اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین:

زلزله شب گذشته خسارتی نداشت/ قزوین، استان معین منطقه ۲۲ تهران شد

زلزله شب گذشته خسارتی نداشت/ قزوین، استان معین منطقه ۲۲ تهران شد
قدرت الله مهدیخانی گفت: کانون اصلی زلزله شب گذشته دماوند بود که بلافاصله پس از آن دستگاه‌های استان در آماده باش کامل قرار گرفتند که خوشبختانه در قزوین خسارتی به همراه نداشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قدرت الله مهدیخانی در گفت‌وگو با  صبح قزوین؛ با اشاره به زلزله شب گذشته اظهار کرد: کانون زلزله شب گذشته دماوند بوده البته در استان‌های قزوین، مازندران، البرز و زنجان نیز احساس شده و در قزوین هیچ خسارتی به همراه نداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: بلافاصله پس از وقوع حادثه دستگاه‌های امدادرسان استان را هماهنگ کرده و در آماده باش کامل قرار گرفتند و این آماده باش هنوز ادامه دارد، به استان تهران نیز اعلام آمادگی شد تا درصورت نیاز نیروهای امداد رسان و امکانات را برای آن‌ها اعزام کنیم.

,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین ابراز کرد: در سطح کشور برخی از استان‌ها به عنوان معین سایر استان‌ها در نظر گرفته شده‌اند. قزوین معین استان‌های زنجان، گیلان و همدان و همچنین منطقه 22 تهران انتخاب شده و در صورت بروز حادثه در هر یک از این مناطق صفرتاصد اقدامات به استان قزوین واگذار می‌شود، البته در زلزله دیشب نیازی به اعزام نیرو نبود و معمولا زلزله‌های کمتر از شش ریشتر آسیب جدی وارد نمی‌کنند.

,

وی درباره وضعیت استان قزوین در حوادث مختلف گفت: قزوین استانی حادثه‌خیز به شمار می‌آید و به همین جهت همواره و به صورت مداوم مانورهای ساعت صفر و عملیاتی در دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود تا از وضعیت و میزان آمادگی آن‌ها ارزیابی داشته باشیم.

,

این مقام مسئول ادامه داد: لازم است عموم مردم استان نیز از آمادگی کامل برخوردار بوده و آموزش‌های لازم را داشته باشند و پیش از وقوع حادثه نقاط امن منزل را برای مراجعه در زمان نیاز شناسایی کنند؛ چرا که شاید کل مدت زلزله بیش از یک دقیقه طول نکشد و در این زمان کوتاه با توجه به وضعیت ساختمان‌های بلند کنونی فرد قادر به خروج از منزل نیست.

,

وی عنوان کرد: پس از حادثه نیز استفاده از آسانسور و راه پله‌ها توصیه نمی‌شود، از این رو شناسایی نقاط امن و مراجعه به آن در کاهش و به حداقل رساندن خسارت‌ها تاثیرگذار است.

,

مهدیخانی تاکید کرد: در زمان حادثه حفظ جان افراد برای دستگاه‌های امدادرسان در درجه نخست اهمیت قرار دارد، از همین رو آگاهی و آماده بودن مردم نکته مهمی به شمار می‌آید.

,

وی درباره وضعیت استان قزوین در مواجهه با حوادث اظهار کرد: استان قزوین نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت خوبی برخوردار است و هم‌افزایی و هماهنگی مناسبی بین دستگاه‌های امدادرسان وجود دارد.

,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در پایان گفت: در حادثه سیلِ ابتدای سال نیز به‌عنوان استان‌های برتر شناخته شدیم، در صورتی که بارندگی‌های زیادی در استان اتفاق افتاد که نسبت به سال گذشته افزایش داشت اما اقدامات مناسب انجام شده به‌ویژه لایروبی رودخانه ها در کنترل حادثه به ما کمک شایان توجهی کرد.
انتهای پیام /

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه