالای ایرانی است. اولین مشتری کالای ایرانی باید خودمان باشیم، این تولیدی که حالا باید جهش هم پیدا کند باید اولویت مشتری جامعه ۸۰ میلیونی خودمان باشد. شاید نیاز به قانون‌گذاری داشته باشد که کالایی که در داخل کشور تولید می‌شود و مشابه خارجی دارد، نگذاریم مشابه خارجی وارد کشور شود و محدود کنیم. بخشی دیگر هم خودمان هستیم و باید از خودمان شروع کنیم و خودمان اولین مشتری کالای ایرانی باشیم تا بتوانیم ادعا کنیم و یا این انتظار را داشته باشیم که دیگران مشتری کالای ایرانی باشند.

,

منتخب مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: قائل به تولید قدرت در فضای مجازی هستم و این تولید قدرت، بخشی سخت‌افزاری و بخشی نرم‌افزاری است. بخشی محتواست و بخشی هم همین شبکه ملی اطلاعات است یا موتور جستجوگر ملی که این‌ها کمک می‌کند به تولید قدرت در این فضا و اساساً خیلی صریح بگویم، بنده قائل به حکمرانی هستم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه