اخبار داغ

در جلسه بررسی مشکلات بخش بلبان آباد مطرح شد؛

مردم بخش بلبان آباد بی نصیب از بهره هنگفت معادن خود/ سود سالانه 40 میلیارد تومانی در جیب یک غیر بومی!

مردم بخش بلبان آباد بی نصیب از بهره هنگفت معادن خود/ سود سالانه 40 میلیارد تومانی در جیب یک غیر بومی!
بخش بلبان آباد با وجود معادن غنی با در آمد 40 میلیارد تومان در سال تنها گرد و خاک معادن نصیبش می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، با حضور امام بخش بلبان آباد، فرماندار، بخشدار و اعضای شورای بخش بلبان مشکلات آب شرب، راههای روستایی، مخابرات و کارهای عمرانی این بخش مورد بررسی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  کُردتودی,

عباس ارشدی بخشدار بلبان آباد با بیان اینکه بخش بلبان آباد با جمعیت بیش از 21 هزار نفر 30 درصد جمعیت شهرستان دهگلان را داراست و در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در اسفند ماه 98 با مشارکت 52 درصدی در پای صندوق رای حضور یافتند.

,

وی با اشاره به اینکه شهر بلبان آباد در سال 88 به عنوان مرکز بخش انتخاب شده و نمایندگی آموزش و پرورش و بانک کشاورزی هم در این شهر مستقر بوده است.

,

 بخشدار بلبان آباد گفت: شغل غالب مردم این بخش کشاورزی و دامداری است، در حالی که صنعت و خدمات در این بخش ضعیف و در کنار این ضعف، کشاوری هم محدود می باشد که این عوامل باعث سطح درآمد پایین مردم در شهر و بخش بلبان آباد شده است.

,

ارشدی با اشاره به مشکلات حوزه ورزشی شهر و بخش بلبان آباد، بیان داشت: سرانه ورزشی در شهر بلبان آباد صفر است و تنها سالن ورزشی شهر که در تملک آموزش فنی و حرفه ای است برای ورزش از آن استفاده می شود.

,

 بخشدار بلبان آباد با بیان معضل فاضلاب این شهر گفت: فاضلاب در شهر بلبان آباد هنوز به صورت سنتی و جذبی می باشد که تاکنون حدود 3 هزار متر آن انجام شده و 8 هزار متر باقیمانده باید انجام شود که نیاز است در اولویت کار عمرانی شهرداری قرار گیرد.

,

ارشدی دیگر مشکل این بخش را جاده اصلی کامیاران به دهگلان عنوان کرد و گفت: با توجه به بار ترافیک سنگین این جاده حادثه خیز شده که نیاز به تعریض دارد.

,

وی معضل راههای روستایی و آب شرب را از دیگر مشکل روستاهای این بخش عنوان کرد و گفت: تعداد 10 روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی نیستند و باید تحت پوشش این اداره درآیند.

,

بخشدار بلبان آباد در ادامه با بیان اینکه آسفالت راههای روستایی مطالبه مردم این بخش است، گفت: مسیر روستای زاغه در اختیار پیمانکار بوده که پروژه را رها کرده و مسیرهای چاغربلاغ و حاجی آباد هم چندین سال است که در دست پیمانکار بلاتکلیف مانده است.

,

 وی با بیان اینکه روستای گزگزاره سفلی در حال رفتن به زیر آب سد سورال می باشد و برای کشاورزی هیچگونه مجوزی به مردم و جوانان بیکار داده نمی شود و کسانی هم که برای امرار معاش از آب سد استفاده کرده اند برای پرداخت جریمه سنگین به دادگاه معرفی شده اند، در حالیکه تنها درآمد مردم روستاها کشاورزی و دامداری است و نیاز است در این زمینه به مردم روستای گزگزاره توجه ویژه شود.

,

 عدم استقرار ادارات بزرگترین مشکل بخش بلبان آباد است

,  عدم استقرار ادارات بزرگترین مشکل بخش بلبان آباد است,  عدم استقرار ادارات بزرگترین مشکل بخش بلبان آباد است,

 بهروز محمدی عضو و نائب رئیس شورای استان کردستان عدم استقرار ادارات در این بخش را مشکل بزرگی دانست و گفت: بعد از گذشت 10 سال از شهر شدن بلبان آباد هنوز هیچ اداره ای به صورت رسمی در این شهر وجود ندارد.

,

محمدی درمانگاه بدون امکانات شهر بلبان آباد را دیگر مشکلات عنوان کرد و اظهار داشت: تنها دو پزشک درمانگاه فعال هستند که یکی از پزشکان فعالیتش در روستاهای اقماری است و تنها یک پزشک با کمترین امکانات و بدون آزمایشگاه آنهم تا ساعت 14 بعد ظهر در درمانگاه به مردم خدمات ارائه می دهد و بعد از ساعت اداری کسی که مریض شود باید به دهگلان مراجعه کند.

,

وی آب شرب شهر بلبان آباد را مشکل دیگر عنوان کرد و بیان داشت: در چندین نقطه شهر مردم با این مشکل دست به گریبانند که برای حل این مشکل نیاز به اعتبار خاص دارد.

,

 محمدی در ادامه گفت: مجتمع چند منظوره ورزشی شهر بلبان آباد در سال 79 زمین آن به مساحت 3 هزار متر مربع خریداری و در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار گرفته و در سال 98 در شورای برنامه ریزی شهرستان به آن یک میلیارد تومان اعتبار اخصاص یافته و در استان هم قرار بود 2 میلیارد تومان اختصاص دهند که این پروژه در سال 98 ا جرایی شود اما تاکنون هیچگونه اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است این درحالی است که حتی یک سانتی متر سرانه ورزشی در این شهر وجود ندارد.

,

محمدی مشکل آرد خبازیها را مشکل دیگر شهر بلبان آباد بیان کرد و اظهار داشت: در این شهر توزیع آرد بر مبنای خبازیهای موجود بوده که خبازی در صورت استقاده کارگر را استخدام و بیمه نموده اما متاسفانه در سال گذشته با تغییر توزیع و کاهش 200 سهمیه آرد خبازیها باعث اعتراض و نگرانی و حتی تعطیلی بعضی از آنان شد.

,

وی افزود: کاهش 200 کیسه آرد برای 9 خبازی سطح این شهر باعث شده خبازیها در تامین هزینه کارگر و تامین سوخت و برق با مشکل مواجه شوند که نیاز است است تغییر به رویه قبل برگردد زیرا در غیر این صورت خبازی مجبور به اخراج کارگران شده و زمینه اعتراض شهروندان را موجب می شود.

,

تغییر فرمانداران هر چند ماه یکبار برای مردم شهرستان آزار دهنده است

, تغییر فرمانداران هر چند ماه یکبار برای مردم شهرستان آزار دهنده است, تغییر فرمانداران هر چند ماه یکبار برای مردم شهرستان آزار دهنده است,

منصورنژاد رئیس شورای بخش و شورای روستای کاکوی سفلی هم ضمن نگرانی از تغییر پی در پی فرمانداران در این شهرستان گفت: این موضوع برای مردم آزار دهنده و مورد اعتراض مردم است که از مسئولان استانی خواستاریم موضوع جابجایی هر چند ماه یکبار فرمانداران در این شهرستان متوقف شود.

,

 وی با بیان اینکه اکثر مردم روستاهای بخش بلبان آباد درآمد ثابت ندارند، گفت: نیاز است بر سر موضوع ایجاد کارگاه های کوچک با توجه به شعار سال که جهش تولید است اقداماتی صورت گیرد که با این کار می شود از مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری نمود.

,

رئیس شورای روستای کاکو سفلی با بیان اینکه در زمینه مخابرات و اینترنت هم مشکل زیادی در روستاهای بخش وجود دارد گفت: مردم برای برقراری ارتباط تلفن باید به ارتفاعات بروند که این موضوع مورد اعتراض و گلایه مردم شده است.

,

شهر بلبان آباد تنها اسم شهر را به یدک می کشد

, شهر بلبان آباد تنها اسم شهر را به یدک می کشد, شهر بلبان آباد تنها اسم شهر را به یدک می کشد,

ماموستا امیری امام جمعه بخش بلبان آباد در ادامه با بیان اینکه شهر بلبان آباد تنها اسم شهر را به یدک می کشد، گفت: هیچگونه علائم و مشخصه شهری در این شهر وجود ندارد.

,

 وی افزود: هر مدیری که در طول خدمتش در شهرستان حضور داشته تنها مشکلات را در قالب جلسات برگزار شده بررسی کرده، اما متاسفانه کمتر منتج به نتیجه شده و از فرماندار جدید خواست آنچه در توان دارد در راستای رفع مشکلات شهرستان و بخش بلبان آباد تلاش کند.

,

وی ضمن تشکر و قدردانی از بخشدار بلبان آباد گفت: در مدتی که مسئولیت این بخش را برعهده داشته اند با تلاش و زحمات بسیار حلال مشکلات بخش بوده و مدیریتش مورد تایید و رضایت مردم است.

,

   امکانات بلبان آباد در حد روستا است و مردم انتظار امکانات شهری را دارند

,    امکانات بلبان آباد در حد روستا است و مردم انتظار امکانات شهری را دارند,    امکانات بلبان آباد در حد روستا است و مردم انتظار امکانات شهری را دارند,

 پیمان محمدی شهردار بلبان آباد خواستار توجه بیشتر کمیته برنامه ریزی شهرستان برای اعتبار به این شهر شد و گفت: شهر بلبان آباد امکاناتش در حد امکانات یک روستا می باشد در حالیکه انتظارات مردم بلبان آباد در حد امکانات یک شهر است.

,

 وی با بیان اینکه ساختمان آتش نشانی این شهر بعد از چندین سال تنها 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تخصیص اعتبار باید تا پایان سال جاری تکمیل شود، زیرا نیاز مردم شهر است.

,

محمدی نبود جایگاه زباله را از دیگر مشکل این شهر بیان کرد و گفت: سال گذشته چند نقطه برای این جایگاه در نظر گرفته شد که مورد تایید واقع نشد این در حالی است که هر روز باید زباله این شهر با مسافت 40 کیلومتر به جایگاه زباله شهر دهگلان منتقل شود که کاری بسیار مشکل و هزینه بردار است.

,

13 روستای بخش بلبان آباد تحت پوشش درمانگاه قاملو در شهرستان قروه است

, 13 روستای بخش بلبان آباد تحت پوشش درمانگاه قاملو در شهرستان قروه است, 13 روستای بخش بلبان آباد تحت پوشش درمانگاه قاملو در شهرستان قروه است,

مرادی عضو شورای روستای قره بلاغ پنجه هم با بیان اینکه 13 روستا این بخش با 5 هزار نفر جمعیت از نظر خانه بهداشتی تحت پوشش درمانگاه روستای قاملو شهرستان قروه هستیم که هیچگونه امکاناتی ندارد، در صورت تجهیز درمانگاه بلبان آباد ما دیگر مجبور به رفتن به شهرهای قروه و دهگلان با مسافت زیاد نیستیم.

,

معادن میمون آباد سالیانه 40 میلیارد تومان در آمد دارند

, معادن میمون آباد سالیانه 40 میلیارد تومان در آمد دارند, معادن میمون آباد سالیانه 40 میلیارد تومان در آمد دارند,

عبید محمدی عضو شورای بلبان آباد با بیان اینکه در موضوع آب و خاک پتانسیل بزرگ برای شهرستان وجود دارد اما متاسفانه به صورت جامع مطالعات انجام نشده که نیاز به بررسی دارد.

,

 وی افزود: افرادی که دارای 5 حلقه چاه عمیق هستند و روزانه حدود 30 متر مکعب آب از چاه استحصال می کنند و 10 میلیارد تومان هم تسهیلات به اسم خرید ادوات کشاورزی از بانک دریافت کرده اند، این چه نوع مدیریتی و عدالتی در شهرستان است در حالیکه در همسایگی همین شخص کشاورز حق بهره برداری از یک متر مکعب آب را ندارد این همه اختلاف و تبعیض برای چیست در حالیکه این آب متعلق به  نسلهای گذشته، آینده و حال است.

,

 محمدی ضمن نگرانی از اینکه شهرداری بلبان آباد هیچگونه درآمدی ندارد در حالی که  معادن میمون آباد سال گذشته 40 میلیارد تومان سود خالص داشته و خود شخص در استان اصفهان زندگی می کند و از منابع ما این مبلغ برداشت می کند در حالیکه این معادن می توانند کل اعتبار شهرستان را تامین کنند.

,

جهاد کشاورزی تسهیلات کشاورزی و دامداری را به افراد خاص خود پرداخت می کند

, جهاد کشاورزی تسهیلات کشاورزی و دامداری را به افراد خاص خود پرداخت می کند, جهاد کشاورزی تسهیلات کشاورزی و دامداری را به افراد خاص خود پرداخت می کند,

طهماسبی عضو شورای بخش و شورای روستای سورال با اشاره به آبگیری سد در سال 90 گفت: به علت نبود اعتبار که قرار بود هزار و 400 هکتار زمینهای پایاب سد بارانی شود تاکنون هیچگونه آبی به این منطقه اختصاص نیافته است.

,

وی ضمن گلایه از جهاد کشاورزی شهرستان در زمینه پرداخت تسهیلات کشاورزی و دامداری گفت: این موضوع به کسی اطلاع داده نمی شود تنها این تسهیلات به افراد خاص که توسط جهاد کشاوری معرفی می شوند تعلق می گیرد در حالیکه کشاورز و دامدار از این تسهیلات بی اطلاع است که این نوع حرکات جهاد کشاوری مورد اعتراض مردم است.

,

مسئولان ادارات باید در راستای خدمت به مردم فعالیت کنند

, مسئولان ادارات باید در راستای خدمت به مردم فعالیت کنند, مسئولان ادارات باید در راستای خدمت به مردم فعالیت کنند,

فرزاد شمس فرماندار دهگلان هم با بیان اینکه هرکسی در هر مسئولیتی باید براساس چهار چوب طراحی شده خدمات ارائه دهد گفت: هر مسئولی باید کار خود را به نحو احسن در راستای خدمت و رفع مشکلات مردم شهرستان انجام دهد.

,

 وی در ادامه گفت: اگر مدیری در خدمت به مردم کوتاهی ورزد و یا آمار و اطلاعات غیر موثق برای عملکردش ارائه دهد قطعا فرمانداری در جریان آن قرار خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه