اخبار داغ

«تهران نیوز» بررسی کرد؛

هیئت رئیسه مجلس یازدهم چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

هیئت رئیسه مجلس یازدهم چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس چندین ویژگی را برای تحقق یک هیئت رئیسه کارآمد در ساختار مدیریتی مجلس یازدهم نام برد تا به این کارآمدی این دوره از مجلس کمک کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لطف‌الله فروزنده، عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز درباره ویژگی‌ها و مؤلفه‌های هیئت رئیسه مجلس یازدهم اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی جایگاه ویژه‌ای در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و باید رویکرد هیئت رئیسه آن، یک رویکرد انقلابی و مردمی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی گفت: هیئت رئیسه مجلس موتور حرکت و پشبرد اهداف مجلس محسوب می‌شود و می‌تواند اولویت‌ها را دنبال کند؛ بنابراین باید از قدرت مدیریتی بالا و شناخت و اشراف کافی مسائل روز کشور داشته باشد.
,
 
,
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تربیت مدرس با بیان این‌که هیئت رئیسه مجلس باید از طریق تعامل با سایر قوا اهداف نمایندگان مردم به پیش ببرند، عنوان کرد: مجلس نهادی است که وظیفه ریل‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون را برعهده دارد؛ بنابراین هیئت رئیسه مجلس با شناسایی موانع و چالش‌های پیش‌روی قانون‌گذاری و نظارتی، می‌تواند نقش مهمی در رفع این موانع برعهده داشته باشد.
,
 
,
وی با بیان این‌که رئیس مجلس نباید از روحیه استبدادی و تکروی برخوردار باشد، یادآور شد: ضعفی که مجلس دهم از آن برخوردار است، فقدان روحیه همکاری و تعامل سازنده میان رئیس و نمایندگان مجلس است که مجلس یازدهم باید این مسئله را جدی و مهم بداند و اجازه ندهد ساختار هیئت رئیسه استبدادی و مبتنی بر تکروی باشد.
,
 
,
فروزنده با تاکید بر این‌که هیئت رئیسه مجلس یازدهم باید یک آسیب‌شناسی دقیق از ساختار هیئت رئیسه مجالش گذشته داشته باشد، افزود: از مجلس یازدهم انتظار می‌رود تا در کشور تحول ایجاد کند و نگاه اساسی به چالش‌ها و مسائل کلان داشته باشد.
,
 
,
این فعال سیاسی اصولگرا درباره نحوه تعامل هیئت رئیسه مجلس یازدهم با دولت تصریح کرد: رئیس مجلس باید با دولت تعامل سازنده داشته باشد، اما نباید لابی‌گری و توافقات پنهانی با تعامل اشتباه انگاشته شود، بلکه تعامل رئیس مجلس با دولت در راستای حفظ شأن و ارتقای مجلس، افزایش کارآمدی دولت و مجلس و ارتقای کیفیت ابزارهای نظارتی مجلس باشد تا مشکلات مردم از این طریق رفع شود.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه