اخبار داغ

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان قزوین:

هیچ مدرسه‌ای اجازه دریافت هزینه سرویس را ندارد/ آزمون پایه‌های مختلف تحصیلی به جز ابتدایی حضوری برگزار می‌شود

هیچ مدرسه‌ای اجازه دریافت هزینه سرویس را ندارد/ آزمون پایه‌های مختلف تحصیلی به جز ابتدایی حضوری برگزار می‌شود
حسنعلی اصغری گفت: هیچ مدرسه‌ای نباید هزینه‌ای بابت سرویس مدارس برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال از خانواده‌ها دریافت کند؛ اگر مدرسه‌ای اقدام به این کار کند کارش غیرقانونی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسنعلی اصغری در گفت‌وگو با  صبح قزوین با اشاره به مقام شامخ معلمان و تاثیرگذاری آنها در رشد و اعتلای کشور اظهار کرد: اکنون روزانه در سطح استان 12 هزار و 500 ماسک با تفکر بسیجی معلمان در هنرستان‌ها و برخی از کارگاه‌های ایجاد شده در سطح استان، تولید می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی با اشاره به نحوه برگزاری آزمون در مقاطع مختلف تحصیلی افزود: امسال به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، آزمون دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی توصیفی خواهد بود و هیچ آزمونی در دوره ابتدایی برگزار نمی‌شود.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: زمان برگزاری آزمون پایه دوازدهم مشخص شده و از 17 خردادماه در 126 حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

,

وی بیان کرد: برای پایه هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم نیز به احتمال بسیار زیاد آزمون به صورت حضوری پس از اتمام آزمون پایه دوازدهم به تدریج برگزار خواهد شد؛ به گونه‌ای که منجر به تجمع دانش‌آموزان در یک محیط و احتمال ابتلا به ویروس کرونا نشود.

,

فضای مجازی فرصتی مناسب برای توسعه آموزش کیفی عادلانه در کشور

, فضای مجازی فرصتی مناسب برای توسعه آموزش کیفی عادلانه در کشور,

اصغری عنوان کرد: تعجیل برای برگزاری آزمون پایه دوازدهم به جهت کنکور است زیرا دقیقا سه هفته بعد از آخرین آزمون دانش‌آموزان پایه دوازدهم کنکور برگزار می‌شود.

,

وی تصریح کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون‌ها اندیشیده شده تا با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی برگه‌ها تصحیح و نمرات بارگذاری شود.

,

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به تحمیل هزینه اینترنت به معلمان و خانواده‌ها عنوان کرد: علی‌رغم تصمیم ستاد ملی کرونا، متاسفانه هزینه اینترنت هنوز به خانواده‌ها تحمیل می‌شود؛ اما با عنایت به تاکید وزیر آموزش و پرورش و تصمیمات ستاد ملی کرونا مقرر شده که استفاده از شبکه شاد، هزینه‌ای به خانواده‌ها تحمیل نکند اگرچه تاکنون اتفاق نیفتاده است اما امیدواریم این نتیجه به زودی حاصل شود.

,

اصغری در مورد هزینه سرویس مدارس گفت: هیچ مدرسه‌ای نباید هزینه‌ای بابت سرویس مدارس از خانواده‌ها دریافت کند؛ به عبارتی بنا نیست که در فروردین و اردیبهشت ماه امسال، خانواده‌ها هیچ هزینه‌ای بابت سرویس مدارس پرداخت کنند و اگر مدرسه‌ای اقدام به این کار کند کارش غیرقانونی است.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: باید تلاش کنیم تا مدارس غیرانتفاعی توسعه پیدا کند؛ این در حالی است که سهم دانش‌آموزان استان قزوین در مدارس غیرانتفاعی، هشت و نیم درصد است و ما می خواهیم که این نسبت افزایش پیدا کند.

,

وی در مورد مدرسه انرژی هسته‌ای قزوین گفت: این مدرسه، غیرانتفاعی نیست؛ اما شهریه‌ای به ازای ارائه خدمات بیشتر به دانش‌آموزان دریافت می‌شود و مدیر و هیئت امنای مدرسه نیز توسط سازمان انرژی اتمی کشور تعیین و معرفی می‌شود.

,

8.5 درصد دانش‌آموزان قزوینی در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند

, 8.5 درصد دانش‌آموزان قزوینی در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند,

این مقام مسئول ابراز کرد: خوشبختانه مدرسه انرژی هسته‌ای در استان قزوین ایجاد شده و این یک فرصت برای دانش‌آموزان است تا بتوانند خدمات آموزشی بهتری دریافت کنند؛ چراکه در کل کشور فقط سه مدرسه انرژی هسته‌ای در شهرهای مشهد، تهران و قزوین وجود دارد.

,

وی بیان کرد: امیدواریم این مدرسه نیز به سمت جذب بچه‌های توانمند پیش برود و شهریه مختصری هم که دریافت می‌کنند مانعی برای ورود دانش‌آموزان مستعد نشود.

,

اصغری گفت: عدالت آموزشی برای ما نکته بسیار مهمی است و فضای مجازی فرصتی فراهم کرده تا آموزش کیفی عادلانه در سطح کشور توسعه پیدا کند؛ ضمن اینکه ما در راستای افزایش کیفیت آموزشی مدارس دولتی تلاش می‌کنیم.

,

وی در مورد استانداردسازی مدارس غیرانتفاعی عنوان کرد: با همکاری دستگاه‌هایی همچون معاون عمرانی استانداری، سازمان مسکن و شهرسازی، شهرداری قزوین و آموزش و پرورش استان، به مدارس غیرانتفاعی کمک می‌کنیم تا بتوانند زمین مناسبی برای ساخت مدرسه استاندارد دریافت کنند؛ زیرا عمدتاً مراسم مدارس غیرانتفاعی از نظر فضای آموزشی با مشکلات جدی مواجه هستند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در مدارس غیرانتفاعی استان کمتر از حد استاندارد است؛ اما تلاش داریم تا از این طریق به آنها کمک کنیم تا بتوانند فضاهای مناسب‌تری را برای خود فراهم کنند.

,

وی با اشاره به مشکلات شبکه شاد عنوان کرد: در مورد شبکه شاد قبول داریم که یک سری اشکالاتی وجود دارد؛ اما نمی توانیم اطلاعات آموزش و پرورش و دانش‌آموزان را در اختیار پیام رسان‌های دیگر قرار دهیم؛ زیرا ممکن است از این اطلاعات استفاده سوئی شود.

,

اصغری تاکید کرد: همه آموزش و پرورش برای رفع مشکلات شبکه شاد بسیج شده است؛ چون نگاه به این شبکه نه فقط برای دوران کرونا، بلکه برای بلندمدت است.

,

مناسبات و روابط سیاسی هیچ تأثیری در انتخاب افراد در آموزش و پرورش ندارد

, مناسبات و روابط سیاسی هیچ تأثیری در انتخاب افراد در آموزش و پرورش ندارد,

وی بیان کرد: تصمیم داریم در شرایط عادی نیز شبکه شاد را داشته باشیم تا در عین حال که آموزش در کلاس‌ درس شکل پیدا می‌کند در شبکه شاد نیز بارگذاری شود تا چنانچه دانش‌آموزی به دلیل بیماری نتوانست در کلاس حاضر شود بتواند در سال آینده از این بستر استفاده کند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: به هر حال هر موضوعی که شروع می‌شود در ابتدا با یک سری کاستی‌ها و محدودیت‌هایی مواجه است و بنا داریم که همه توان خود را به کار بگیریم تا به تدریج نسبت به رفع این موانع اقدام کنیم.

,

وی درمورد انتصابات در آموزش و پرورش استان گفت: مناسبات و روابط سیاسی هیچ تأثیر و مداخله‌ای در انتخاب افراد در آموزش و پرورش ندارد و در عمل نیز این امر را ثابت کردیم.

,

اصغری بیان کرد: آموزش و پرورش جای فعالیت سیاسی نیست بلکه مدیر آموزش و پرورش باید فردی علمی باشد تا با درک مناسب از نظام تعلیم و تربیت کشور به خوبی فعالیت‎ها را هدایت دهد.

,

وی در پایان تاکید کرد: همه همت خود را به کار می‌گیرم تا کسی نه به جهت وابستگی سیاسی بلکه صرفأ بر مبنای شایستگی‌ها در مدیریت امور آموزش و پرورش قرار بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه