اخبار داغ

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر:

اجرای طرح همای رحمت هلال احمر استان بوشهر در رسیدگی به نیازمندان

اجرای طرح همای رحمت هلال احمر استان بوشهر در رسیدگی به نیازمندان
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از اجرای اجرای طرح همای رحمت هلال احمر در رسیدگی به نیازمندان خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان در راستای اجرای این طرح 900 بسته غذایی بین آسیب دیدگان کرونا و نیازمندان توزیع می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ غلامرضا حاجیانی در جمع خبرنگاران در بوشهر با گرامیداشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ضمن تشکر از اصحاب رسانه و خبرنگاران که در این سال ها به عنوان همراهان و بازوان توانمند جمعیت هلال احمر بوده و همراهی کردند، اظهار داشت: ۱۸ اردیبهشت ماه، روز جهانی صلیب سرخ نامگذاری شده و امروز جمعیت هلال احمر یک نهاد مردمی و عام المنفعه است که کاملاً داوطلب محور و در سطح بین المللی و ملی در حال انجام خدمات و فعالیت های امدادی و بشردوستانه بوده و مجموعه ای از جنس مردم و برای مردم و در کنار مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وی با اشاره به اینکه امروز نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: خبرنگاران در همه عرصه‌ها کمک رسان و امدادگر هستند و این خدمات بر هیچ کس پوشیده نیست چراکه مطالب خبرنگاران مایه قوت قلب است.

,

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر ۷ اصل این نهاد امدادی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ۷ اصل جمعیت هلال احمر شامل بی‌طرفی، بی‌غرضی، نداشتن وابستگی، خدمت داوطلبانه، بشردوستی، یگانگی و جهان شمولی است.

,

حاجیانی اهداف راهبردی جمعیت هلال احمر را نجات زندگی انسان‌های در معرض خطر و مشکل، آمادگی مقابله با سوانح و بحران‌ها، ذخیره سازی کالاهای امدادی و بازتوانی افراد پس از سوانح دانست و بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان بوشهر دارای ۱۵۲۳ عضو فعال در سازمان جوانان است که در ۲۳ کانون جوانان، ۳۱ کانون دانشجویی، ۱۵۰ کانون دانش آموزی فعالیت می‌کنند.

,

, ,

وی،ایران را یکی از مناطق حادثه خیز جهان دانست و با بیان اینکه در برخی از حوادث ایران جزو ۱۰ کشور پرریسک و حادثه خیز جهان رتبه بندی می‌شود گفت: حوادثی مانند سیل، طوفان، زلزله، خشکسالی و اکنون ویروس کرونا جان انسان‌ها را تهدید می‌کند که جمعیت هلال احمر در قالب پایگاه‌های امدادی خدماتی رسانی می‌کند.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۱۸ پایگاه امداد و نجات در استان بوشهر بیان کرد: پایگاه‌‌های امدادی استان بوشهر شامل ۹ پایگاه جاده‌ای، ۵ پایگاه ساحلی و دریایی، و پایگاه‌های کوهستان، هوایی، سگ های نجات(آنسَت) زنده یاب، جستجوگر و مراکز واکنش سریع است.

,

حاجیانی ، سال گذشته را سال پرحادثه‌ای در کشور دانست و تصریح کرد: سیل در استان‌های خوزستان، گلستان، لرستان از جمله حوادث سال قبل بود که جمعیت هلال احمر استان بوشهر به عنوان معین خدمات زیادی به این مناطق ارائه کرد.

,

وی اعزام تیم ۴۲ نفری به پل دختر را از جمله فعالیت در رسیدگی به سیل‌زدگان لرستانی دانست و خاطر نشان کرد: در سیل خوزستان نیز تیم ۳۸ نفری قایقرانی خدمات ویژه‌ای ارائه کردند.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به اینکه ۱۵ کامیون لوازم زیستی و غذایی به مناطق سیل زده ارسال شد گفت: در سیل امسال در سیستان و لوچستان و هرمزگان جمعیت هلال احمر استان بوشهر ۴ کامیون لوازم زیستی و غذایی ارسال کرد.

,

, ,

حاجیانی، با بیان اینکه در فروردین امسال سیل در کنگان خسارتی وارد کرد افزود: هلال احمر در این بحران خدمات گوناگونی از جمله نجات ۴۰ نفر در مناطق صعب‌العبور با ۴ پرواژ هلی کوپتر انجام داد.

,

وی، برگزاری ۱۶۰ مانور را از دیگر فعالیت جمعیت هلال احمر استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: در مانور هسته‌ای هلال احمر نقش مهم و تاثیرگذاری در امدادرسانی ایفا کرد.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به بحران کرونا و نقش امدادگران هلال احمر افزود: در ۴۰ روز عملیات غربالگری و تب‌سنجی در مبادی ورودی و خروجی شهرها یک میلیون نفر غربالگری شدند.

,

حاجیانی با بیان اینکه این نهاد در رسیدگی به نیازمندان در بحران کرونا خدمات مختلفی با همکاری افراد خیر انجام داده است گفت: در راستای رسیدگی افراد نیازمند با همکاری خیران بسته‌های معیشتی و غذایی میان افراد نیازمند توزیع شد.

,

وی از اجرای طرح همای رحمت در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: تا پایان ماه مبارک رمضان ۹۰۰ بسته غذایی در قالب طرح همای رحمت میان نیازمندان بوشهری به ارزش هر بسته بین ۲۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان توزیع می‌شود.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به رسیدگی به بیماران خاص افزود: ۳۰۰۰ نفر بیمار خاص در استان بوشهر وجود دارد که ۳۰ هزار ماسک و ۳ هزار ژل ضدعفونی میان آنان توزیع می‌شود.

,

, ,

حاجیانی تصریح کرد: در این راستا ۴۳۴ نفر از مددجویان تحت پوشش قرار گرفتند و ۱۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در تامین دارو دریافت کردند.

,

وی، با اشاره به راه‌اندازی ۱۰۹ خانه هلال و خانه داوطلب در استان بوشهر افزود: در هفته هلال احمر ۲ خانه هلال و داوطلب در عالی شهر و نیروگاه بوشهر افتتاح می‌شود.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر، اجرای طرح ملی دادرس(دانش آموزان آماده در روزهای سخت)،طرح ملی ایمنی مانور مدارس، طرح سحر(تربیت مربیان و تیم های حمایت روانی پس از بلایا) از جمله برنامه‌ها دانست و اظهار داشت: یکی از وظایف جمعیت هلال احمر در کنار امداد و نجات، آموزش‌های همگانی است که با توجه به ضرورت آن در استان دوره آموزشی ضمن خدمت، تخصصی امداد و نجات و تربیت مربی امداد و نجات و سایر آموزش ها انجام می‌شود.

,

حاجیانی از اجرای پروژه محرومیت زدایی در قالب کاروان های سلامت خبر داد و افزود: پروژه های حمایتی و معیشتی، چادرهای سلامت، خدمات مددکاری، فرشتگان رحمت و طرح ملی کنترل فشار خون از برنامه‌های اجرا شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه