اخبار داغ

مساجد قم با چه شرایطی در شب‌های قدر بازگشایی می‌شود؟

مساجد قم با چه شرایطی در شب‌های قدر بازگشایی می‌شود؟
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به تبیین برخی از پروتکل‌ها در بازگشایی مساجد در شب‌های قدر در قم پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا قدیر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: سخنان مقام معظم رهبری در جلسه ستاد بحران بسیار کارگشا بود خط و مسیر ما را روشن کرد و بخش‌نامه واضح و مشخص‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به پروتکل بازگشایی مساجد افزود: افراد بسیار مسن و بیماران قلبی عروقی دارای فشارخون و بیماران زمینه‌ای و بچه‌ها بهتر است در این مراسم شرکت نکنند، همچنین 25 درصد مساجد باید اشغال و فاصله‌گذاری یک متر باشد.

وی تصریح کرد: افراد دارای ماسک و دستکش در مراسم شب‌های قدر شرکت کنند، در این زمینه اجرای پروتکل‌ها و نظارت بر عهده روحانی، هیئت‌امنا و بسیج  مساجد است.

قدیر عنوان کرد: مساجد باید دارای سیستم تهویه باشند و اگر مسجدی این مشخصات و فضای مناسب را ندارد و در سامانه ثبت‌نام نکرده با تشخیص مسئولان ستاد بحران نباید مراسم برگزار کنند.

وی گفت: در بحث کرونا در قم باید به نقطه متوسطه برسیم و سعی می‌شود آمار مبتلایان و بستری را دقیق بدهیم چون با سلامت روبرو هستیم، معیار ما بستری دو هفته قبل است و نشان می‌دهد با توجه به افزایش مراجعه‌کنندگان وارد مرحله پرخطر شدیم زیرا فاصله‌گذاری کم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: نباید اجازه بدهیم در قم دوباره دچار پیک شویم و همه باید پروتکل‌ها را رعایت کنند، 158 شهر در منطقه سفید قرار دارد و قم هنوز سفید نشده است.

وی تصریح کرد: در کشور انتقال ویروس به کمتر از یک رسید و ما در تلاشیم با جدیت پیرو فرمایش مقام معظم رهبری شب‌های قدر را برگزار کنیم، اما افراد پرخطر در این مراسم شرکت نکنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه