اخبار داغ

عباس‌زاده مطرح کرد؛

ضرورت همکاری وزارت اطلاعات و وزارت خارجه در بررسی سوابق دیپلماتیک سفرای خارجی

ضرورت همکاری وزارت اطلاعات و وزارت خارجه در بررسی سوابق دیپلماتیک سفرای خارجی
منتخب مردم مشکین‌شهر در مجلس یازدهم گفت: تشخیص جاسوس بودن سفرای خارجی برعهده وزارت اطلاعات است و در صورت تشخیص جاسوس بودن یک سفیر حتماً وزارت امور خارجه باید با آن سفیر برخورد قاطع و دیپلماتیک کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود عباس‌زاده منتخب مردم مشکین‌شهر در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، درباره اقدام دولت آلمان در تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان اظهار داشت: تشخیص جاسوس بودن سفرای خارجی برعهده وزارت اطلاعات است و در صورت تشخیص جاسوس بودن یک سفیر از سوی وزارت اطلاعات حتماً باید وزارت امور خارجه با آن سفیر برخورد قاطع و دیپلماتیک کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی افزود: اگر سفیری جاسوس  باشد و وزارت امور خارجه با او برخورد جدی نکند، انفعال و کوتاهی این وزارتخانه را نشان می‌دهد و حتماً باید در چنین مواقعی مجلس با وزیر برخورد جدی کند.
,
 
,
منتخب مردم مشکین‌شهر در مجلس یازدهم ادامه داد: البته برای برخورد با سفیر آلمان به اتهام جاسوسی باید حتماً دست وزارت امور خارجه کشورمان پر باشد؛ در غیر این صورت نمی‌توان اقدام جدی کرد؛ لذا وزارت اطلاعات اگر مدارک و اسناد مستدلی که جاسوس بودن سفیر آلمان را اثبات می‌کند، در دست دارد باید حتماً به وزارت خارجه ارائه دهد.
,
 
,
عباس‌زاده با انتقاد از دولت به خاطر ضعف در شناسایی سوابق سفرای خارجی گفت: از دولت آقای روحانی در این رابطه انتظار بیشتری می‌رفت، ولی ایشان خیلی اهل تسامح و مماشات با چنین سفرایی هستند و همین مسئله منجر به بروز برخی مشکلات در ساختار دیپلماسی کشور و نبود یک برخورد قاطع با جاسوسان خارجی شده است.
,
 
,
وی تصریح کرد: متأُسفانه برخی سفرا در اقدامات ضدامنیتی علیه امنیت ملی ایران دست به کار می‌شوند و برای نظام جمهوری اسلامی هزینه‌ساز بوده‌اند؛ اینها سفیر نیستند، بلکه ابزار جاسوسی اسرائیل و آمریکا علیه منافع ملی ایران هستند که در صورت اثبات باید با آنها برخورد دیپلماتیک شود.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه