اخبار داغ

استاندار کرمانشاه تاکید کرد؛

لزوم رونق بازار مسکن در کرمانشاه/ توجه به اشتغال‌های زودبازده در دستور کار قرار گیرد

لزوم رونق بازار مسکن در کرمانشاه/ توجه به اشتغال‌های زودبازده در دستور کار قرار گیرد
بازوند بر لزوم رونق بازار مسکن در این استان کرمانشاه تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، هوشنگ بازوند امروز سه شنبه در پنجاه و ششمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته وضعیت فضای کسب و کار استان کرمانشاه در حالت مطلوبی قرار دارد و امروز این امر به تصویب رسیده است و می‌توان گفت اقدامات خوبی را از اتاق بازرگانی طی این مدت شاهد بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

استاندار کرمانشاه افزود: کسانی که قصد دارند با عینک سیاسی مسائل استان به خصوص مسائل اقتصادی را تجزیه و تحلیل کنند به طور قطع این کار آنها آب در هاون کوبیدن است و نتیجه‌ای نخواهد داشت.

,

وی خاطر نشان کرد: امسال که مزین به سال جهش تولید شده است اتاق بازرگانی باید تلاش کند همانند سال گذشته در بحث تحقق شعار سال پرچمدار جهش تولید باشد.

,

راه حل عبور از چالش اقتصادی کرونا جهش تولید است

, راه حل عبور از چالش اقتصادی کرونا جهش تولید است,

بازوند به تأثیرات بیماری کرونا بر اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: برای عبور از این بحران راهی جز جهش تولید نیست و این جهش ابزاری نیاز دارد که بر این اساس شرکت‌های دانش‌بنیان و ورود سرمایه بهترین ابزار برای این منظور محسوب می‌شوند.

,

مدیر ارشد استان بیان داشت: باید بتوانیم راه بازار سرمایه را به استان باز کنیم چرا که این بازار هر روز مانند سیل در حال حرکت است و حیف است که از آن استفاده نکنیم.

,

وی افزود: با دستوری که رهبر و رئیس‌جمهور در خصوص حرکت سهام عدالت به سمت تولید دادند انتظار داریم مردم استان نیز این سهام را به سمت تولید روانه کنند و با این اقدام زنجیره تولید و بازار مصرف را تقویت کنیم.

,

وی اظهار داشت: اگر فضای یک کسب و کار مناسب نباشد یکی از چالش‌های جدی برای جهش تولید محسوب می‌شود.

,

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: باید بحث اشتغال‌های زود بازده را در دستور کار قرار دهیم و شرایط استان به نحوی است که از این اشتغال می‌توانیم به خوبی استفاده کنیم.

,

وی در ادامه خسارت‌های ناشی از کرونا به خصوص در حوزه اقتصادی را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: این بحث مهم است و باید راهکاری برای جبران آن ارائه شود و دولت البته دولت راهکاری را به این منظور عنوان کرده که در جلسات بعد به آن خواهیم پرداخت.

,

بازوند همچنین بر رونق مسکن تاکید کرد و بیان داشت: اگر این امر در استان رونق بگیرد بیش از ۲۰ صنعت متأثر از آن رونق خواهند گرفت.

,

مدیر ارشد استان گفت: دولت مسکن ساز نیست اگرچه به دنبال حل مشکل مسکن مردم هستند اما در این خصوص بخش خصوصی باید با جدیت وارد عمل شود.

,

وی به مطالبات شهردار طی نامه‌ای به استانداری اشاره کرد و افزود: در این نامه مطالبات خوبی عنوان شده است و در راستای رونق مسکن از آن استفاده خواهد شد.

,

لزوم همکاری شهرداری برای رونق مسکن در کرمانشاه

, لزوم همکاری شهرداری برای رونق مسکن در کرمانشاه,

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: در کلان شهر کرمانشاه برای رونق مسکن شهرداری باید یک پای کار باشد اگر چه در این مسیر نیازمند مصوبات شورای شهر در این خصوص است.

,

بازوند اذعان داشت: اگر به دنبال شکوفایی در مسکن هستیم نظام مهندسی نباید خود را وابسته به دولت و یا راه و شهرسازی بداند چرا که این یک نقطه ضعف بزرگ محسوب می‌شود.

,

وی ادامه داد: اینکه در شهر کرمانشاه خانه‌ها و نماها خوب طراحی نمی‌شوند برای من جای سوال دارد و انتظار است نظام مهندسی بر روی این موضوع بیشتر توجه داشته باشند.

,

مدیر ارشد استان زیادی پرونده‌ها و جلسات ماده ۵ و ۱۰۰ را به دلیل وجود ایراد در طرح تفضیلی و جامع دانست و خاطر نشان کرد: با این وصف کمیسیون ماده ۱۰۰ به منبع درآمدی برای شهرداری‌ها تبدیل می‌شود و به واقع با این کار به نوعی جسم شهر فروخته می‌شود.

,

بازوند گفت: اکثر حاشیه نشینی ها و سکونتگاه‌های غیر مجاز ماحصل تصمیماتی است که افراد در دور میز ماده ۵ می‌گیرند.

,

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای مسکن شهروندان داشته باشیم خود آنها برنامه‌ریزی خواهند کرد و در این صورت حاکمیت باید هزینه این تخلفات را بپردازد.

,

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه هزینه کارهای قانونی را بالا می بریم و چون هزینه کار غیرقانونی کمتر است، مردم به این سمت کشیده می‌شوند.

,

مدیر ارشد استان گفت: جهت کاهش انجام کارهای غیرقانونی در روند ساخت و سازها باید تلاش کنیم هزینه کارهای قانونی را کاهش و هزینه کارهای غیر قانونی را افزایش دهیم تا مردم به سمت انجام کار قانونی سوق داده شوند.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش مزایای اقدام طرح ملی را از معایب آن بیشتر دانست و افزود: به این منظور تا کنون ۹ هزار شناسایی شده است که به زودی کار اجرایی ۷ هزار مورد آغاز می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه