اخبار داغ

منتخب مردم شیراز در مجلس:

مجلس ظرفیت‌های بسیاری برای نظارت بر قوا و پیش برد امور کشور دارد

مجلس ظرفیت‌های بسیاری برای نظارت بر قوا و پیش برد امور کشور دارد
منتخب مردم شیراز در مجلس، گفت:وقتی نمایندگان بیشتر از آنکه به مردم و مشکلاتشان توجه داشته باشند ، خود را پاسخگو به دولت قلمداد کنند، نمی توانند خواسته مردم را جامه عمل بپوشانند و مجلس از رأس امور می افتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  ابراهیم عزیزی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اکثریت آرای مردم از حوزه انتخابیه شیراز به مجلس آینده راه پیدا کرده است.وی مطالب و دیدگاه های خود را تحت عنوان (چه کنیم تا مجلس دهم تکرار نشود؟) مطرح کرده که در ادامه می خوانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

چرا جایگاه مجلس در سالهای اخیر بویژه در دوره دهم تا حد زیادی از راس امور بودن خارج شده و تنزل پیدا کرده است؟ چه اشکالاتی در نماینده‌ها و چه ایراداتی در ساختار  مجلس وجود دارد که آن را به حال و وضع امروزی می‌رساند؟

, چرا جایگاه مجلس در سالهای اخیر بویژه در دوره دهم تا حد زیادی از راس امور بودن خارج شده و تنزل پیدا کرده است؟ چه اشکالاتی در نماینده‌ها و چه ایراداتی در ساختار  مجلس وجود دارد که آن را به حال و وضع امروزی می‌رساند؟ ,

عزیزی : اگر اعتقاد داشته باشیم که مجلس عصاره فضائل یک ملت است، طبیعتا باید اصلح ترین ها وارد آن شوند و اگر این اتفاق به هر دلیلی نیفتاد، نیاز به آسیب شناسی انتخابات احساس می شود که خود بحثی مفصل است.
مجلس دهم نیز از این امر مستثنا نیست . به هر حال مردم و عملکرد نمایندگان ، بهترین داوران و محک و معیار هستند و در پایان دوره 4 ساله مردم می توانند بگویند که این مجلس چقدر از مشکلات آنها را حل و فصل کرده است.بنده اعتقاد قلبی دارم که مجلس در رأس است اما مجلسی که با استفاده از تمام ظرفیت ها، کمر همت به حل مشکلات اساسی مردم و کشور می بندد نه اینکه صرفا دعواهای سیاسی و خواسته یک جناح خاص یا بخشی از مردم را جایگزین این وظیفه مهم خود کند.

,
,

وقتی نمایندگان بیشتر از آنکه به مردم و مشکلاتشان توجه داشته باشند ، خود را پاسخگو به دولت قلمداد کنند ، طبیعتا نمی توانند خواسته مردم را جامه عمل بپوشانند و در نهایت مجلس آرام آرام از رأس امور بودن می افتد . در صورتی که مجلس ظرفیتهای بسیاری برای نظارت بر قوا و پیش برد امور کشور دارد.اینکه چرا مجلسی ضعیف نیز شکل می گیرد تابع مسائلی قبل از انتخابات در نوع انتخاب مردم ، ضعف قانون انتخابات به ویژه در بحث تبلیغات و غیره نیز می باشد.که نیاز به توضیح مفصل دارد و در این مقال نمی گنجد.

,

 آیا منتخبان محترم قبول دارند که مجلسی که می‌خواهد برای هشتاد میلیون نفر قانونگذاری و برای یک دولت ریل‌گذاری کند، قبل از هرچیز باید اول از خود شروع و خودش را اصلاح  کند و بهبود بخشد؟ مجلس یازدهم آیا از اصلاح خود مجلس و نمایندگان شروع خواهد کرد؟ یا خیر؟

,  آیا منتخبان محترم قبول دارند که مجلسی که می‌خواهد برای هشتاد میلیون نفر قانونگذاری و برای یک دولت ریل‌گذاری کند، قبل از هرچیز باید اول از خود شروع و خودش را اصلاح  کند و بهبود بخشد؟ مجلس یازدهم آیا از اصلاح خود مجلس و نمایندگان شروع خواهد کرد؟ یا خیر؟ ,

عزیزی :قطعا همین گونه خواهد بود. مثلا قانون شفافیت آرای نمایندگان به همین منظور تدوین شد. این حق مردم است که بدانند نمایندگان آنها نظرشان در مورد طرح ها و لایحه هایی که با زندگی آنها گره خورده، چیست.قطعا نمایندگان مجلس یازدهم برای تشکیل یک پارلمان قدرتمند در تراز انقلاب اسلامی، باید ابتدا از خود شروع کنند تا بتوانند وظیفه نظارت و قانون گذاری خود را نیز به خوبی انجام دهند.وقتی که نماینده مجلس نخستین فردی می شود که از شفافیت آرا دفاع می کند، خود به خود این روحیه اعتمادزا است و چنین نماینده ای به مردم ثابت می کند که حساب ویژه ای برای خود باز نکرده است.

,

 برنامه منتخبان برای ارتقای جایگاه مجلس و بازگرداندن آن به جایگاه اصلی‌اش چیست؟

,  برنامه منتخبان برای ارتقای جایگاه مجلس و بازگرداندن آن به جایگاه اصلی‌اش چیست؟ ,

عزیزی :به هر حال هر نماینده ای برای خود ایده آل هایی دارد اما عزم مجلس یازدهم رسیدن به جایگاه اصلی خودش است.
در این راستا منتخبان مردم چاره ای ندارند جز اینکه مشکلات و موانع پیش روی مردم را به خوبی شناسایی کرده و با استفاده از ظرفیت های بسیار مجلس، در صدد حل آن بر آیند آن هم با یک نگاه علمی و هوشمندانه و البته روحیه انقلابی و جهادی.
به عنوان نمونه امروز صنعت و اقتصاد کشور با مشکلات عدیده ای مواجه هست. این مشکلات یا از ضعف قوانین است یا ضعف مدیران و از این دو حالت نیز خارج نیست. طبیعتا این مجلس است که باید ضعف قانونی را با تصویب قوانین کارآمد و روزآمد جبران کند.طبیعتا منتخبان مجلس یازدهم در صدد ارتقای خانه ملت خواهند بود و در این راستا نیاز به کار بسیار و همت جمعی است.

,
,
,

 شما به  عنوان یک منتخب مجلس یازدهم چه کاری را شخصاً انجام خواهید داد و چه پیشنهادی برای اصلاح ساختار مجلس دارید تا عاقبت مجلس یازدهم به شبه‌رسوایی مجلس دهم مشابه نباشد؟ مجلسی که بخشی از آن را شورای نگهبان و بخش بزرگتری را مردم ردصلاحیت کردند و انگ مجلس سطحی، کارپرداز، فاسد و ... بر روی آن ماند؟

,  شما به  عنوان یک منتخب مجلس یازدهم چه کاری را شخصاً انجام خواهید داد و چه پیشنهادی برای اصلاح ساختار مجلس دارید تا عاقبت مجلس یازدهم به شبه‌رسوایی مجلس دهم مشابه نباشد؟ مجلسی که بخشی از آن را شورای نگهبان و بخش بزرگتری را مردم ردصلاحیت کردند و انگ مجلس سطحی، کارپرداز، فاسد و ... بر روی آن ماند؟ ,

عزیزی :مجلس یازدهم باید اعتماد مردم را دوباره جلب کند. اینکه بنده چه کاری را شخصا انجام خواهم داد، شاید محلی از اعراب نداشته باشد چراکه مجلس از 290 نماینده تشکیل می شود و در نهایت نظر جمعی مورد تصویب نهایی قرار می گیرد.
بنده شخصا اعتقاد دارم که مجلس باید قدرت قانون گذاری و نظارت بر آن را در خود بیش از پیش تقویت کند و به جای نزاع های بی فایده و هدر دادن وقت، پیگیر مشکلات اساسی کشور باشد.

,
,

طبیعتا هر نماینده ای به مشکلات حوزه انتخابیه خود باید اشراف و در کنار آن یک نگاه ملی و کلان برای پیشبرد امور کشور داشته باشد.
رد صلاحیت نمایندگان فعلی در شورای نگهبان و پاسخ منفی مردم به بسیاری از آنها، خود دلیل واضحی است که نشان می دهد این مجلس عیار خدمت گذاری اش به چه میزان بوده است؟ و تجربه خوبی نیز برای مردم جهت انتخابات پس از آن است.
مجلس یازدهم اگر می خواهد به این سرنوشت دچار نشود، چاره ای ندارد جز اینکه ضمن شفافیت، پاک دستی، نگاه هوشمندانه و منطقی به مسائل، انتظارات مردم را نیز عملی کند.

,
,
,

 نظارت بر نمایندگان باید چگونه باشد و برای تقویت هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان باید چه کار کرد؟

,  نظارت بر نمایندگان باید چگونه باشد و برای تقویت هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان باید چه کار کرد؟ ,

عزیزی :نظارت بر نمایندگان با تقویت هیات نظارت امکان پذیر خواهد بود اما به اعتقاد بنده بهترین ناظران مردم هستند. نماینده اگر با صداقت مسائل مردم را دنبال کند و صادقانه به آنها گزارش دهد، بهترین ناظران همان مردم هستند.
گاهی نماینده برای حل مشکل مردم تمام توان خود را به کار می بندد اما به هر دلیلی ممکن است آن مشکل خاص حل نشود اما وقتی صادقانه با مردم سخن بگوید، مردم می پذیرند.

,
,

منبع: تسنیم

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه