اخبار داغ

سروری مطرح کرد

سفیر آلمان شایستگی حضور در ایران را ندارد

سفیر آلمان شایستگی حضور در ایران را ندارد
فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که وزارت امور خارجه در برخورد با سفارتخانه‌هایی که نقش جاسوس‌خانه را برای دشمنان جمهوری اسلامی بازی می‌کنند، ضعف دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز سروری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی  شبکه خبری تهران نیوز درباره اقدام دولت آلمان در تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان اظهار داشت: پیش از تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان توسط دولت آلمان، روابط این با یکدیگر خوب بوده و همکاری‌های سازنده‌ای با هم داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی افزود: همیشه وقتی موضوع حل اختلاف یا موضوع تبادل اسیران مطرح می‌شد، حزب‌الله از میان دولت‌های اروپایی تنها آلمان را برای میانجی‌گری میان حزب‌الله و آمریکا و اروپا انتخاب می‌کرد.
,
 
,
عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اما دولت آلمان به یکباره دست به تحریم و تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان می‌زند که این نشان می‌دهد، این دولت تحت فشار آمریکا و لابی صهیونیستی چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است، ولی آلمانی‌ها باید بدانند چنین تصمیمی پرهزینه است و باید هزینه آن را پرداخت کنند.
,
 
,
سروری ادامه داد: حزب‌الله بزرگترین و مهمترین نقش را در زمین‌گیر کردن و نابودی داعش ایفا کرده و نمی‌توان این جریان را به راحتی تحریم یا تروریستی خواند؛ لذا اقدام دولت آلمان نباید بی‌پاسخ باقی بماند.
,
 
,
ضعف وزارت خارجه در برخورد با جاسوس‌خانه‌ها
,
وی در ادامه با اشاره به انفعال دستگاه دیپلماسی کشور در برخورد با سفیر آلمان که به ایفای نقش جاسوس برای کشور مبدأ یا کشورهای دشمن می‌پردازد، گفت: یکی از مهمترین وظایف وزارت امور خارجه کشورمان بررسی صلاحیت سفرای کشورهای خارجی است تا پیش از ورود و مشغول به کار شدن او در جمهوری اسلامی ایران، صلاحیتش مورد بررسی قرار بگیرد.
,
 
,
این فعال سیاسی اصولگرا با ابراز تأسف از ضعف وزارت امور خارجه در برخورد با سفرایی که نقش جاسوس را برای دشمنان جمهوری اسلامی بازی می‌کنند، تصریح کرد: متأسفانه امروز برخی از سفارتخانه‌های کشورهای خارجی به جاسوسخانه‌های فعال تبدیل شده‌اند و علیه منافع و امنیت ملی کشور ایفای نقش می‌کنند.
,
 
,
سروری گفت: از وزارت امور خارجه یک انتظار حداقلی وجود دارد و آن انتظار این است که رصد درست و حداکثری از عملکرد و رفتار سفرای خارجی انجام دهد تا زمینه‌های جاسوسی را شناسایی و واکنش فعال به آن نشان دهد.
,
 
,
وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه سکان‌دار هدایت و حمایت از منافع ملی در خارج از مرزهای جغرافیایی کشورمان است، عنوان کرد: وزارت امور خارجه باید به صورت لحظه‌ای آسیب‌ها و خطرات احتمالی را رصد و شناسایی کند و این خطرات را به دولت و دستگاه‌های اطلاعاتی گزارش دهد تا مانع وقوع اتفاقات در آینده شد؛ لذا در این زمینه هیچ‌گونه انفعالی قابل پذیرش نیست.
,
 
,
به گفته این فعال سیاسی اصولگرا، سفیر آلمان شایستگی حضور در کشورمان را ندارد و شایستگی حضور در کشورمان را ندارد.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه