اخبار داغ

شهرداری صحنه حیاط خلوت شورای شهری‌ها شده است؛

استخدام‌های فامیلی شورای شهر صحنه در شهرداری با «بند پ»

استخدام‌های فامیلی شورای شهر صحنه در شهرداری با «بند پ»
خبرهای رسیده به مرصاد حاکی از استخدام چندین تن از بستگان اعضای شورای شهر صحنه در شهرداری این شهر بدون مجوز و به صورت غیرقانونی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز تبعیض و بی‌عدالتی در استخدام افراد وابسته به شورای شهر صحنه در شهرداری موجب اعتراض بسیاری از جوانان این شهرستان شده است و آنها در تماس‌های خود با این پایگاه خبری خواستار بررسی این موضوع شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

در خصوص استخدام نیرو درشهرداری و سازمانهای وابسته، در قوانین و مقررات مربوط، وظیفه و اختیاری برای شوراها وضع نشده است و طبق ماده 54 قانون شهرداری، سازمان شهرداری به نسبت بودجه و حجم کار شهرداری ازطرف شهردار و با اطلاع شورا تهیه و پس از تصویب وزارت کشور (سازمان شهرداریها و … کشور) به مرحله اجرای گذاشته می شود و بر اساس ماده13 آیین نامه استخدامی کارکنان شهرداریها مصوب 15/8/81 هیات وزیران، شهرداری مکلف است نیروی انسانی مورد نیاز خود را با رعایت مقررات پیش بینی شده در آیین نامه مذکور و پس از اخذ مجوز استخدام و موافقت مراجع قانونی و از طریق آزمون استخدامی تأمین نماید.

,

هرگونه اقدام شورا در خصوص به کارگیری نیرو، ضمن تحمیل هزینه بر بودجه شهرداری، به لحاظ مغایرت با اصل 105 قانون اساسی تخلف محسوب می شود.

,

لذا شهردار صحنه باید پاسخگو باشد که اگر شهرداری نیاز به جذب نیروی انسانی دارد چرا به صورت رسمی اقدام به جذب نیرو نکرده و بستگان اعضای شورای شهر را در اولویت قرار داده و بدون ضابطه آنها را استخدام کرده است.

,

قاعدتاً این اعمال نفوذ شورا برای به کارگرفتن آشنایان و دوستانشان در شهرداری سبب از کار افتادن مکانیزم شایسته سالاری می‌شود و ناامیدی جوانان از عدم رعایت عدالت در استخدام‌ها را به دنبال دارد و ضروری است دستگاه‌ها بازرسی و امنیتی به این موضوع ورود کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه