اخبار داغ

گزارش؛

ابهام در صف های طویل خرید برنج در ایلام

ابهام در صف های طویل خرید برنج در ایلام
با توجه به صحبت های مسئولان در اداره صمت ایلام و توزیع برنج به اندازه کافی، حالت دیگری هم دور از ذهن متصور نمی شود آن هم اینکه احتمال احتکار و یا انباشت این ماده غذایی هم وجود داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، اگر این روزها سری به بازار ایلام زده باشید صف های طویلی را مشاهده خواهید کرد که منتظر خرید برنج هستند. جالب تر آنکه این صف ها در دو شرایط جای بررسی و تأمل دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

حالت اول اینکه در این روزهای کرونایی هر گونه تجمع و صف های طویل به هر منظور و با توجه به شدت انتشار ویروس کرونا منطقی به نظر نمی رسد.

,

آنچه از توصیه ها و هشدارهای بهداشتی روزانه که در اخبار و جراید منتشر می شود این است که مردم در این روزها نسبت به رعایت مسائل بهداشتی اقدام نمایند.

,

 اما باید پرسید چه عاملی باعث شده که این وضعیت و صف های طولانی در این شرایط حساس به وجود بیاید؟ و در واقع علاوه بر کمبود برنج در بازار ایلام شرایط برای انتقال احتمالی این ویروس مهیا شود.

,

حالت دوم نیز که در رابطه با صف های طویل برنج در ایلام قابل بررسی است، کمبود این محصول مهم غذایی ان هم در ماه مبارک رمضان است.

,

همانطور که می دانیم و در اخبار استان در جلسات ستاد تنظیم بازار به آن و در هفته های باقی مانده تا ماه مبارک رمضان تأکید شد این بود که هیچ کمبودی برای تأمین مواد غذایی وجود ندارد.

,

توزیع برنج به اندازه کافی در ایلام

, توزیع برنج به اندازه کافی در ایلام, توزیع برنج به اندازه کافی در ایلام,

به همین منظور موضوع را با مسئولان مربوطه در استان پیگیری شده است، "سعید شریفی"، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت ایلام در این باره به ایلام بیدار گفت: برای ماه مبارک رمضان تاکنون دو مرحله برنج دولتی در سطح استان توزیع شده و برنج به اندازه کافی در دسترس مردم قرار گرفته است.

, .,

 وی با بیان اینکه در مرحله اول ۳۶۸ تن برنج در سطح بازار استان توزیع شده است، یادآور شد: در مرحله دوم نیز ۴۵۰ تن برنج در سطح استان توزیع شده که نرخ این کیسه های برنج به قیمت مصوب ۷۶ هزار تومان بوده است.

, .,

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت ایلام بیان کرد: برای توزیع مناسب برنج در سطح شهر ایلام بیش از ۵۰ نقطه در نظر گرفته شده که مردم مشکلی بابت تامین برنج خود نداشته باشند.

, .,

 شریفی اظهار کرد: قیمت مصوب برنج وارداتی هر کیلوگرم هفت هزار و ۶۰۰ تومان است و هر کیسه ۱۰ کیلوگرمی ۷۶ هزار تومان است و قیمت های بالاتر از این تخلف است.

, .,

 وی بیان کرد: از مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی در عرضه برنج اعم از  احتکار، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور  و امتناع از فروش  مراتب از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ اطلاع داده شود تا در اسرع وقت پیگیری شود.

, .,

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت ایلام خاطرنشان کرد: علاوه بر توزیع برنج، برای ماه مبارک رمضان در استان ایلام بیش از ۲ هزار تن کالاهای اساسی در سطح بازارهای استان توزیع شده است.

, .,

صف های طویل همچنان در هاله ای از ابهام

, صف های طویل همچنان در هاله ای از ابهام, صف های طویل همچنان در هاله ای از ابهام,

با توجه به صحبت های مسئولان در اداره صمت ایلام و توزیع برنج به اندازه کافی، حالت دیگری هم دور از ذهن متصور نمی شود آن هم اینکه احتمال احتکار و یا انباشت این ماده غذایی هم وجود داشته باشد.

,

پیگیری های ایلام بیدار با مسئولان تعزیرات حکومتی استان ایلام تاکنون بی نتیجه مانده است.

,

با توجه به صحبت های مسئولان مبنی بر توزیع کافی این ماده غذایی اما تشکیل صف های طویل برنج در ایلام همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد که این موضوع همچنان در حال پیگیری پایگاه خبری ایلام بیدار است.

,

بایستی رفع این مشکل اساسی در این روزهای مهم سال آن هم در شرایط کرونا و در ماه مبارک رمضان در اولویت کار مسئولان قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه