اخبار داغ

صدرالحسینی:

مجلس یازدهم دیپلماسی پارلمانی را مدنظر قرار دهد

مجلس یازدهم دیپلماسی پارلمانی را مدنظر قرار دهد
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: مجلس یازدهم در سال جهش تولید باید دیپلماسی پارلمانی و توسعه رابطه با وزارت امور خارجه کشورمان را در دستور کار قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: دولت به‌عنوان میدان‌دار سیاست خارجی و مجلس شورای اسلامی هم به‌عنوان قانون‌گذار در حوزه مسائل سیاست خارجی مطرح هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی گفت: دولت باید به سمت توسعه روابط خارجی با کشورهایی پیش برود که همیشه مغفول مانده‌اند. برای مثال توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین که زمانی با آن‌ها ارتباط خوبی داشتیم و جمهوری اسلامی ایران در حوزه نفوذ در این منطقه به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کرده بود، اما متأسفانه در طول هفت سال گذشته این ارتباطات تضعیف شده است.
,
 
,
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این‌که شرایط کرونایی حاکم بر نظام جهانی بهترین فرصت است تا کشورهای دوست را از کشورهای دشمن تشخیص داد، افزود: ضمن این‌که باید برای مقابله با ویروس کرونا روی پای خود بایستیم، ضروری است از سوی دولت و دستگاه سیاست خارجی یک رصدی در خصوص اینکه کدام کشورها حاضر هستند در قالب کمک‌های دوجانبه یا چندجانبه به ایران کمک‌رسانی کنند، وجود داشته باشد.
,
 
,
دستگاه سیاست خارجی زمینه گسترش روابط با کشورهای دوست را فراهم کند
, دستگاه سیاست خارجی زمینه گسترش روابط با کشورهای دوست را فراهم کند,
 
,
صدرالحسینی بیان کرد: دستگاه سیاست خارجی باید زمینه‌های گسترش روابط با همه کشورها به جزء رژیم صهیونیستی و آمریکا را فراهم سازد تا در سال جهش تولید، کالاهای تولید داخل به این کشورها صادر شوند و به سبب این موضوع بستر افزایش سرمایه‌گذار‌های خارجی فراهم شود.
,
 
,
نقش دیپلماسی پارلمانی و دیپلماسی علمی در جهش تولید
, نقش دیپلماسی پارلمانی و دیپلماسی علمی در جهش تولید,
 
,
وی با اشاره به نقش دیپلماسی علمی در تحقق شعار سال گفت: در این رابطه حتماً وزارت علوم باید فعال شود تا محصولات مؤسسات دانش‌بنیان قابلیت صادرات داشته باشن و همچنین ضروری است که تبادلات علمی میان جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست به حداکثر افزایش یابد که تبادل دانشجو و استاد می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.
,
 
,
کارشناس مسائل استراتژیک در ارتباط با نقش مجلس در تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی با حذف یا اصلاح قوانین مزاحم می‌تواند نقش مهمی در خصوص تحقق شعار سال داشته باشد و یا اینکه اگر دولت نیازمند گسترش روابط با سایر کشورهاست، مجلس موظف است این زمینه را برای دولت فراهم کند.
,
 
,
به گفته صدرالحسینی؛ در سال جهش تولید مجلس یازدهم حتماً‌ موضوع دیپلماسی پارلمانی را در اولویت قرار دهد و البته هرچند این موضوع وجود داشته، اما باید توسعه یابد.
,
 
,
وی گفت: امسال یک رابطه سازنده میان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با دستگاه سیاست خارجی کشور برقرار شود.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه