اخبار داغ

یادداشت میهمان؛

"سرباز" خانواده را از سر خود باز کرد!

"سرباز" خانواده را از سر خود باز کرد!
این شبها همزمان با افطار، سریال "سرباز" از تلویزیون پخش می شود؛ سریالی با ریتمی بسیار کُند و یکنواخت و خسته کننده، که به جای نشاندن بیننده پای تلویزیون، آنها را فراری می دهد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این شبها همزمان با افطار، سریال "سرباز" از تلویزیون پخش می شود؛ سریالی با ریتمی بسیار کُند و یکنواخت و خسته کننده، که به جای نشاندن بیننده پای تلویزیون، آنها را فراری می دهد! نوع پرداختن داستان سریال، چیدن برخی عوامل در کنار همدیگر پازلی که به مخاطب نشان می دهد آن نیست که از رسانه ملی انتظار می رود:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
1️⃣ یحیی؛ شخصیت اصلی سریال؛ بی حوصله، بدون برنامه،  نابلد در اداره زندگی - سکانس های زیادی درون ماشین تصویربرداری شده است و نکته ظریف در آن این است که مالک ماشین، یحیی است که به دلیل اینکه رانندگی نمی داند همیشه راننده ،یلدا است – یحیی در زندگی نیز فرمان اداره و برنامه ریزی را به دست نامزدش که هنوز با هم عقد رسمی نکرده اند(!!) سپرده است.
,
 
,
2️⃣ یلدا؛ دومین شخصیت اصلی سریال، زنی که زندگی زناشویی را در داشتن یک خانه و ماشین خلاصه کرده و برای رسیدن به آن حاضر است تا یحیی را از مادرش و علاقه هایش جدا نماید؛ هیچ رابطه عاشقانه ای بین این زن و شوهر(آینده) دیده نمی شود و هر رابطه ای است آن هم برای رسیدن به ساختن آپارتمانی به جای خانه ای کلنگی که متعلق به خانواده اش است و هنوز نتوانسته رضایت برادرش را جهت این کار به دست بیاورد.
,
 
,
3️⃣ شحصیت پدر در خانواده «یلدا»؛ پدری پیر که هیچ نقشی در تصمیم گیری اهل خانواده ندارد و عملا نظرش برای اهل خانواده اهمیت ندارد؛پدری خنثی .
,
 
,
4️⃣ وضعیت خانواده «یلدا»؛ مادر خانواده «یلدا»، علاقمند به پول و پس انداز دلار و بی توجه به مشکلات فرزندان، برادر خانواده از زنش جدا شده و دختر کوچکش را به خواهرش سپرده و خودش جدا زندگی می کند و تمام نگاهش به زندگی، برطرف کردن بدهکاری هایش می باشد و وضعیت دختر کوچکش برایش مهم نیست.
,
 
,
5️⃣وضعیت خانواده «یحیی»؛ مادری مریض که مجبور است  به دلیل تنفسی به روستایی برود و خانه اش که 2 دانگش برای برادرش است را برای رضتیت یلدا بفروشد تا او به خواسته اش برسد!
,
 
,
6️⃣ شخصیت دایی یحیی؛ شخصیتی که تنها در خانه ای زندگی می کند و تنها فرزندش (شهاب) جدا از او در خانه کلنگی یلدا زندگی می کند! و دایی نیز تنها زندگی می کند؛ و دست آخر شخصیت شهاب که تکلیفش با خودش هم  روشن نیست و بریده از زندگی، تنها در  خانه کلنگی یلدا زندگی می کند.
,
 
,
تنهایی و عدم استقلال رای نشانه همه مردهای این سریال است و خانواده هایی که از هم دور هستند، خلاصه ای از تقریبا نیمی از این سریال است  که همگی در زندگی مشکل دارند و صلا ح شان به دست دیگری است؛ یک سئوال: آیا رسانه های  انور آبی  غیر از این از جامعه و خانواده ایرانی نشان می دهند؟! 
,
 
,
کلاً سریال "سرباز" از نشان دادن یه خانواده درست و حسابی سرباز زده است؛ امید است که ادامه روند این سریال همان باشد که خیلی ها از جمله مدیران رسانه ملی وعده آن را داده اند؛ چرا که تا الان نتوانسته نظر مخاطبان با دیدگاههای مختلف را به خود جلب کند.

نگارنده: علی صالحی زاده
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه