اخبار داغ

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان خبرداد؛

پای کار بودن 15 موکب اربعین زنجان برای مقابله با کرونا

پای کار بودن 15 موکب اربعین زنجان برای مقابله با کرونا
ذبیح‌الله بابایی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان گفت: در حال حاضر 15 موکب اربعین حسینی و شعبات شهرستانی، بخش‌ها و روستاهای استان در زمینه مقابله با بیماری کرونا پای کار هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ذبیح‌الله بابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات در قالب زیرمجموعه‌ها، شعبات و موکب‌های اربعین در دو بخش مقابله با شیوع بیماری کرونا و رزمایش کمک مومنانه فعالیت می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,
وی ادامه داد: در حال حاضر 15 موکب اربعین حسینی و شعبات شهرستانی، بخش‌ها و روستاهای استان در زمینه مقابله با بیماری کرونا پای کار هستند.
,
 
,
این مسئول با اشاره به فعالیت 665 خادم افتخاری ستاد اربعین استان زنجان در زمینه مقابله با بیماری کرونا و توزیع بسته‌های بهداشتی، افزود: از این تعداد 325 نفر خادم خانم و 340 خادم آقا فعالیت دارند.
,
 
,
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان خاطرنشان کرد: 14 کارگاه تولید ماسک توسط ستاد عتبات عالیات استان زنجان راه‌اندازی شده است و در مجموع  تا کنون 263 هزار و 800 ماسک تحویل سیستم درمانی استان شده است.
,
 
,
بابایی با بیان اینکه از این تعداد ماسک،50 هزار ماسک توسط یکی از خیرین در تهران اهدا شده است، افزود: 213 هزار و 800 ماسک نیز در کارگاه‌های تولیدی استان آماده‌سازی شده است.
,
 
,
وی از تولید یک هزار جفت دستکش و توزیع آن خبرداد و گفت: 292 دست لباس گان و 100 شیلد تولید و توزیع شده است.
,
 
,
این مسئول گفت: 3 هزار و 748 بطری مواد ضد عفونی کننده و ژل دست نیز از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان در بین آحاد مردم توزیع شده است.
,
 
,
 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان از برگزاری 113 مرتبه عملیات ضد عفونی اماکن و معابر عمومی در زنجان خبرداد و گفت: 2 هزار پرس غذای تبرکی نیز در بین کادر درمان، بیماران و نقاهتگاه‌های استان توزیع شده است.
,
 
,
بابایی با بیان اینکه در بخش کمک معیشتی نیز تا کنون 2 هزار و 677 بسته مواد غذایی در بین نیازمندان توزیع شده است، گفت: میانگین ارزش ریالی این بسته‌ها 200 هزار تومان بوده است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: کل هزینه‌های تولید ماسک و تهیه بسته‌های معیشتی توسط مردم و خیرین تامین شده است و از کمک هیچ نهادی در این زمینه استفاده نشده است.
,
 
,
این مسئول از توزیع 313 بسته معیشتی به عدد یاران حضرت مهدی (عج) در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه خبرداد و گفت: این بسته‌ها در هفته اکرام و اطعام توزیع می‌شود.
,
 
,
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان یادآور شد: بسته‌های معیشتی در رزمایش کمک مومنانه شامل برنج، ماکارونی، مرغ، گوشت قرمز، تن ماهی، دستمال کاغذی، روغن، پنیر، رب، شکر، قند، حبوبات و خرما است که در بسته‌های مختلف متفاوت است.
,
 
,
بابایی گفت: در زمینه شناسایی افراد نیازمند تلاش شده است تا از کسانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند رد شده و از کسانی حمایت کنیم که متولی نداشته و تحت پوشش هیچ نهادی نبوده و معیشت آنها در اثر شیوع بیماری کرونا آسیب دیده است.
,
 
,
وی بیان داشت: با وجود شبکه گسترده موکب‌های اربعین نیازمندان واقعی شناسایی می‌شود تا موازی کاری با دستگاه‌های دیگر انجام نشود.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه