اخبار داغ

به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی انجام شد؛

تشریح اقدامات بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی در سال 98/ از افزایش 100 گروه جهادی تا اتمام 708 پروژه محرومیت‌زدایی در استان

تشریح اقدامات بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی در سال 98/ از افزایش 100 گروه جهادی تا اتمام 708 پروژه محرومیت‌زدایی در استان
هنری گفت: طی یک‌سال گذشته 708 پروژه محرومیت زدایی با 16 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار توسط بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی به اتمام رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به 17 اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی، اظهار کرد: بسیج سازندگی در سال 1379 به دستور مقام معظم رهبری برای هدایت گروه‌های جهادی و فعالیت‌های خود جوش مردمی در ادمه راه جهاد سازندگی سازمان شکل گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی افزود: در این مدت 20 ساله که از فعالیت سازمان بسیج سازندگی می‌گذرد در بخش‌های مختلف از جمله محرومیت‌زدایی، اشتغال، عمران و موضوعات مرتبط با فعالیت‌های جهادی فعالیت‌های متنوعی انجام شده است.
,
 
,
مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت‌های سال گذشته بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف در استان، بیان کرد: سازمان بسیج سازندگی در چند محور اصلی فعالیت دارد که شامل فعالیت‌های گروه‌ها و حرکت‌های جهادی می‌شود.
,
 
,
هنری عنوان کرد: بسیج سازندگی برای هدایت حرکت‌های خود جوش، توسعه فرهنگ جهادی و گفتمان سازی در موضوع گروه‌های جهادی شکل گرفت.
,
 
,
وی اظهار کرد: در سال 98گذشته با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در بیاینه گام دوم انقلاب و بیاینه‌ای که در دیدار با جهادگران خطاب به آنها صادر کردند تاکید بر توسعه کمی گروه‌های جهادی در کنار کار کیفی و استفاده از نیروهای جوان بیشتری در گروه‌های جهادی بود.
,
 
,
افزایش 100 گروه جهادی طی یکسال
, افزایش 100 گروه جهادی طی یکسال, افزایش 100 گروه جهادی طی یکسال,
 
,
مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: سال گذشته با پیگیری‌هایی که انجام شد از ابتدا تا پایان سال بیش از 100 گروه جهادی به تعداد گروه های جهادی فعال در استان افزوده شد و در حال حاضر 352 گروه جهادی شناسنامه دار ثبت شده در استان فعالیت دارند.
,
 
,
هنری با اشاره به سامانه ملی به نام اطلس جهادی، گفت: از ابتدای سال فعالیت‌های تمام گروه‌های جهادی در این سامانه ثبت می‌شود و گروه‌های جهادی تمام فعالیت های خودرا، محل فعالیت، اعتبارات و پروژه‌هایی که کار می‌شود را به طور کامل در این سامانه ثبت می‌کنند این کار باعث افزایش نظارت و هماهنگی بر فعالیت‌ها و هم افزایی بین گروه‌ها می‌شود.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر گروه‌های جهادی ثبت شده و شناسنامه‌دار در تمام پایگاه‌های بسیج گروه‌های جهادی محله محور با 6 نفر تشکیل شده که خدمات فردی را در محلات خود ارائه می‌دهند.
,
 
,
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: این گروه‌های جهادی در محلات کار شناسایی را انجام داده و درزمینه‌های مختلف خدماتی و حمایتی موضوعات و مشکلاتی را که احصا می‌کنند به طور مداوم در طول سال فعالیت‌هایی را برای رفع مشکلات دارند.
,
 
,
فعالیت 923 گروه جهادی محله محور
, فعالیت 923 گروه جهادی محله محور, فعالیت 923 گروه جهادی محله محور,
 
,
هنری عنوان کرد: در این قالب نیز 923 گروه جهادی محله محور شناسایی شدند و در پایگاه‌های بسیج فعال هستند.
,
 
,
وی افزود: امسال نیز در برنامه داریم در تمام پایگاه‌های بسیج حداقل یک گروه جهادی را شکل دهیم.
,
 
,
مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در بحث گفتمان‌سازی نیز برنامه هایی را تعریف کردیم که در سازمان‌ها، نهادها و ادارات مختلف گروه‌های جهادی شکل بگیرند.
,
 
,
هنری گفت: با پیگیری‌هایی که با برخی از دستگاه‌ها از جمله یگان ویژه ناجا انجام شده در حال حاضر یکی از گروه‌های جهادی در این یگان فعال است.
,
 
,
تشکیل گروه‌های جهادی تخصصی در ادارات
, تشکیل گروه‌های جهادی تخصصی در ادارات, تشکیل گروه‌های جهادی تخصصی در ادارات,
 
,
وی با بیان این‌که در زمینه فنی و حرفه‌ای نیز گروه‌های جهادی تشکیل شدند، عنوان کرد: در زمینه‌های مختلف گروه‌های جهادی نیز به دنبال این هستیم که گروه های جهادی تخصصی در ادارات شکل بگیرد.
,
 
,
مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در هر شهرستان نیز تعدادی از جهادگران در آموزش‌های تخصصی امداد و نجات را شرکت کردند که تعداد آنها به 420 نفر می‌رسد.
,
 
,
هنری خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که طی یک دو سال اخیر جهادگران نقش قابل توجهی در کمک به هم وطنان اتفاقات و بلایایی که در کشور اتفاق افتاد داشتند لذا برگزاری دوره های آموزشی بسیار موثر بوده است.
,
 
,
وی گفت: در سال گذشته با توجه به این‌که شاهد وقوع سیل در شمال و شرق کشور و خراسان‌جنوبی بودیم بیش از 40 گروه جهادی به تعداد 115 جهادگر برای کمک به هم استانی‌ها اعزام شدند.
,
 
,
مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به عملکرد گروه‌های جهادی از ابتدای سال 98 تا کنون، بیان کرد: بیش از 10 هزار و 300 نفر از جهادگران بسیجی در یک هزار و 140 اردوی جهادی بود شرکت کردند که6500 نفراز جهادگران برادر و مابقی خواهران بودند.
,
 
,
جذب 2 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار
, جذب 2 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار, جذب 2 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار,
 
,
هنری در خصوص اعتبارات مورد استفاده توسط گروه‌های جهادی، گفت: گروه‌های جهادی طی رایزنی‌هایی که با خیران و نهادهای مختلف در خصوص جذب پروژه‌ها دارند اعتبارات را جمع آوری می‌کنند که در این خصوص بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون تومان جذب شده که یک میلیارد و 600 میلیون تومان کمک‌های خیران، 500 میلیون تومان کمک‌های دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای پروژه‌های مربوط بوده و حدود 600 میلیون تومان نیز اعتباراتی است که از طریق، بسیج، سپاه و قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی جذب شده است.
,
 
,
وی در خصوص پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی در قالب وظایف قانونی که تعریف شده کمک به دستگاه‌های اجرایی در قالب پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی است.
,
 
,
اتمام 708 پروژه محرومیت زدایی در خراسان‌جنوبی
, اتمام 708 پروژه محرومیت زدایی در خراسان‌جنوبی, اتمام 708 پروژه محرومیت زدایی در خراسان‌جنوبی,
 
,
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: اواخر سال 97 اجرای طرح 40 هزار پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی در کشور و استان آغاز شد که از ابتدای طرح تا کنون 920 پروژه در استان آغاز شد که 708 پروژه به اتمام رسیده و مابقی نیز در حال انجام است.
,
 
,
هنری اظهار کرد: تاکنون برای این تعداد پروژه 16 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
,
 
,
وی گفت: تعدادی از این پروژه‌ها احداثی و مابقی تکمیل، مرمت و بهسازی است که با کمک گروه‌های جهادی انجام شده است.
,
 
,
مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در راستای فعالیت‌های محرومیت زدایی نیز جدیدا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طرح پهنه‌بندی مناطق محروم را ابلاغ کرده که تمامی دهستان‌های ضریب 8 و 9 دارای محرومیت در استان و دهستان‌های ضریب 6 و 7 که در دهستان‌های مرزی است را مشخص و رده‌های مختلف سپاه را به عنوان معین برای رفع مشکلات مسئول کرده است با این اقدام از ظرفیت رده‌های وابسته به سپاه بیشتر استفاده می‌شود و مشکلات نیز بهتر مرتفع خواهد شد.
,
 
,
طرح‌های اشتغال و توانمند‌سازی جوانان روستایی
, طرح‌های اشتغال و توانمند‌سازی جوانان روستایی, طرح‌های اشتغال و توانمند‌سازی جوانان روستایی,
 
,
هنری در خصوص اشتغال و توانمند‌سازی جوانان روستایی، بیان کرد: از سال 1392 بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در این قسمت نیز بسیج سازندگی ورود پیدا کرد.
,
 
,
وی افزود: دو سال ابتدا با تبیین نظری مبانی اقتصاد مقاومتی فعالیت خود را آغاز کرد و بعد از آن نیز با فعالیت‌های عملی در حوزه کارگاه‌های تولیدی، مشاغل خانگی و حوزه‌های خود اشتغالی وارد شد.
,
 
,
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: سال گذشته نیز در خصوص آموزش و اشتغال بیش از دو هزار و 700 نفر از مردم در بحث اشتغال، کار آفرینی و فنی و حرفه‌ای آموزش ارئه شده است.
,
 
,
هنری تصریح کرد: حدود 500 کارگاه اشتغال‌زایی روستایی برای راه‌اندازی مورد حمایت قرار گرفت که 130 کارگاه با دریافت تسهیلات راه اندازی شد و 370 کارگاه دیگر اقتصاد مقاومتی از طریق سرمایه‌های در اختیار خود مردم آغاز بکار کرد.
,
 
,
وی با بیان این‌که یکی از اقدامات بسیج سازندگی تسهیلگری درزمینه راه‌اندازی صندوق‌های قرض الحسنه مردم نهاد در روستاها است، گفت: این صندوق‌ها باعث کمک برای ایجاد اشتغال در روستاها شدند و در این خصوص نیز 25 تسهیلگر آموزش دیده در سطح استان داریم که طی دو سال گذشته در سطح استان در بحث راه‌اندازی صندوق‌های قرض الحسنه مردمی آموزش‌های لازم را در روستاها انجام دادند.
,
 
,
فعالیت 380 صندوق قرض الحسنه در روستاهای خراسان‌جنوبی
, فعالیت 380 صندوق قرض الحسنه در روستاهای خراسان‌جنوبی, فعالیت 380 صندوق قرض الحسنه در روستاهای خراسان‌جنوبی,
 
,
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون بیش از 380 صندوق قرض الحسنه در روستاها و محلات شهری با محوریت مساجد تشکیل شده که بیش از 23 هزار نفر در این صندوق ها عضو و سرمایه صندوق ها بیش از 4 میلیارد و 100 میلیون تومان است.
,
 
,
هنری بیان کرد: 370 شغل نیز از طریق این صندوق‌های قرض الحسنه در استان ایجاد شده است.
,
 
,
صدور مجوز کارگاه بسته بندی تخم مرغ محلی در استان
, صدور مجوز کارگاه بسته بندی تخم مرغ محلی در استان, صدور مجوز کارگاه بسته بندی تخم مرغ محلی در استان,
 
,
وی با بیان این‌که در سال‌های گذشته طرح‌های اشتغال معیشتی را به منظور خودکفایی خانواده‌هایی روستایی، پیگیری کردیم، عنوان کرد: توزیع جوجه مرغ اصلاح نژاد شده یکی از این طرح‌ها برای خودکفا شدن خانواده‌های روستایی در بحث تخم و گوشت مرغ بود که در این راستا سال گذشته 175 هزار قطعه جوجه در سطح استان بین 45 هزار خانوار روستایی توزیع شد.
,
 
,
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که اشتغال معیشتی خانوار با اعتبارات مردمی و حمایت بسیج سازندگی انجام شد، افزود: مجوز راه‌اندازی کارگاه بسته بندی تخم مرغ محلی در استان نیز پیگیری و صادر شده است.
,
 
,
هنری بیان کرد: در خصوص فروش تولیدات روستایی نیز بانک اطلاعاتی 350 کارگاه اشتغال زایی روستایی برای راه‌یابی به بازار فروش جمع بندی و هدایت شد و آموزشهای لازم به مسئولان کارگاه‌ها داده شده است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی فروشگاه و نمایشگاه دائمی عرضه محصولات روستایی در استان، بخشی از مشکل فروش کارگاه‌ها مرتفع شده است.
,
 
,
مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی ادامه داد: امیدوارم با فروش اینترنتی محصولات و ارتباطی که با استان‌های دیگر در بحث فروش محصولات گرفته‌ایم بتوانیم بخش قابل توجهی از این تولیدات را در خارج از استان عرضه کنیم.
,
 
,
راه اندازی کارگاه‌های خیاطی در خراسان‌جنوبی
, راه اندازی کارگاه‌های خیاطی در خراسان‌جنوبی, راه اندازی کارگاه‌های خیاطی در خراسان‌جنوبی,
 
,
هنری در خصوص راه اندازی کارگاه های خیاطی در استان، اظهار کرد: سال گذشته برای راه اندازی کارگاه‌های خیاطی برای دوخت لباس‌های گردان‌های بسیج به صورت متمرکز در استان نیز تلاش های فراوانی شد و در نهایت این امر محقق شد که در هر شهرستان یک کارگاه راه‌اندازی شود.
,
 
,
وی ادامه داد: تاکنون بیش از 4 هزار دست لباس به ارزش 160 میلیون تومان در کارگاه‌های استان دوخته شده و این طرح امسال نیز ادامه دارد که باعث ایجاد بازار و اشتغال جدیدی نیز استان شده است.
,
 
,
مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی به طرح اشتغال با کمک خیران در استان اشاره کرد و گفت: این طرح که امسال آغاز شده به گونه‌ای است که با کمک خیران بتوانیم اعتباراتی در قالب قرض به متقاضیان اشتغال خرد خانگی برپایه صندوق‌های قرض الحسنه پرداخت کنیم.
,
 
,
هنری عنوان کرد: این طرح نیز از ابتدای امسال آغاز و تاکنون 150 میلیون تومان کمک از خیران جمع آوری شده است.
,
 
,
جذب 6 میلیون تومان کمک برای پروژه‌های غیر عمرانی
, جذب 6 میلیون تومان کمک برای پروژه‌های غیر عمرانی, جذب 6 میلیون تومان کمک برای پروژه‌های غیر عمرانی,
 
,
وی خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی در حوزه‌های غیر عمرانی نیز خدمات رسانی داشته که شامل توزیع جهیزیه، لوازم التحریر، بسته‌های معیشتی و... می‌شود. این کمک‌ها با همکاری منابع خیران و قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی سپاه انجام شده است.
,
 
,
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: طی 6 ماه گذشته بیش از 6 میلیون تومان کمک‌های جذب شده خیران بابت اجرای برنامه‌های غیر عمرانی بوده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه