اخبار داغ

آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در جنوب شرق کشور؛

322 هزار و500 بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع می شود

322 هزار و500 بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع می شود
سردار امان اله گشتاسبی، فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان گفت: مرحله دوم رزمایش «کمک مومنانه» با توزیع ۳۲۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی و اهدای 700 سری جهیزیه توسط مقام معظم رهبری به نوعروسان شیعه و سنی دراستان آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، شامگاه گذشته 20 اردیبهشت ماه، همزمان با میلاد کریم اهل بیت علیه السلام، مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در سیستان وبلوچستان با هدف کمک به اقشار کم درآمد و آسیب دیده در بیماری کرونا آغاز و در این مرحله از رزمایش ۳۲۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی تهیه و توزیع شد.

این رزمایش به صورت نمادین در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان با حضور فرمانده سپاه سلمان، استاندار سیستان و بلوچستان، مدیران ادارات و سازمان ها و فرماندهان نظامی برگزار شد.
 
همه ظرفیت‌های سپاه برای کمک مومنانه به مردم بسیج شد

سردار امان اله گشتاسبی، فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان در مراسم آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه گفت: با فرمایش مقام معظم رهبری ولی امر مسلمین و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابلاغ فرمانده نیروی زمینی سپاه و رئیس سازمان بسیج مستضعفین رزمایش مومنانه قبل از ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار گرفت و در سیستان و بلوچستان هم با توجه به شرایط موجود آمادگی‌های لازم در همه سطوح مختلف نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعم از نیروی زمینی سپاه و بسیج مستضعفین و سپاه سلمان و همه نهادهای انقلابی در استان دیده شد.
 
وی بیان کرد: در این زمینه با تشکیل جلسات بسیار خوب، منظم و با همدلی و وحدتی که در بین همه مسئولین استان شکل گرفت و هم چنین همکاری همه مردم انقلابی شیعه و سنی در استان توانستیم اولین گام و در واقع ماموریت رزمایش مومنانه را از آغازین روزهای ماه مبارک رمضان تا به امروز شروع کنیم که اقدامات بسیار ارزشمند و مفید را با همکاری همه نهاد‌ها و به ویژه بسیجیان در سراسر استان انجام شد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
, همه ظرفیت‌های سپاه برای کمک مومنانه به مردم بسیج شد,
,
,
,
,
,

 
, ,
,
این مقام مسئول ادامه داد: سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با راه اندازی قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام در مرکز استان اقدامات مهمی را انجام داد، اولین کار ایجاد تعهد بود که همه رده ها و نهادها در سراسر استان با تشکیل جلسات در قالب حداقل ۳۰ جلسه پی در پی این اقدامات و هماهنگی‌های لازم را انجام و متعهد شدند در بحث تامین سبدهای معیشتی در قالب رزمایش مومنانه ۳۲۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی را در واقع پیش‌بینی کنند.

وی افزود: این سبدها توسط سپاه سلمان، قرارگاه قدس نیروی زمینی، سپاه ستاد فرمان حضرت امام، بهزیستی، هلال احمر کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، شورای سیاستگذاری، ائمه جمعه و خیرین در استان تامین شد که اولین حرکت از آغاز روز ماه مبارک رمضان تا به امروز انجام شد.

وی تصریح کرد: تعداد کل خانوارهایی که در استان رصد و شناسایی شد حدود۷۴۴ هزار خانوار بود که از این تعداد ۲۷۶هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند و۱۹۲ در واقع تحت پوشش هیچ نهادی نبودند.

گشتاسبی در ادامه با بیان این مطلب که واژه بسیج در طول تاریخ انقلاب اسلامی به همه آحاد مردم ایران اطلاق می‌شود، گفت: بسیجیان در همه صحنه‌های انقلاب چه در دفاع چه در پشتیبانی چه در ایجاد زیرساخت‌ها در همه فرآیند انقلاب اسلامی یکی از ظرفیت‌های اطمینان‌بخش برای نظام اسلامی هستند بر این اساس یکی از کارهای بسیار ارزشمندی که در این رزمایش انجام شد استفاده از همه ظرفیت بسیجیان استان بود.

۷۰۰سری جهیزیه هدیه مقام معظم رهبری به نوعروسان شیعه و سنی

وی خاطر نشان کرد: اقداماتی که امروز به محضر مردم در سراسر کشور و استان اطلاع رسانی می شود با به کارگیری ۱۵۸ حوزه مقاومت و هزارو ۴۸۱ پایگاه مقاومت در سراسر استان و شناسایی ۱۲۴ هزار خانوار نیازمند است که توانستیم با بکارگیری جمعیتی بالغ بر هفت هزار و۵۰۰نفر از بسیجیان و پاسداران در سراسر استان و گروه های جهادی بسیج این رزمایش کمک مومنانه را انجام دهیم.
 
,
,
,
,
,
,
,
,
, ۷۰۰سری جهیزیه هدیه مقام معظم رهبری به نوعروسان شیعه و سنی,
,
,
,

 
, ,
,
فرمانده سپاه سلمان استان ادامه داد: هم اکنون وارد مرحله دوم این رزمایش شده ایم و تاکنون نزدیک به ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک های نقدی و غیر نقدی در رزمایش کمک مومنانه در مرحله اول جمع آوری شد؛ از روزگذشته نیز به فضل خدا مرحله دوم رزمایش تا پایان ماه مبارک رمضان انجام می پذیرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود از هدیه مقام معظم رهبری به نوعروسان شیعه و سنی در استان خبر داد و گفت: یکی از اقدامات مهم و خوبی که در کنار این رزمایش کمک مومن انجام شد توزیع ۷۰۰سری جهیزیه مقام معظم رهبری به نوعروسان در استان است که از روزگذشته به صورت نمادین این اقدام در مرکز استان انجام و تا پایان ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه سلمان استان در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از همه بسیجیان قهرمان و همه پاسداران و مسئولین و نهادهای انقلابی و دولتی که در استان زحمت کشیده و همکاری کردند، گفت: مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه آغاز شد امید است بتوانیم مثل سایر استان‌های دیگر در سراسر کشور کمکی به مردم خودمان در سیستان و بلوچستان انجام دهیم.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه