اخبار داغ

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان‌جنوبی مطرح کرد

پیش‌بینی خرید تضمینی بیش از 16 هزار تن گندم در خراسان‌جنوبی

پیش‌بینی خرید تضمینی بیش از 16 هزار تن گندم در خراسان‌جنوبی
اسدالهی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از 18 هزار و 60 هکتار سطح زیر کشت گندم آبی استان و 3 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم بیش از 16 هزار تن گندم خرید تضمینی داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مجید اسدالهی مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان‌جنوبی صبح امروز در نشست خبری که به صورت زنده از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان‌جنوبی در قالب طرح ملی خرید تضمینی محصولات کشاورزی آماده خرید و جذب دسترنج کشاورزان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , خاورستان، ,
 
,
وی افزود: با خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی سالم از کشاورزان برای حفظ امنیت غذایی کشور با همکاری کشاورزان تلاش می‌شود.
,
 
,
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان‌جنوبی بیان کرد: برای امسال مقرر شده قیمت خرید تضمینی گندم 2500 تومان باشد و این قیمت نشان دهنده رشد 47 درصدی قیمت خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته است.
,
 
,
اسدالهی گفت: در سطح استان 18 مرکز خرید تضمینی گندم فعال داریم که دو مرکز دولتی در بیرجند و قاین فعال است و 16 مرکز دیگر زیر نظر تعاون روستایی بوه و کشاورزان می‌توانند گندم مازاد خود را به این مراکز تحویل دهند.
,
 
,
وی با بیان این‌که خوشبختانه طی ماه های اخیر شاهد بارندگی‌های خوبی در استان بودیم، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال از 18 هزار و 60 هکتار سطح زیر کشت گندم آبی استان و 3 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم بیش از 16 هزار تن گندم خرید تضمینی از کشاورزان داشته باشیم.
,
 
,
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در طرح خرید تضمینی گندم در استان 126 نفر نیرو که آموزش‌های لازم را در این خصوص فراگرفته‌اند همکاری خواهند داشت.
,
 
,
اسدالهی با بیان این‌که مراکز خرید گندم همان مراکز سال گذشته است، بیان کرد: در این طرح استانداری، جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت ، تعاون روستایی و نیروی انتظامی مشارکت و نظارت دارند.
,
 
,
وی از فعالیت یک مرکز خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: سطح زیر کشت کلزا در استان 260 هکتار است و پیش‌بینی می‌شود بیش از 300 تن کلزا در استان برداشت شود ضمن این‌که قیمت خرید هر کیلوگرم کلزا 4 هزار و 660 تومان تعیین شده که این قیمت نیز نسبت به سال گذشته 39 درصد افزایش داشته است.
,
 
,
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از ظرفیت سامانه های الکترونیکی برای پهنه‌بندی و مشخص شدن زمین‌های زیر کشت گندم کشاورزان استفاده شده و اطلاعات کشاورزان گندم کار از جمله سطح زیرکشت گندم تا میزان برداشت در سامانه ثبت می‌شود.
,
 
,
اسدالهی تاکید کرد: سقفی برای میزان خرید گندم مازاد از کشاورزان تعیین نشده و از کشاورزان واقعی به هر اندازه‌ای که گندم مازاد داشته باشند به صورت تضمینی خریداری می‌شود و به هیچ وجه از دلالان گندم خریداری نخواهد شد.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که در برخی از شهرستان‌ها شاهد آغاز فصل برداشت سریعتر گندم نسبت به سایر شهرستان‌ها هستیم، گفت: برای هر شهرستان برنامه‌ریزی زمان بندی مشخصی برای خرید گندم انجام شده و از 27 اردیبهشت ماه کار خرید تضمینی گندم آغاز و تا پایان شهریور و اواسط مهرماه نیز در سطح استان ادامه دارد.
,
 
,
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: برای خرید تضمینی گندم منابع مالی تامین و قرارداد با بانک‌های عامل منعقد شده است.
,
 
,
اسدالهی با بیان این‌که مدت زمان متوسط پرداخت مطالبات گندم‌گاران 12 تا 20 روز است، عنوان کرد: امسال منابع مالی خرید گندم در سه سطح تامین شده که شامل منابع هدفمندی یارانه‌ها 35 درصد، منابع داخلی وزارت جهاد کشاورزی و تسهیلات بانکی است.
,
 
,
وی اظهار کرد: سال گذشته 23 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی گندم در استان داشتیم که امسال این عدد به 29 میلیارد تومان افزایش داشته است.
,
 
,
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان‌جنوبی افزود: سال گذشته 12 هزار و 800 تن گندم از یک‌هزار450 کشاورز استان خریداری شده است.
,
 
,
اسدالهی خاطرنشان کرد: سال گذشته شرایط تولید محصولات کشاورزی استان از جمله دانه‌های روغنی، چغندرقند و برنج که فرآورده‌های آن جزو اقلام ضروری زندگی است خوب بود و امیدوارم امسال نیز شاهد رونق تولیدات بخش کشاورزی در خراسان‌جنوبی باشیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه