اخبار داغ

رئیس جامعه هتلداران استان اردبیل:

ضرر 55 میلیاردی کرونا به هتلداران/ آماده از سرگیری فعالیت تاسیسات گردشگری هستیم

ضرر 55 میلیاردی کرونا به هتلداران/ آماده از سرگیری فعالیت تاسیسات گردشگری هستیم
جعفر بذری گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد طی سه ماه اخیر حدود ۵۵ میلیارد تومان ضرر مالی به بهره برداران هتل ها ومراکز اقامتی استان اردبیل وارد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر بذری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت: برابر برآوردهایی که داشته ایم طی سه ماه اخیر حدود ۵۵ میلیارد تومان ضرر مالی به بهره برداران هتل ها ومراکز اقامتی استان اردبیل وارد شده است وباید گفت که تب کرونا هتلداران اردبیل را فلج نموده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: تعطیلی هتل ها ومراکز اقامتی به این معنا نیست که بهره برداران اینگونه تاسیسات با تعطیلی مطلق هزینه ای متحمل نمی شوند و بایستی مسئولان ذیربط از این امر غافل نباشند که مراکز اقامتی چه تعطیل باشد و نباشد  مجبور به پرداخت برخی هزینه ها می باشند.

,

رئیس جامعه هتلداران استان اردبیل گفت: جامعه هتلداران با همکاری اداره کل میراث وشرکت توسعه گردشگری استان قبل از ماه رمضان با دعوت از اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی استان دوره توجیهی وآموزشی بهداشت در تاسیسات گردشگری را برگزار نمود که بهره برداران کلبه تاسیسات اعم از هتل ها،مراکز اقامتی ،آبهای درمانی ،دفاتر خدمات مسافرتی و رستورانهای بین راهی نیز در این دوره فشرده شرکت و با پروتکل های بهداشتی آشنا شده و با برگزاری این دوره ها، آمادگی خود را برای بازگشایی اعلام کردند.

,

وی با بیان اینکه اقتصاد گردشگری استان متاثراز اقتصاد سرعین است تصریح کرد: امیدواریم استاندار اردبیل در زمینه بازگشایی تاسیسات گردشگری نیز تصمیات مقتضی وسریعی را بگیرند زیرا گردشگران ومیهمانان استان معمولا بعد از شبهای قدر و درآستانه عید فطر وارد استان می شوند و بهره برداران تاسیسات گردشگری استان بایستی خودرا آماده پذیرش گردشگران نمایند.

,

رئیس جامعه هتلداران استان اردبیل در ادامه گفت: با توجه به اینکه اصلی ترین کالای گردشگری مورد عرضه استان آبهای گرم ومعدنی مجتمع های آبدرمانی می باشد ،تقاضا داریم برای بازگشایی این مراکز نیز تمهیداتی اندیشه شود و باید توجه داشت که با اجرای برخی پروتکل های بهداشتی می توان نسبت به بازگشایی واستفاده از خدمات مجتمع های آبدرمانی اقدام نمود.

,

وی یاد آور شد: یک سری شغل ها متاثر از کسب کارهای دیگر هستند و برای مثال اگر برخی صنوف در شهر گردشگری سرعین چند مدتی بازگشایی شده اما چون مراکز اقامتی و آبهای درمانی بسته است این عزیزان نیز متضرر شده و فعالیتی ندارند.

,

بذری اظهار داشت: با توجه به اعلام رهبر معظم انقلاب مبنی بر رزمایش کمک مومنانه هتلداران استان اردبیل در حالی که در وخیم ترین شرایط اقتصادی خود به سر می برند اما به این فرمان لبیک گفته و برخلاف برخی کسب کار ها که پایان همکاری با پرسنل و کارگران  خودرا اعلام کردهاند ،اما در مقابل بهره برداران هتل ها ومراکز اقامتی استان بیش از  2 میلیارد 300 میلیون تومان طی اسفند ۹۸ وفروردین ۹۹  به پرسنل خود حقوق ومزایا پرداخت نموده اند که تنها در شهر سرعین برابر آمار رسمی ومستند یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت نموده اند.

,

وی ضمن تشکر از همکاری وزحمات کلیه بهره برداران مراکز اقامتی استان در بحث جلوگیری از شیوع کرونا یادآور شد:  با توجه به فعالیت کلیه صنوف وبازاریان در سطح استان از استاندار و اعضای ستاد کرونای استان درخواست داریم هرچه سریعتر نسبت به تعیین وتکلیف کسب وکارهای گردشگری و از سرگیری فعالیت مجدد تاسیسات گردشگری تصمیمات مقتضی را اتخاذ نمایند تا سرمایه گذاران کسب وکارهای گردشگری  بتوانند همانند سایر استانها فعالیت های خودرا از سرگرفته و بیش از این متضرر نشوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه