اخبار داغ

منتخب مردم شیروان در یازدهمین دوره مجلس:

سیاست اقتدار در وزارت خارجه ایران دنبال نمی‌شود/ عدم برخورد، چراغ سبز به ادامه رفتارهای غربی‌ها است

سیاست اقتدار در وزارت خارجه ایران دنبال نمی‌شود/ عدم برخورد، چراغ سبز به ادامه رفتارهای غربی‌ها است
علی جدی گفت: متاسفانه سیاست اقتدار در وزرات خارجه کشور دنبال نمی شود و این یک اشکال اساسی است که نیاز به یک برخورد جدی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی جدی، منتخب مردم شیروان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با جاسوس بودن سفیر آلمان در ایران اظهار داشت: بزرگترین مشکل وزرات امور خارجه در دولت فعلی این است که با مدنظر قرار دادن، سیاست تعامل به هر قیمتی، در بسیاری از موارد کوتاه آمده و سهوا یا از روی تعامل اعلام پذیرش کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی ادامه داد: این در حالی است که کشورهای 5+1 در مقاطع مختلف نشان داده اند، که به دنبال هر فرصتی برای ضربه به ایران هستند و بهترین راهکار این است که از طریق سفیری که وارد ایران می شود، اهدافشان را پیش ببرند.

,

جدی با بیان اینکه سیاست تعامل به هر قیمتی،  آسیب های زیادی را به کشور وارد کرده است، گفت: در بسیاری از فتنه ها و اغتشاشات اخیر در کشور، بخش زیادی به برنامه ریزی های کشورهای غربی به خصوص کشورهای عضو 5+1  برمی گردد.

,

منتخب مردم شیروان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با گام برداشتن در مسیر اقتدار قطعا می تواند خیلی از ضربه ها و زیان ها را از کشور دور کند.

,

وی با اشاره به اینکه با یک بررسی ساده می توان به این نتیجه رسید که اغلب سفیرانی که از کشورهای اروپایی وارد ایران شده اند، دارای سوابق اطلاعاتی و امنیتی هستند، گفت: قطعا نباید استوارنامه این افراد پذیرفته می شد ،که متاسفانه در این مسیر کوتاهی شده است.

,

جدی با بیان اینکه ورود سفیری با مسائل امنیتی و اطلاعاتی به کشور به صورت سهوا و یا عمدا هیچ توجیهی ندارد، گفت: علاوه بر سفارت آلمان، سفارت های انگلیس و هلند نیز مسائل زیادی به همراه داشته اند و دشمنی شان را در بخش های مختلفی نشان داده اند.

,

وی با اشاره به اینکه بعد از روشن شدن سوابق این افراد باید برخورد قاطع صورت گیرد، افزود: عدم برخورد در واقع بازگذاشتن راه برای ادامه رفتارهای این افراد است.

منتخب مردم شیروان تاکید کرد: متاسفانه سیاست اقتدار در وزرات خارجه کشور ایران دنبال نمی شود و این یک اشکال اساسی است که نیاز به یک برخورد جدی دارد.

,
,
,

جدی یادآور شد: وزارت خارجه کشور به صورت تعاملی رفتار می کند و با عادی پنداشتن قضایا در واقع باعث ورود یک سفیر با داشتن مسائل سیاسی و امنیتی به کشور می شود که سفارت خانه را به مرکز تعامل با معاندین نظام تبدیل می کند.

,

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وزارت خارجه باید برخورد جدی داشته باشد ، همچنین در سایر سفارت خانه ها نیز سیاست اقتدار را دنبال کند.

,

منتخب مردم شیروان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس یازدهم انشالله کار دنبال خواهد شد، که از اتفاقاتی که ناشی از تعامل به هر قیمتی در وزارت خارجه رقم می خورد جلوگیری شود.

,

جدی با بیان اینکه با یک رصد ساده می توان اهداف نفوذ از طریق سفارت خانه ها در کشور را جویا شد، گفت: یک سفیر زمانی که با اهداف جاسوسی وارد کشور می شود، تمامی نقطه ضعف های کشور، اطللاعات کامل را به دست می آورد تا در زمان مورد نظر آسیب هایش را وارد کند.

,

وی گفت: بدترین حالت این است که سفیری با هدف جاسوسی وارد کشور شود، که این ضعف بزرگی در وزارت خارجه است و باید حل شود.

,

جدی اظهار داشت: در عین حال دولت فعلی باید با حفظ اقتدار جمهوری اسلامی ایران، سیاست تعامل به هر قیمتی را که خسارت های زیادی به کشور وارد کرده است، را از سرلوحه کار وزارت خارجه حذف کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه