اخبار داغ

رئیس حوزه هنری کردستان خبر داد؛

احتمال بازگشایی سینماهای کردستان در عید سعید فطر

احتمال بازگشایی سینماهای کردستان در عید سعید فطر
رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: در صورتی شاهد بازگشایی سینماها در عید سعید فطر خواهیم بود که ستاد مبارزه با ویروس کرونا مجوز این کار را صادر کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، سوم اسفندماه بود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «باتوجه به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری، تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر کشور تا پایان هفته جاری (نهم اسفند ۹۸) تعطیل شد.» البته به دلیل گستردگی شیوع ویروس کرونا و مبتلا شدن بسیاری از  هم‌وطنانمان، این تعطیلی‌ تمدید شد. در حال حاضر  نزدیک به دو ماه است که نه‌تنها سینماها، بلکه سایر مراکز فرهنگی کشور هم تعطیل شده است. بماند که این اتفاق خسارت‌های بسیاری را به تهیه‌کنندگان، سینماداران و بقیه اهالی سینما که از طریق این حوزه ارتزاق می‌کنند، وارد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی, ،,

هر چند پیشنهاداتی داده شده است که سینماها با رعایت پروتوکل های بهداشتی احتمالا در عید سعید فطر اکران خواهند داشت، اما این سؤالات مطرح می‌شود که با توجه به اینکه تا زمان عید فطر این ویروس به‌طور کامل از بین نرفته و با توجه به شرایط روحی مردم، بازگشایی سینماها باید چگونه انجام شود؟ چه اقداماتی باید به کار گرفته شود  که مردم با رعایت نکات بهداشتی از سینماها استقبال کنند؟

,

, ,

احتمال بازگشایی سینماهای کردستان در عید سعید فطر

, احتمال بازگشایی سینماهای کردستان در عید سعید فطر, احتمال بازگشایی سینماهای کردستان در عید سعید فطر,

امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی عنوان کرد: به احتمال زیاد سینماهای استان کردستان همزمان با عید فطر با رعایت پروتوکل های بهداشتی و 50 درصد ظرفیت بازگشایی شوند.

, کردتودی,

وی با بیان اینکه طبیعتاً با توجه به شرایط پیش آمده، از ظرفیت‌های محدودتری در صورت بازگشایی سینماها استفاده خواهد شد گفت: حوزه هنری استان کردستان نیز تابع ستاد ملی مبارزه با کروناست و چنانچه به ما اعلام کنند که با یک سری رعایت های بهداشتی مشکلی در بازگشایی وجود ندارد سینماهای استان نیز در عید سعید فطر بازگشایی می شوند و اکران خواهند داشت.

,

, ,

وی ادامه داد: تا پایان شهریور ماه امسال نیز پردیس سه سالنه ی سینمای شهرستان سقز به بهره برداری می رسد.

,

گفته می‌شود فیلم‌های کمدی و پرمخاطب در بازگشایی سینما‌ها شانس بیشتری برای اکران دارند تا هر چه زودتر رونق را به چرخه سینما بازگردانند. باید منتظر ماند و دید پس از بازگشایی سینماها، آیا مخاطبان از آن استقبال می‌کنند یا، تماشاچیان ترجیح می‌دهند با احتیاط بیشتری نسبت به این موضوع برخورد کنند؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه