اخبار داغ

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان:

کرونا امنیت غذایی در خانوارهای آسیب‌پذیر را کاهش داده است

کرونا امنیت غذایی در خانوارهای آسیب‌پذیر را کاهش داده است
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: در شرایط بحرانی کنونی ناشی از شیوع بیماری کرونا، امنیت غذایی در خانوارهای آسیب‌پذیر کاهش‌یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل سپاس،خلیل جوکار در نشست کمیته امنیت غذا و تغذیه و حمایت تغذیه‌ای از افراد آسیب‌پذیر شهرستان کنگان اظهار داشت: در شرایط بحرانی کنونی ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹، پیامدهای نامطلوبی از جمله اثرات منفی بر وضعیت اقتصاد جامعه از جمله بیکاری و کاهش درآمد خانوار، کاهش توانایی خرید مواد غذایی و درنتیجه کاهش امنیت غذایی در خانوارهای آسیب‌پذیر داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وی تصریح کرد: ضروری است در این شرایط بحرانی ترتیبی اتخاذ شود که در حد توان با همکاری خیرین شهرستان و سایر ادارات گروه‌های آسیب‌پذیر حمایت مطلوب شود.

,

جوکار بیان داشت: دو برنامه حمایتی مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال نیازمند با همکاری بنیاد علوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال انجام است.

,

فاطمه آهو خوش معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان نیز ضمن تأکید بر اهمیت کمیته برگزارشده و حمایت از این دو گروه آسیب‌پذیر اظهار داشت: لیست افراد نیازمند جهت بررسی و حمایت از آنان در اختیار خیرین قرار خواهد گرفت.

,

مسئول واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان نیز ضمن ارائه توضیحات تکمیلی در مورد طرح‌های حمایتی از این دو گروه آسیب‌پذیر از اهمیت ویژه توجه و کمک به این افراد به دلیل وضعیت بحرانی سخنانی ارائه کرد.

,

فرزانه بخشی‌زاده همچنین توضیحاتی در خصوص بیماری سوءتغذیه در کودکان و خطرات ناشی از آن در دوران کودکی و سایر مراحل زنگی و همچنین خطرات تهدیدکننده یک زن باردار بی‌بضاعت با مشکلات تهدیدکننده سلامت و لیست اقلام غذایی موردنیاز جهت حمایت از مادران و کودکان نیازمند را ارائه کرد.

,

این نشست با حضور رئیس و معاون بهداشتی و مسئول واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت شهرستان، نماینده فرمانداری، سازمان‌های مردم نهاد، خیرین شهرستان، کمیته امداد، بهزیستی، دفتر امام جمعه، رئیس اتاق اصناف، مدیر موسسه خیریه مهرآوران کنگان در سالن کنفرانس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان برگزار شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه