اخبار داغ

در دومین روز از سفر وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد؛

محدودیتی در اجرای سیستم های نوین آبیاری وجود ندارد/ کسب مقام نخست کشور در مبارزه با ملخ صحرایی توسط سیستان و بلوچستان

محدودیتی در اجرای سیستم های نوین آبیاری وجود ندارد/ کسب مقام نخست کشور در مبارزه با ملخ صحرایی توسط سیستان و بلوچستان
کاظم خاوازی در مراسم افتتاح همزمان هزار و300 هکتار از سیستم های نوین آبیاری در شهرستان دلگان گفت: برای اجرای سیستم های نوین آبیاری هیچ محدودیتی وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، صبح امروز در دومین روز از سفر کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی به سیستان وبلوچستان هزار و 300 هکتار از سیستم های نوین آبیاری در منطقه بلوچستان (شهرستان دلگان) به طور همزمان افتتاح شد.

افتتاح همزمان ۱۳۰۰هکتار سیستم نوین آبیاری در شهرستان دلگان
 
خاوازی در آیین بهره‌برداری از هزار و300 هکتار سیستم آبیاری نوین در شهرستان دلگان گفت: تاکنون ۲میلیون و ۴۰۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده که بیش از یک میلیون و 100هزار هکتار آن در دولت دوازدهم به انجام رسیده است.

وی بیان کرد: برای اجرای سیستم های نوین آبیاری هیچ محدودیتی وجود ندارد وخود را موظف به پشتیبانی مالی در تجهیز اراضی کشاورزی کشور به سیستم های مدرن آبیاری می‌دانیم.

این مقام مسئول ادامه داد: توسعه سیستم های نوین آبیاری سیستان وبلوچستان با سرعت چشمگیری در حال اجرا است، افزود: تاکنون حدود ۴۰هزارهکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
, افتتاح همزمان ۱۳۰۰هکتار سیستم نوین آبیاری در شهرستان دلگان,
,
,
,
,
,
,

, ,


غلام حیدر زورقی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان هم در مراسم افتتاح این طرح گفت: اجرای 100 هزار هکتار سیستم های نوین آبیاری یکی از مصوبات مهم سفر هیئت دولت در بخش آب وخاک استان بوده، که این طرح‌ها نیز در راستای تحقق اهداف این مصوبه می باشد.

به گفته وی، این طرح در قالب ۳۰ پروژه می باشد که برای اجرا آنها بیش از ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از کانون های مبارزه با ملخ صحرایی

خاوازی در ادامه سفر خود به منطقه بلوچستان از کانون های مبارزه با ملخ صحرایی در شهرستان بمپور بازدید کرد و گفت: سیستان و بلوچستان از نظر سطح مبارزه با این مهمانان ناخوانده در بین استان‌های درگیر این آفت مقام نخست را دارد.

,
,
,
,
,
, بازدید وزیر جهاد کشاورزی از کانون های مبارزه با ملخ صحرایی ,
,
,

, ,


گفته می شود تاکنون در بیش از ۸۵هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان علیه آفت خطرناک ملخ صحرایی مهاجر مبارزه شیمیایی انجام گرفته است.

,
,

گام سوم: بازدید از برداشت گندم در گندمزارهای شهرستان ایرانشهر

, گام سوم: بازدید از برداشت گندم در گندمزارهای شهرستان ایرانشهر,

وزیر جهاد کشاورزی با حضور تیم همراهش پس از شهرستان بمپور به ایرانشهر رفته و از مراحل برداشت گندم در گندمزارهای بخش مرکزی آن بازدید کرد.

,

زورقی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این بازدید با بیان اینکه تاکنون کشاورزان سیستان و بلوچستان ۱۳هزار تن گندم به دولت تحویل داده‌اند، گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۶۸هزار هکتار اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته که تاکنون کار برداشت گندم در سطح ۱۴هزار هکتار به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه