اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد

بازگشایی مدارس خراسان جنوبی از 27 اردیبهشت/ حضور دانش آموزان در مدرسه اختیاری است

بازگشایی مدارس خراسان جنوبی از 27 اردیبهشت/ حضور دانش آموزان در مدرسه اختیاری است
واقعی گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله بیماری کرونا تمام مدارس ابتدایی و متوسطه به غیر از مدارس استثنایی، مراکز پیش دبستانی و خوابگاه‌ها در خراسان‌جنوبی از شنبه 27 اردیبهشت ماه به مدت یک ماه بازگشایی خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله بیماری کرونا تمام مدارس ابتدایی و متوسطه به غیر از مدارس استثنایی، مراکز پیش دبستانی و خوابگاه‌ها از شنبه 27 اردیبهشت ماه به مدت یک ماه بازگشایی خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محمدعلی واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله بیماری کرونا تمام مدارس ابتدایی و متوسطه به غیر از مدارس استثنایی، مراکز پیش دبستانی و خوابگاه‌ها از شنبه 27 اردیبهشت ماه به مدت یک ماه بازگشایی خواهد شد., خاورستان، , خاورستان، , خاورستان، ,

وی افزود: طبق دستور العمل حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری و بیشتر با رویکرد مدارسی است که دانش‌آموزارن به شبکه اینترنت و فضای مجازی دسترسی ندارند.  

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان این‌که حضور مدیران، معلمان، دبیران و تمام عوامل اجرایی مدرسه در آموزشگاه الزامی است، اظهار کرد: برای دانش‌آموزانی که به اینترنت دسترسی ندارند وتعداد دانش آموزان کلاس زیاد است برنامه‌ریزی می‌شود به تناوب در کلاس درس حضور داشته باشند که تجمع در کلاس درس صورت نگیرد.

,

واقعی عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که تمام دانش آموزان در مدارس حضور پیدا نکنند چراکه درصد زیادی به اینترنت و فضای مجازی دسترسی دارند و پیگیر دروس و تکالیف هستند.

,

وی اظهار کرد: احتمالا بیشتر شاهد حضوردانش آموزانی که در روستاها ساکن هستند و تعداد آنها کم است در مدارس باشیم چراکه دانش آموزانی که در شهر هستند به فضای مجازی و اینترنت دسترسی دارند.  

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت:خوابگاه دانش آموزان در مدارس شبانه روزی تعطیل است اما دانش آموزانی که خوابگاهی نیستند و قصد رفت و آمد دارند می‌توانند مانند سایر دانش آموزان مدارس عادی از آموزش در مدرسه بهره مند شده و به مدرسه بروند.

,

واقعی با بیان این‌که حدود 80 درصد دروس تدریس شده، افزود: برای دانش آموزان پایه دوازدهم 20 نمره سوالات بر مبنای 80 درصد دروس تدریس شده خواهد بود و 4 نمره اختیاری نیز در نظر گرفته شده است که دانش‌آموزان برای پاسخ دادن به این 4 نمره مُخیّر هستند که به 80 درصدی که تدریس شده پاسخ دهند یا 20 درصدی که باقی مانده و خودشان مطالعه کردند.

,

وی اظهار کرد: احتمال می‌رود اواسط شهریور ماه یا دوهفته ابتدای مهر سال جاری به صورت فشرده 20 درصد دروسی که باقی مانده مرور شود و بعد از آن دانش‌آموزان وارد سال تحصیلی جدید شوند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی عنوان کرد: به خانواده‌های دانش آموزان اعلام شده است که حضور دانش آموز در مدرسه منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله گذاری‌اجتماعی است.

,

واقعی ادامه داد: تمامی مدارس با استفاده از همه ظرفیت‌های شهرستانی و منطقه‌ای باید حداکثر تا روز پنجشنبه 25 اردیبهشت ماه به طور کامل ضدعفونی و گندزدایی شود و مواد ضدعفونی کننده نیز برای استفاده در مدرسه فراهم باشد.

,

وی با تاکید بر این‌که زنگ تفریح، زنگ ورزش و بوفه در مدارس نباید وجود داشته باشد، تصریح کرد: از حضور دانش آموزانی که مشکوک به بیماری باشند در مدارس جلوگیری خواهد شد و خانواده‌ها نیز باید توجه داشته باشند که فرزندان بیمار را به مدرسه نفرستند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار کرد: فعالیت مدارس از 27 اردیبهشت به مدت چهار هفته خواهد بود و تاکنون تصمیم واحدی برای برگزاری امتحانات اتخاذ نشده است.

,

واقعی گفت:طی مدت فعالیت آزمایشی 4 هفته‌ای مدارس بررسی و ارزیابی شرایط موجود جهت برگزاری امتحانات به صورت حضوری یا غیر حضوری نیز صورت خواهد گرفت.

,

وی افزود: با توجه به این‌که امتحانات دوره ابتدایی توصیفی است مشکلی وجود ندارد. برای دوره اول و دوم اگر به این جمع بندی برسند که می‌توانند امتحانات را حضوری برگزار کنند حضوری خواهد بود و گرنه اگر برگزاری امتحان از طریق فضای مجازی برای دانش آموزان فراهم باشد به صورت غیر حضوری در فضای مجازی برگزار خواهد شد و برای دانش‌آموزانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند و امکان مراجعه حضوری در مدرسه نباشد، نمره دادن بر اساس نمرات نوبت اول و بررسی وضعیت تحصیلی دانش آموز توسط معلم صورت خواهد گرفت و این تصمیم نیز برعهده شورای آموزشی مدرسه است.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: شورای مدرسه در اولین هفته بازگشایی مدارس باید بلافاصله تشکیل و تصمیمات لازم را در خصوص آموزش دانش آموزان اتخاذ کند.

,

واقعی با اشاره به این‌که برنامه آموزشی دانش‌آموزان مطابق برنامه هفتگی درسی خواهد بود، افزود: از تجمع خانواده‌ها در جلوی مدرسه جلوگیری خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه