اخبار داغ

در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی متاثر از بیماری کرونا مطرح شد؛

انتقاد آسیب دیدگان از کرونا از نحوه حمایت­های دولت/ شرکتهای عمرانی کردستان 850 میلیارد تومان طلب معوق از دولت دارند

انتقاد آسیب دیدگان از کرونا از نحوه حمایت­های دولت/ شرکتهای عمرانی کردستان 850 میلیارد تومان طلب معوق از دولت دارند
رئیس کانون پیمانکاران عمرانی کردستان تاخیر در پرداخت مطالبات پیمانکاران را خطری بزرگ برای توسعه استان نامید و اظهار کرد: شرکتهای عمرانی 850 میلیارد تومان طلب معوق از دولت دارند که با هیچ وجهی نمی­توانند آن را وصول کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، نشست کار گروه صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با حضور فعالین بخش تولید و مدیران استان به منظور جمع بندی مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی و خدماتی متاثر از بیماری کرونا و پیگیری اجرای راهکارهای حمایت از آسیب دیدگان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی, کُردتودی,

رئیس کارگروه صنعت و معدن اتاق سنندج با اشاره به تاثیرات منفی بیماری کرونا بر واحدهای تولیدی و خدماتی کردستان گفت: تعطیلی، افزایش هزینه حمل، تحمیل هزینه پیشگیری از کرونا و کاهش سطح تولید و فروش سبب آسیب دیدگی شدید واحدهای اقتصادی استان شده و اگر حمایت­های لازم از این مراکز انجام نشود با افزایش احتمال ورشکستگی و بیکاری مواجه خواهیم شد.

,

عطااله جویا افزود: تحریم­های آمریکا و همراهی بسیاری از کشورها با این توطئه موجب تضعیف بخش خصوصی شده بود که ظهور بیماری کرونا بر مشکلات آنها افزود.

,

وی تصریح کرد: مدیریت ارشد استان، نمایندگان مجلس و نهادهای صنفی باید با اخذ تدابیر ویژه کشور را از این مرحله عبور دهند و باید این واقعیت را قبول کرد که واحدهای تولیدی و خدماتی کردستان توان مورد نیاز برای مقابله با تبعات کرونا را ندارند و نیاز به رسیدگی خاص دارند.

,

مدیر عامل کارخانه لبنیات بفرین کردستان با بیان زیان­های ناشی از کرونا بر این صنعت گفت: صنف تولید لبنیات یکی از حوزه­هایی است که بیشترین آسیب را از کرونا دیده و نیاز شدید به حمایت دارند.

,

خسرو شجاعی خاطر نشان کرد: در این زمان بانکها، مالیات و تامین اجتماعی باید بیش از سایر سازمانها احساس مسئولیت نمایند که متاسفانه در اکثر موارد این نهادها هیچ توجهی به شرایط وخیم فعلی نداشته و همچنان ساز سابق را می­زنند.

,

وی در ادامه افزود: اگر حمایت لازم از این صنعت انجام نگردد هیچ راهی برای ادامه تولید نداریم و باید واحدهای موجود را تعطیل نماییم.

,

شجاعی تصریح کرد: نباید حمایت بانکی را به استمهال اقساط محدود نمایند بلکه ضرورت دارد تا دولت زمینه کاهش سود، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و بخشودگی جرایم را اجرایی کند.

,

نماینده صنفت تولید لاستیک و پلاستیک کردستان هم با انتقاد از تاخیر در اجرای برخی مصوبات حمایتی گقت: اخیرا مصوبه­ای با حضور وزرای مربوطه و استاندار کردستان تصویب شد و کارخانه پتروشیمی کردستان موظف شد تا 6 درصد از تولید خود را به کارخانه­های استان اختصاص دهد که متاسفانه تا کنون اجرا نشده است.

,

سید انور هاشمی در ادامه اظهار کرد: سازمانهای تامین احتماعی، مالیات و محاکم قضایی اطلاعات درستی از مسائل فنی واحدهای تولیدی ندارند به این دلیل در زمان صدور احکام با خطا مواجه شده و حق تولید کننده تضییع می­گردد بر این اساس ضرورت دارد تا این نهادها در زمان رسیدگی به پرونده­ها از کارشناسان نهادهای صنفی برای تشریح مسائل دعوت نمایند.

,

شرکتهای عمرانی 850 میلیارد تومان طلب معوق از دولت دارند

, شرکتهای عمرانی 850 میلیارد تومان طلب معوق از دولت دارند, شرکتهای عمرانی 850 میلیارد تومان طلب معوق از دولت دارند,

رئیس کانون پیمانکاران عمرانی کردستان تاخیر در پرداخت مطالبات پیمانکاران را خطری بزرگ برای توسعه استان نامید و اظهار کرد: شرکتهای عمرانی 850 میلیارد تومان طلب معوق از دولت دارند که با هیچ وجهی نمی­توانند آن را وصول کنند.

,

آوات محمدی افزود: این موضوع سبب شده تا هزینه­های سنگینی بر دست شرکتها تحمیل گردد و اگر سریعا اقدامی برای حل این مشکل انجام نشود بدون شک تعداد زیادی از این شرکتها ورشکست شده و علاوه بر تعطیل شدن پروژه­های عمرانی هزاران نفر را بیکار می­کند.

,

وی تصریح کرد: گویا مدیران مملکت هنوز قبول نکرده­اند که کشور در شرایط تحریم و کرونا قرار دارد.

,

کرایه بارسنندج تا مریوان دو برابر تهران تا سنندج است!

, کرایه بارسنندج تا مریوان دو برابر تهران تا سنندج است!, کرایه بارسنندج تا مریوان دو برابر تهران تا سنندج است!,

مدیر عامل شرکت کارتن گستر با اعتراض به وضعیت نرخ کرایه حمل گفت: کرایه حمل کالا در کردستان بسیار بیشتر از سایر استانهاست واقعا توجیه ندارد که کرایه از تهران تا مریوان 3 میلیون تومان باشد اما از سنندج تا مریوان 5 میلیون تومان باشد.

,

اسعد فتاحی افزود: بارها این موضوع را با ادارات مربوطه در میان گذاشته­ایم و زیان­های این نرخ برای واحدهای تولیدی و تجاری را به آنها اطلاع داده­ایم اما تا کنون هیچ نتیجه­ای نگرفته­ایم و اگر تدبیری برای حل آن اندیشیده نشود واحدهای اقتصادی استان را نابود می­کند.

,

وی تصریح کرد: ضرورت دارد تا سازمان حمل و نقل و راهداری این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

,

فتاحی در ادامه اظهار کرد: مسئولین می­گویند اگر کارگری در یک واحد اقتصادی دچار کرونا شود کارفرما مقصر است و باید تمام هزینه­ها را بپردازد، گویا توجه به این امر ندارند که کارگر هم مانند سایر انسانها موجودی اجتماعی بوده و مرتب در گردش می­باشد و احتمال دارد که این بیماری را در مهمانی، اتوبوس، تاکسی و خیابان گرفته باشد.

,

وی خاطر نشان کرد: باید مدیران تامین اجتماعی، مالیات و بانکها شرایط ناشی از کرونا را درک نموده و بسته های حمایتی ویژه این دوران را اجرا کنند اما این ارگانها هنوز هم روال قبل از کرونا را اعمال می کنند.

,

دولت هیچ حمایتی از صنایع دستی نمی کند

, دولت هیچ حمایتی از صنایع دستی نمی کند, دولت هیچ حمایتی از صنایع دستی نمی کند,

نماینده تولید کنندگان صنایع دستی در خصوص تاثیر کرونا بر این صنعت و نحوه برخورد دولت با این موضوع گفت: کرونا یک پدیده خطرناک جهانی است و تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داده و ما هم باید تمام برنامه­ریزی­ها را بر این مبنا تدوین و اجرا نماییم زیرا عدم هماهنگی برنامه­های ما با خارج به نتیجه نمی­رسد.

,

فلور یونسی افزود: ما بخشی از مواد اولیه را از خارج وارد نموده و بخش بزرگی ار محصولات را در بازارهای خارجی می­فروشیم، اگر نتوانیم حمایت کامل از فعالین این حوزه بنماییم از رقابت در بازار باز مانده و بازار را به دیگر کشورها واگذار می­کنیم.

,

وی اظهار کرد: در شرایط حاضر دولت هیچ حمایتی از صنایع دستی ننموده و هیچ برنامه­ای هم برای نجات تولید کنندگان ندارد.

,

تأمین 152 میلیون یورور ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه در سال گذشته

, تأمین 152 میلیون یورور ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه در سال گذشته, تأمین 152 میلیون یورور ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه در سال گذشته,

معاون صنعتی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره اقدامات این سازمان در بحث مقابله با تبعات کرونا گفت: بیش از 20 هزار نفر ساعت جلسه با اصناف، مشاغل و واحدهای اقتصادی و مدیران بانکی، مالیاتی و تامین اجتماعی برگزار کرده­ ایم.

,

الماسی افزود: 13 رسته متاثر از کرونا شناسایی شده و برنامه حمایت از آنها تدوین و ابلاغ گردیده و روند در دستور کار قرار گرفته است اما مشاغل دیگر هم می­توانند از بسته این مشاغل هم استفاده کنند.

,

وی اعلام کرد: جلو خیلی از اجراییه­ های قضایی گرفته شده تا روند تولید آسیب نبیند.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: در زمینه حمل و نقل هم جلسات و مکاتبات متعدد با سازمان راهداری و حمل و نقل انجام داده­ایم و نرخ مصوب را به آنها اعلام کرده و اگر کسی از این تعرفه تخطی کند مورد تعقیب قانونی قرار می­گیرد.

,

وی خاطر نشان کرد: در زمینه تامین ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه هیچ مشکلی نداریم و در سریع ترین زمان انجام می­شود که سال گذشته 152 میلیون یورور تامین شد.

,

تامین قطعات یدکی و تعمیرات در سیر صعودی خطرناکی قرار گرفته است

, تامین قطعات یدکی و تعمیرات در سیر صعودی خطرناکی قرار گرفته است, تامین قطعات یدکی و تعمیرات در سیر صعودی خطرناکی قرار گرفته است,

مدیر عامل شرکت دانش بنیان اهورا نحوه برخورد دولت با تولیدات دانش بنیان را مورد انتقاد قرار داد و گفت: تولیدات دانش بنیان برای اکثر مردم جامعه ما ناآشنا می­باشد که باید دولت در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد.

,

آرمان قوامی افزود: صدا و سیما و شهرداری­ها می­توانند در این زمینه نقش بزرگی بازی کنند اما هیچ برنامه ویژه برای این بخش نداشته و تعرفه­های تبلیغاتی آن اکثرا بیشتر از سایر تولیدات بوده و از توان تولید کننده دانش بنیان خارج است.

,

وی افزود: تامین قطعات یدکی و تعمیرات به علت نبود نظارت در سیر صعودی خطرناکی قرار گرفته به طوری که در مدت 2 ماه گذشته افزایش 2 برابری  یافته است.

,

8 هزار و 700 نفر از کارگران کردستانی 10 رسته آسیب دیده از کرونا مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند

, 8 هزار و 700 نفر از کارگران کردستانی 10 رسته آسیب دیده از کرونا مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند, 8 هزار و 700 نفر از کارگران کردستانی 10 رسته آسیب دیده از کرونا مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند,

معاون سازمان تامین اجتماعی کردستان در مورد اقدامات این نهاد در حمایت از آسیب دیدگان از کرونا گفت: سازمان تامین اجتماعی آماده ارائه خدمات حمایتی از این افراد است.

,

سید یوسف افزود: 8هزار و 700 نفر از کارگران 10 رسته آسیب دیده مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند اما تا کنون میزان و زمان پرداخت مشخص نشده است.

,

وی تصریح کرد: پرداخت بیمه بیکاری مستلزم تامین اعتبار از طرف دولت میباشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه