اخبار داغ

نویسنده «بچه مهندس 3» در گفتگو با «دانا»؛

«جواد» نماد جوان شایسته است، نه مدعیان «ژن خوب»/ جواد در ادامه خطاهایی می کند که مخاطب را غافلگیر می کند

«جواد» نماد جوان شایسته است، نه مدعیان «ژن خوب»/ جواد در ادامه خطاهایی می کند که مخاطب را غافلگیر می کند
نویسنده سریال «بچه مهندس 3» مهمترین پیام سریال را امیدبخشی به جامعه به ویژه جوانان عنوان کرد و افزود: هدف فصل سوم این بوده است که به جوانانی که فکر می‌کنند کاری نمی‌شود کرد، امید و انرژی بدهد.
[

حسن وارسته نویسنده مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس 3» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ارتباط با فصل سوم این مجموعه و اهداف آن، اظهار داشت: فصل اول «بچه مهندس»، حکم «کاشت»، فصل دوم «داشت» و فصل سوم حکم «برداشت» را دارد؛ این سه مرحله، در واقع سه‌گانه‌ای است که به هم پیوسته و در هم تنیده شده است، اما در فصل دوم و مرحله نوجوانی جواد، تابوشکنی‌هایی صورت گرفت تا جامعه نگاهش نسبت به نوجوانان باز شود، چراکه همه ما مرحله نوجوانی را که مرحله جستجو و بحران هویت است، گذرانده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: من بعد از  مدتی به فصل دوم بچه مهندس پیوستم و همین موضوع باعث دولحنی شدن این فصل شد، اما فصل سوم بچه مهندس، کاملا حاصل تراوش ذهن نویسنده است و اینطور نیست که بگوییم مانند فصل دو، بخشی از آن برای من نبوده است.

,

نویسنده «بچه مهندس 3» گفت: مخاطب در فصل سوم شاهد بلوغ و پختگی شخصیت‌هاست و طراحی کارکترها به خوبی صورت گرفته است؛ «جواد» شخصیتی است که در شرایط بسیار سختی بزرگ شده و حالا مانند یک سیاوش که از دل آتش بیرون آمده، به عنوان یک جوان نخبه، شایسته و موفق معرفی می‌شود.

,

, ,

امیدبخشی؛ پیام اصلی سریال

, امیدبخشی؛ پیام اصلی سریال, امیدبخشی؛ پیام اصلی سریال,

وارسته مهمترین پیام «بچه مهندس 3» را امیدبخشی به جامعه به ویژه جوانان عنوان کرد و افزود: هدف فصل سوم این بوده است که به جوانانی که فکر می‌کنند کاری نمی‌شود کرد، امید و انرژی بدهد. ما با شخصیت جواد جوادی، به این مخاطبان می‌گوییم که می‌توان با مشکلات بزرگ شد، رشد کرد و با یک تربیت درست، به یک قهرمان تبدیل شد.

,

وی تصریح کرد: کاری که غربی‌ها در فیلم‌ها و سریال‌هایشان می‌کنند، این است که قهرمان‌های تخیلی می‌سازند، ولی ما قهرمان‌های واقعی و دست‌یافتنی کم نداریم، بنابراین سعی کردیم زندگی یکی از این قهرمان‌های واقعی و در عین حال پرورش یافته توسط نویسنده را به تصویر بکشیم.

,

ایکاش یک نمونه از این جوادها در خانواده ما هم بود

, ایکاش یک نمونه از این جوادها در خانواده ما هم بود, ایکاش یک نمونه از این جوادها در خانواده ما هم بود,

نویسنده «بچه مهندس 3» ادامه داد: این قهرمان واقعی می‌تواند، یک الگو برای نوجوانان و جوانان کشورمان باشد و اتفاقا بازخورد خوبی هم در این زمینه از مخاطبان داشته‌ایم؛ برخی می‌گفتند ایکاش یک نمونه از این جوادها در خانواده ما هم بود، البته ما در این داستان یک قهرمان اصلی داریم و در کنار آن، بازوهایش را داریم که دو دوست دیگر او هستند.

,

, ,

وارسته اظهار داشت: البته بازوهای این قهرمان، خطاهای بیشتری نسبت به خود او دارند؛ هرچند در آینده هم خواهیم داد که خود قهرمان داستان نیز بدون خطا نیست و مخاطبان را با این خطاها، غافلگیر خواهد کرد.

,

وی با بیان اینکه داستان «بچه مهندس 3» دارای یک نوع طمانینه است، گفت: داستان سریال هم برای جوان‌ها و هم برای نوجوان‌ها جذاب است؛ در عین حال، بزرگسالان را هم جذب می‌کند، در واقع این داستان برای همه طیف‌های سنی است.

,

نویسنده بچه مهندس 3 تاکید کرد: وظیفه هنرمند این است که به جامعه‌اش با وجود تمام مشکلات و تنگناها، امید و انگیزه بدهد؛ ما با طرح این داستان، این هدف را دنبال کرده‌ایم تا بگوییم جوان ایرانی، تو شرایطی به مراتب بهتر از جواد جوادی داری.

,

وارسته در پاسخ به این نکته که شاید مخاطب معتقد باشد که «جواد» از نبوغ خاصی برخوردار است و در نتیجه نمی‌تواند مانند او باشد، گفت: بازوهای قهرمان داستان که مسعود و قاسم هستند، جواب این نکته را می‌دهند که حتما خیلی متمایز و خارق‌العاده بود. در واقع، ما برای هر طیفی از افراد و شخصیت‌ها، یک نماینده در داستان تعریف کرده‌ایم.

,

, ,

برخی با داشتن 20 پست، حاضر نیستند براحتی کنار بروند

, برخی با داشتن 20 پست، حاضر نیستند براحتی کنار بروند, برخی با داشتن 20 پست، حاضر نیستند براحتی کنار بروند,

وی درباره موضوع «فرار مغزها» و مهاجرت نخبگان و نحوه پرداختن به آن در «بچه مهندس 3» اظهار داشت: ما در کشورمان جوانان نخبه‌ای مانند جواد در هر زمینه ای اعم از علمی و فناوری، فرهنگی، هنری و اقتصادی زیاد داریم، اما زمام امور غالبا دست آدم‌هایی است که دوست ندارند مناسبات خاص خود را رها کنند و برخی‌هایشان با داشتن 10 یا 20 پست حاضر نیستند به راحتی کنار بروند و وقتی هم صحبت از سپردن امور به جوانان می‌شود، کار را به جوانان اقوام خود که شایسته هم نیستند، می سپارند و اتفاقا آن جوان هم با اعتماد به نفس می‌گوید، من «ژن خوب» دارم!

,

نویسنده «بچه مهندس 3» خاطرنشان کرد: توصیه و رهنمود همیشگی بزرگان ما این بوده است که زمام امور را به جوانان شایسته و کاربلد بسپارید، اما متاسفانه این زمام یا به دست افراد مُسن داده می‌شود و یا به دست برخی جوانان ناشایست و نابلد که فقط با مناسبات فامیلی، به جایی می‌رسند و کار را خراب هم می‌کنند.

,

وارسته تاکید کرد: «جواد» نماد آن جوان شایسته و کاربلدی است که اگر به او بی‌مهری شود، تا حدی صبر می‌کند و بعد از مدتی تحملش تمام می‌شود و از کشورش می‌رود. در یکی از دیالوگ‌های سریال هم هست که بازگیر نقش «سعید» به کامران تفتی می گوید اگر این جوانان را محکم نچسبیم، آن ها را می‌برند. یکی از مهمترین پیام‌های سریال نیز، همین نکته است.

,

گفتگو از نسیم اسدپور

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه