اخبار داغ

در نشست خبری مطرح شد؛

اقدامات وسیع بسیج سازندگی جهت محرومیت زدایی در سال گذشته/ایجاد 2 هزار نفر شغل پایدار در سال جدید

اقدامات وسیع بسیج سازندگی جهت محرومیت زدایی در سال گذشته/ایجاد 2 هزار نفر شغل پایدار در سال جدید
پاداش گفت: در حال رایزنی و امضا تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه جهت اشتغال در سال 99 هستیم که قرار است در این زمینه 2 هزار نفر اعتبار واگذار شود تا بتوانیم اشتغال پایدار ایجاد کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ حجت الله پاداش مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان ظهر امروز به مناسبت 17 اردیبهشت ماه روز بسیج سازندگی اظهار کرد:در اجرای فرمان مقام معظم رهبری با توجه به دیدگاهی که ایشان نسبت به سپاه و بسیج دارند فلسفه وجودی بسیج سازندگی خدمت به مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : نگاه بسیج و سپاه نگاه حاکمیتی است نه نگاه حزبی، جناحی و گروهی بلکه جهادی است.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان کرمان افزود: اقشار مختلفی در بسیج وجود دارند که بازوی اجرایی در ابلاغیات و اجرای برنامه ها می باشند.

,

پاداش به اردوی هجرت دانش آموزان اشاره کرد و ادامه داد: در اوقات فراغت و تعطیلات تابستانی 3 هزار و 70 نفر روز از ظرفیت بسیج دانش آموزی در امر گروه جهادی استفاده می شود.

,

وی گروه های جهادی را به دو بخش جغرا فیامحور  و محله محور عنوان و بیان کرد: گروه های جهادی محله محور همان پایگاه های مقاومت در محل هستند که کار شناسایی نیازمندان محله را به عهده دارند.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان کرمان از تشکیل  1902 گروه جهادی بسیج محله محور  و 556 گروه جهادی بسیج جغرافیا محور خبر داد.

,

پاداش تصریح کرد: ساخت مسجد، تکمیل مدارس، احداث خانه عالم، سرویس بهداشتی، آب رسانی بین مزارع کشاورزی، ساخت و ساز و مرمت خانه بهداشت  از جمله اقدامات گروه جهادی بسیج جغرافیا محور می باشد که در این راستا 110 هزار فعالیت عمرانی انجام شده است.

,

 

,

بیش از 12 هزار فعالیت جهادی یک روزه توسط پایگاه های مقاومت محله محور انجام می شود

, بیش از 12 هزار فعالیت جهادی یک روزه توسط پایگاه های مقاومت محله محور انجام می شود, بیش از 12 هزار فعالیت جهادی یک روزه توسط پایگاه های مقاومت محله محور انجام می شود,

 

,

وی به 12 هزار و 213 روز فعالیت جهادی یک روزه توسط پایگاه های مقاومت محله محوراشاره کرد و  ادامه داد: برپایی یادواره شهدا، تجهیزکتابخانه، برداشت محصول یکروزه کشاورزان از جمله فعالیت هایی است که تنها در یک روز انجام می شود.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان کرمان همچنین به خدمات و فعالیت های بهداشتی بسیج اشاره  و عنوان کرد: در سال گذشته 4 هزار 646 نفر ویزیت عمومی، 220 نفر ویزیت متخصص، 1 هزار و 101 نفر زنان و زایمان و  730 نفر از امکانات دندانپزشکی استفاده کردند.

,

پاداش  به اقدامات بسیج پزشکی نیز اشاره کرد و بیان کرد:در سال گذشته 354 تیم پزشکی به مناطق محروم و حاشیه شهر  کرمان اعزام شدند.

,

وی گفت :در سال گذشته 596 شبکه در مراحل کاشت، داشت و برداشت در کنار کشاورزان توسط بسیج همگام با کشاورز با نگاه افزایش تولید در سطح منطقه طراحی  و اجرا شد.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان کرمان اذعان کرد: طرح هر مسجد یک حقوقدان  توسط بسیج حقوقدانان اجرا شد که 7 مورد فعالیت فرهنگی نیز  صورت گرفت.

,

 4 کارگاه اقتصادی مقاومتی در سطح استان راه اندازی شد

,

پاداش به اقدامات حوزه اقتصاد مقاومتی نیز اشاره و ابراز کرد: 4 کارگاه اقتصاد مقاومتی در سطح استان راه اندازی شد که بالغ بر 583 میلیون تومان اعتبار آن برآورد شد و همچنین اعتباری قریب به 550 میلیون تومان نیز از کمیته امداد امام در راستای ایجاد اشتغال دریافت شد.

,

وی از امضای تفاهم نامه با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای ایجاد تعاونی ها و آموزش گروه های جهادی و بسیج سازندگی و امضای تفاهم نامه با دامپزشکی جهت واکسیناسیون دام و سم پاشی محل دام در سال گذشته خبر داد.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان کرمان تصریح کرد: در حال رایزنی و امضا تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه جهت اشتغال در سال 99 هستیم که قرار است در این زمینه 2 هزار نفر اعتبار واگذار شود تا بتوانیم اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

,

پاداش، برپایی 18 نمایشگاه فروش محصولات اشتغال خرد و خانگی را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی سپاه در سال گذشته عنوان کرد.

,

 

,

بیش از 2 هزار پروژه محرومیت زدایی به عهده گروه های جهادی بسیج گذاشته شد

, بیش از 2 هزار پروژه محرومیت زدایی به عهده گروه های جهادی بسیج گذاشته شد, بیش از 2 هزار پروژه محرومیت زدایی به عهده گروه های جهادی بسیج گذاشته شد,

 

,

وی به پروژه های عمرانی محرومیت زدایی اشاره  و خاطرنشان کرد: در این خصوص ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد و اداره کل بهزیستی تحت عنوان پروژه های محرومیت زدایی شهید همدانی به عهده گروه های جهادی بسیج گذاشته شد که در سال گذشته 2 هزار و 719 پروژه پی گیری و در حال اجرا است.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان اذعان کرد: کلیه اقلام، کمک ها ومواردی که در بسیج سازندگی و سپاه استان به مردم واگذار می شود هدیه رهبری است.

,

پاداش احداث 108 واحد مسکن مددجویی، احداث 673 پروژه های محرومیت زدایی در حوزه های خانه محروم، آب رسانی به مساجد و حسینیه را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی برشمرد.

,

وی گفت : در سال گذشته با همه اتفاقاتی که در ابتدای سال رخ داد، شهرستان حمیدیه در استان خوزستان به سپاه استان کرمان واگذار شد که در این راستا 28 واحد از صفر تا 100 ساخته و تحویل مردم شد و همچنین 215 مسکن نیز بازسازی شد که اعتبار این پروژه ها بالغ بر 50 میلیون تومان می باشد.

,

 

,

ایجاد 231 میز خدمت در ادارات توسط بسیج کارگری

, ایجاد 231 میز خدمت در ادارات توسط بسیج کارگری, ایجاد 231 میز خدمت در ادارات توسط بسیج کارگری,

 

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان افزود: در بخش اقشار از جمله قشر کارگری 231 مورد میز خدمت با مسئولین ادارات، سازمان ها و مدیران کل در حاشیه شهر برگزار و اجرای شیفت ایثار توسط بخش کارگری در کارخانه ها باعث شد تا 20 هزار و 600 نفر کار اضافی انجام شود که در بخش تولید بسیار تاثیرگذار بود.

,

پاداش به پاکسازی مناطق کشاورزی جنوب استان کرمان از حمله ملخ ها اشاره و اذعان کرد: سپاه توانست 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مناطق رودبارجنوب، قلعه گنج، فاریاب و منوجان را با 28 خودرو با اعتباری بالغ بر 148 میلیون تومان از وجود حمله ملخ ها پاکسازی کند.

,

وی، راه اندازی صندوق های اشتغال زای مردم یار، صندوق قرض الحسنه با هدف ایجاد تعاونی را از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته توسط سپاه عنوان کرد.

,

 

,

2 هزار شغل برای اعضای صندوق قرض الحسنه در سال آینده ایجاد خواهد شد

, 2 هزار شغل برای اعضای صندوق قرض الحسنه در سال آینده ایجاد خواهد شد, 2 هزار شغل برای اعضای صندوق قرض الحسنه در سال آینده ایجاد خواهد شد,

 

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان کرمان از راه اندازی صندوق قرض الحسنه در سال آینده خبر داد و گفت: قرار است تعداد 200 صندوق در راستای کیفی سازی و سمت و سوی تشکیل تعاونی راه اندازی شود که 40 تعاونی پیش بینی شده تا 2 هزار شغل برای اعضای صندوق ایجاد شود.

,

پاداش اذعان  کرد: از 9 اسفند ماه که ویروس منحوس کرونا در استان کرمان شیوع پیدا کرد بسیج با همکاری دولت نسبت به ایجاد قرارگاه زیستی اقدام کردند.

,

وی افزود: اعزام گردان های بهداری سپاه 41 ثارالله، پایش و رصد افراد ناقل کرونا، هدایت تیم های رفع آلودگی ، تامین 24 هزار نفر نیروی بسیجی برای طرح ملی مبارزه با کرونا، ایجاد 150 کارگاه تولید ماسک، راه اندازی کارگاه تولید لباس گان، راه اندازی گشت های خودرویی، کمک به نیروی انتظامی در کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها، تجهیز بیمارستان فاطمه الزهرا (س) بعد از بیمارستان افضلی پور، تهیه 18 هزار لیتر الکل، 22 هزار محلول ضد عفونی کننده، 4 تن پودر پروکولین، اجرای رفع آلودگی توسط گروه های جهادی بسیج، جمع آوری لحظه به لحظه خبر کرونایی، ایجاد نقاهتگاه با 83 تخت خواب، توزیع 138 هزار و 824 بروشور آگاهی سازی، راه اندازی مرکز ضدعفونی، ابلاغیات و بروز رسانی تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر، اختراع دستگاه مکانیزه جهت تولید ماسک از دیگر اقدامات گروه های جهادی بسیج در زمان شیوع کرونا می باشد.

,

 

,

توزیع بیش از 14 هزار بسته حمایتی توسط گروه های جهادی بسیج در بین مناطق محروم

, توزیع بیش از 14 هزار بسته حمایتی توسط گروه های جهادی بسیج در بین مناطق محروم, توزیع بیش از 14 هزار بسته حمایتی توسط گروه های جهادی بسیج در بین مناطق محروم,

 

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان کرمان، خاطرنشان کرد: در بخش خدمات، بسته معیشتی قبل از کمک مومنانه 14 هزار و 417 بسته حمایتی توسط گروه های جهادی بسیج در سراسر استان بین افراد آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

,

پاداش به بحث سیل ابتدای سال جدید اشاره کرد و گفت: از ابتدای شروع فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به همراه گروه های جهادی بسیج در منطقه، قرارگاه سیل در منطقه فعال و منطقه به 4 قسمت تقسیم شد تا هر چه زودتر به خسارات دیدگان از سیل کمک رسانی صورت گیرد.

,

وی از تشکیل قرارگاه خدمات اجتماعی جبهه انقلاب در زهکلوت خبر داد و افزود: این قرارگاه باهمکاری ستاد اجرایی فرمان امام، دفتر امام جمعه، گروه های جهادی در بخش زهکلوت ایجاد شد.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان کرمان، بیان کرد: همچنین پایش دقیق منطقه یکی دیگر از اقدامات سپاه و بسیج در منطقه توسط 4 گروه انجام شد.

,

اقدامات سپاه و بسیج در مناطق سیل زده

, اقدامات سپاه و بسیج در مناطق سیل زده , اقدامات سپاه و بسیج در مناطق سیل زده ,

پاداش، احداث یک هزار سرویس بهداشتی، تخلیه 180 مورد چاه فاضلاب، توزیع بیش از 11 هزار بسته غذایی، 142 تن آرد با اعتبار 2 و نیم میلیارد تومان، توزیع 4 هزار و 400 بسته غذایی با ارزش یک میلیون و 330 هزار تومان، پخت غذای گرم در 17 نقطه، خرید لوازم خانگی و واگذاری آن به مردم، خرید 300 تنور، حضور 200 نیروی پایور، لایه روبی و تخلیه سطح منازل، پاکسازی مناطق، استقرار بیمارستان صحرایی، اعزام گردان جنگ نوین و فاتحین به منطقه برای گندزدایی، 27 کیلومتر ترمیم و بازسازی و سیل بند، خاکریزی 4 پل از اقدامات انجام شده بسیج و سپاه در مناطق سیل زده شهرستان های رودبارزمین بخش زهکلوت و کهنوج اذعان  کرد.

,

وی با اشاره به اینکه بیش از 700 نفر از گروه های جهادی به کمک مردم سیل زده روستاهای شهداد شتافتند، تصریح کرد: از همان ابتدای سیل گروه های جهادی بسیچ و سپاه در منطقه حضور پیدا کرده و کار تخلیه و لایه روبی 320 منزل، توزیع بیش از 7 هزار بسته غذایی و معیشتی و توزیع 100 تن آرد انجام شد.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان کرمان، از اعزام گروه جامعه پزشکی، واگذاری 300 تخته روفرشی، پخت و توزیع یک هزار قرص نان، خرید و واگذاری کلیه وسایل منزل برای یک زوج، اعزام بسیج کشاورزی، اعزام تیم دامپزشکی، تعمیر یکصد وسایل لوازم خانگی، توزیع 2 هزار بسته معیشتی، ارسال 5 تن برنج توسط بسیج حقوقدانان، اعزام خیرین توسط بسیج اصناف، اهدا 500 بسته اسباب بازی توسط بسیج هنرمندان به مناطق سیل زده خبر داد.

,

پاداش به رزمایش کمک مومنانه اشاره کرد و گفت : ما توانستیم در سطح استان قرارگاه خدمات رسانی تحت عنوان قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تشکیل دهیم که ستاد اجرایی فرمان امام، امام جمعه، اداره کل بهزیستی، کمیته امداد،  تشکل های مردم نهاد، سازمان تبلیغات و اداره کل اوقاف از اعضای این قرارگاه به شمار می روند.

,

وی با بیان اینکه این رزمایش در سطح مساجد محور اجرا می شود، اذعان کرد: افتتاح حساب مشترکی به کلیه فرماندهان نواحی ابلاغ شد، همچنین تدوین سامانه ای در نیروی انسانی جهت شناسایی و ثبت افراد نیازمند صورت گرفت که تا کنون 770 هزار و 26 نفر در این سامانه ثبت شدند.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان کرمان، از جمع آوری و توزیع بخش دوم کمک مومنانه سپاه و بسیج  در عصر روز شنبه 20 اردیبهشت ماه از حسینیه ثارالله استان کرمان خبر داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه