اخبار داغ

همزمان با هفته هلال احمر؛

توافقنامه مشترک جمعیت هلال احمر با امور عشایر خراسان‌جنوبی امضا شد

توافقنامه مشترک جمعیت هلال احمر با امور عشایر خراسان‌جنوبی امضا شد
همزمان با هفته هلال احمر طی مراسمی توافقنامه مشترک جمعیت هلال احمر با اداره کل امور عشایر خراسان‌جنوبی امضا شد و بر اساس این توافقنامه عشایر خراسان‌جنوبی از این پس آموزش‌های امدادی را فرا می‌گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، همزمان با هفته هلال احمر  طی مراسمی توافقنامه مشترک جمعیت هلال احمر با اداره کل امور عشایر خراسان‌جنوبی امضا شد و بر اساس این توافقنامه عشایر خراسان‌جنوبی از این پس آموزش‌های امدادی را فرا می‌گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
محمدرضا رضایی سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی در این مراسم با اشاره به این‌که استان ما چهارمین استان کشور از نظر دارا بودن بیشترین جمعیت عشایر است، گفت : زندگی عشایر در خارج از محورهای مواصلاتی سبب شده امدادرسانی در حوادث طبیعی همچون سیل و خشکسالی با مشکل با مواجه شود.
,
 
,
وی افزود: با توجه به این‌که حوادث طبیعی زندگی عشایر را تهدید می‌کند ضرورت آموزش امداد و کمک‌های اولیه به این افراد بسیار مهم است.
,
 
,
سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی بیان کرد: امضای تفاهم نامه بین جمعیت هلال احمر استان با اداره کل امور عشایر به منظور آموزش این افراد است و آموزش‌ها با توجه به سبک زندگی این قشر از جامعه صورت خواهد گرفت.
,
 
,
رضایی با اشاره به نقش عشایر در تأمین امنیت مرزهای استان،عنوان کرد: برای سایر اقشار جامعه شعار “در هر خانواده یک امدادگر” را ترویج می‌کنیم اما براساس نوع زندگی که عشایر دارند در هر خانواده عشایری نیاز به آموزش حداقل دو امدادگر است.
,
 
,
مهدی عصمتی پور سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی نیز در این مراسم، گفت : 81 هزار نفر جمعیت عشایری در خراسان‌جنوبی زندگی می‌کنند که شامل 15 هزار و  676 خانوار می‌شوند.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که 80 درصد جمعیت عشایری استان در مرز زندگی می‌کنند، افزود: خوشبختانه با توجه به اطلاع ‌رسانی‌های هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و همچنین همراهی عشایر استان تاکنون در بین عشایر موردی از ابتلاء به کرونا یافت نشده است.
,
 
,
سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: 60  درصد جمعیت عشایر خراسان‌جنوبی کوچ می‌کنند و احتمال دارد در مسیر کوچ با مشکلاتی چون مارگزیدگی ، زنبور گزیدگی و بسیاری از آسیب‌های مشابه رو به رو شوند که با آموزش‌های امدادی می ‌توانند نحوه صحیح برخورد با این مسائل را فرا بگیرند.
,
 
,
در این مراسم  عصمتی پور سرپرست اداره کل امور عشایر استان عضو داوطلب جمعیت هلال احمر استان شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه