اخبار داغ

مدیر زراعت جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

سطح زیر کِشت جو در خراسان‌جنوبی بیش از 20 هزار هکتار است/ خروج گندم از استان همچنان ممنوع

سطح زیر کِشت جو در خراسان‌جنوبی بیش از 20 هزار هکتار است/ خروج گندم از استان همچنان ممنوع
حسینی گفت: سطح زیر کشت گندم در خراسان‌جنوبی18 هزار و 60 هکتار و سطح زیر کشت جو نیز بیش از 20 هزار هکتار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سید مجتبی حسینی مدیر زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی صبح امروز در نشست خبری که به صورت زنده از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به برگزاری جلسات قبل ازسال جدید تصمیم خرید تضمینی گندم و جو از کشاورزان در سال جاری همانند سال‌های گذشته اتخاذ شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی با بیان این‌که قیمت خرید هر کیلوگرم گندم 2500 و جو 1630 تومان است، افزود: خرید جو در استان با همکاری شرکت پشتیبان امور دام و تعاون روستایی انجام می‌شود.
,
 
,
مدیر زراعت جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: سطح زیر کشت گندم استان 18 هزار و 60 هکتار و سطح زیر کشت جو بیش از 20 هزار هکتار است.
,
 
,
حسینی عنوان کرد: با توجه به نزول باران در ماه‌های گذشته امسال شاهد کشت دیم گندم، جو، محصولات جالیزی و کشت حبوبات برای اولین بار در استان بودیم.
,
 
,
وی با بیان این‌که خرید تضمینی گندم و جو با همکاری دستگاه‌های امنیتی انجام می‌شود، گفت: راه اندازی گشت ویژه برای نظارت بر خرید تضمینی گندم و ممنوعیت خروج گندم از استان مهمترین تدابیر اندیشیده شده است.
,
 
,
 مدیر زراعت جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال جاری 3 هزار و 59 هکتار سطح زیر کشت گندم، 628 هکتار جو، 390 هکتار حبوبات و 690 هکتار محصولات جالیزی دیم است.
,
 
,
حسینی در خصوص مبارزه با آفات و بیماری‌های محصولات کشاورزی در استان، افزود: در برخی از شهرستان‌ها شاهد آفت زنگ در محصولات کشاورزی و ارقام محلی گندم بودیم خوشبختانه اقدامات مقابله‌ای انجام و از خسارت رسیدن به محصولات کشاورزی جلوگیری شده است.
,
 
,
وی در خصوص حضور ملخ‌های صحرایی در استان، گفت: تاکنون گزارشی از خسارت هجوم ملخ‌ها به مزارع گندم استان نداشته‌ایم.
,
 
,
مدیر زراعت جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه بیماری‌های لکه برگی و آفت زنگ که در ارقام محلی گندم در استان بیشتر مشاهده شده از کشاورزان درخواست می‌شود برای کاهش بیماری، ارقام اصلاح شده گندم را جهت کشت در دستور کار قرار دهند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه