اخبار داغ

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه:

هزینه‌های درمان بیماران مبتلا به کرونا در تعهد بیمه سلامت است

هزینه‌های درمان بیماران مبتلا به کرونا در تعهد بیمه سلامت است
کیومرث مظفری گفت: هزینه‌های درمان بیمارانی که به کرونا مبتلا شده اند، در تعهد بیمه سلامت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، کیومرث مظفری امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه حدود ۵۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: این افراد در قالب ۵ صندوق بیمه‌ای از خدمات بیمه سلامت بهره مند می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: ۲۱۲۴ بیمار خاص (هموفیلی، تالاسمی، کلیوی و ام اس) تحت پوشش بیمه سلامت هستند که سالیانه ۳۰ میلیارد تومان برای آنها هزینه می‌شود که در سال ۹۸ بیش از ۶۰ هزار بار به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برای خدمت رسانی به بیمه شدگان در استان کرمانشاه، با بیش از ۱۰۰۰ مرکز درمانی و ۳۳ دفتر پیشخوان خدمات دولت قرارداد داریم.

مظفری بیان داشت: در سال ۹۸ بالغ بر ۴۴۴ میلیارد تومان هزینه درمان بیمه شدگان بود که تا کنون همه مطالبات مراکز درمانی بخش غیردانشگاهی تا پایان آذر ماه ۹۸ تسویه حساب کامل و بخش دانشگاهی تا ۷۰ درصد آذر ماه پرداخت شده است.

این مسئول ادامه داد: همچنین مطالبات پزشکان، داروخانه و مراکز پاراکلینیک تا دی ماه و بیمارستانها تا آذر ماه و نسخ الکترونیک تا پایان سال تسویه شده است.

وی استان کرمانشاه را پیشگام در حوزه استقرار سامانه الکترونیک معرفی کرد و گفت: ۴ برنامه استقرار خدمات الکترونیک را در سال ۹۸ در دستورکار قرار دادیم که به تدریج در حال اجرا می‌باشند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در واقع الکترونیکی شدن خدمات گامی بسوی اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود زیرا علاوه بر بهره مندی از فناوری‌های نوین، صرفه جوئی قابل توجه در کاغذ و کاهش هزینه‌های غیرضروری در حوزه سلامت را بدنبال خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه از سوی مقام معظم رهبری سال ۹۹ بعنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است، برنامه‌ها در سال جاری با سرعت و جهش بیشتری پیش می‌رود.

این مسئول تصریح کرد: یکی از این برنامه‌ها استقرار سامانه استحقاق سنجی در بیمارستان‌های دانشگاهی با هدف رفع همپوشانی و حذف دفترچه در ۱۸ بیمارستان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی است که تا کنون منجر به شناسایی بیش از ۱۰۰ هزار مورد همپوشانی بیمه‌ای شده است و مقرر است در سال ۹۹ این پروژه به بیمارستان‌های غیر دانشگاهی و خصوصی نیز تعمیم داده شود.

وی گفت: پروژه نسخه نویسی الکترونیک در مطب‌های بخش خصوصی در ۷ شهرستان (هرسین، صحنه، کنگاور، پاوه، جوانرود، سنقرو اسلام آبادغرب) که در سال ۹۸ منجر به تولید ۶۲۰۰۰ نسخه الکترونیک در سطح استان شده است و مقرر است در سال جاری در کل استان اجرایی شود.

مظفری بیان داشت: همچنین استقرار سامانه تبادل و رسیدگی اسناد بستری و بستری موقت در بیمارستان‌های طرف قرارداد با اولویت مراکز دانشگاهی که هم اکنون در ۱۷ بیمارستان بکارگیری شده با تلاش و همکاری مناسب دانشگاه و این اداره کل، اسناد هرماه بطور کامل، پذیرش، رسیدگی و به صورتحساب تبدیل شده است بطوریکه در سال تعداد ۵۰۰۰۰ فقره صورتحساب بصورت الکترونیک تولید شده است.

وی در ادامه سخنانش به اقدامات بیمه سلامت در راستای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این مرکز از ابتدای شروع ویروس کرونا با استقرار پزشک و پرستار پاسخگوی سوالات کرونایی مخاطبین و از طرفی در راستای کاهش مراجعات حضوری به مراکز درمانی، تریاژ و راهنمایی مخاطبین را نیز انجام داده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: همچنین از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تا کنون بالغ بر ۱,۸۶۶ میلیارد ریال به منظور تأمین مالی مراکز درمانی تخصیص داده شده که در وجه پزشکان، داروخانه، مراکز پاراکلینیک و بیمارستان‌های دانشگاهی، غیردانشگاهی و خصوصی پرداخت شده است.

این مسئول بیان داشت: به منظور کاهش مراجعات حضوری در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کلیه دفترچه‌های بیمه شدگان که تاریخ اعتبار آنها از اول اسفند ماه ۹۸ تمام شده است تا پایان خردادماه ۹۹ تمدید شده است و نیازی به حضور بیمه شده برای تمدید ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت افزود: بیماران مبتلا به ویروس کرونا که در بیمارستانها بستری و فاقد پوشش بیمه هستند، بدون نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان، با هماهنگی صورت گرفته در کلیه بیمارستان‌های استان امکان ثبت نام این افراد در سامانه آزمون وسع در محل بیمارستان فراهم شده است و حداکثر طی مدت ۲۴ ساعت استعلام آن از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخذ می‌شود.

وی تصریح کرد: هزینه‌های درمان بیماران مبتلا به کرونا در تعهد بیمه سلامت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه