اخبار داغ

پروژه‌هایی که دیده نشدند؛

سالگردی تلخ برای کلنگ‌زنی‌های رئیس مجلس

سالگردی تلخ برای کلنگ‌زنی‌های رئیس مجلس
رئیس مجلس شورای اسلامی یک سال پیش بر تن رنجور دیار تربت حیدریه کلنگ زد، اما هنوز جای آن را نه تنها پروژه‌ای پر نکرده بلکه رویای تربتی‌ها برای اجرای این پروژه‌ها نیز به کابوس تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ۱۲ اردیبهشت ماه سال گذشته بود که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای کلنگ زنی چند پروژه به تربت حیدریه سفر کرد تا در سال پایانی مجلس روی دست این شهر یک کلنگ زنی بی نتیجه را برجای بگذارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح ,

حکایت پروژه های سرمایه گذاری و اشتغال آور تربت حیدریه از جمله ساخت بزرگترین اقامتگاه بین راهی کشور روایت تلخ کلنگ هایی است که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی یک سال پیش بر تن رنجور دیار تربت حیدریه زد، اما هنوز جای آن را نه تنها پروژه ای پر نکرده که هر روز رویای تربتی ها برای اجرای این پروژه ها به کابوس تبدیل کرده است.

,

پروژه هایی که دیده نشدند!

, پروژه هایی که دیده نشدند!,

, ,

کلنگ زنی چهار پروژه جدیدی که سه پروژه آن صنعتی بود و با ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و به کارگیری ۲۰۰۰ نیروی کار مستقیم می توانست گام رو به جلویی در صنعتی شدن این شهرستان بردارد.

,

همان روزها شائبه هایی از انتخاباتی بودن سفر لاریجانی به تربت حیدریه و تلاش برای افزایش اقبال عمومی مردم به نماینده این شهرستان در مجلس که البته وی موفق به حضور در مجلس یازدهم نشد، شنیده می شد و سرنوشت این پروژه ها را همان زمان به حاله ای از ابهام فرو می برد.

,

حالا پس از گذشت یکسال کلنگ زنی های چه نمادین و چه غیر نمادین، منجر به انجام حرکتی برای آغاز واقعی این پروژه ها نشده است.

,

استعلام ها هنوز کاملا صادر نشده/مشکلات مربوط به مسائل اداری است

کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه کارخانه بزرگ کائولن (خاک چینی) در شهر بایگ تربت حیدریه، در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار با سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد ریال یکی از پروژه هایی بود که با حضور علی لاریجانی و استاندار خراسان رضوی کلنگ آن ۱۲ اردیبهشت ۹۸ به زمین زده شد و قرار بود ۲۰۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار شوند، حالا پس از یکسال هنوز آجری روی آجر گذاشته نشده است.

, استعلام ها هنوز کاملا صادر نشده/مشکلات مربوط به مسائل اداری است,
,
,

مهدی عباسپور رئیس اداره صمت تربت حیدریه در این خصوص می افزاید: مجوز پروژه خاک های صنعتی در اردیبهشت ۹۸ صادر شد و در پی صدور جواز تاسیس این واحد صنعتی با حضور رییس مجلس شورای اسلامی کلنگ زنی شد و برابر اعلام مدیر پروژه و سرمایه گذار این طرح برنامه عملیاتی برای ۱۲ ماه داشت و انتظار می رفت که سایر مراحل اداری با همین سرعت و کیفیت پیش برود اما تا امروز تقریبا بعد از گذشت یکسال، استعلام ها به جز دو مورد که به صورت صد در صدی انجام نشده، صادر شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات این پروژه موضوع آب است که می طلبد شخص آقای مدیرکل به این ماجرا ورود کرده و علی رغم فعالیت ها و تلاش ها مدیر آب منطقه ای تربت حیدریه، نقش حاکمیتی و کلان را در سطح استان ایفا و سریعتر این مسئله را حل کند.

,

وی تصریح کرد: بعد از حل این مشکل و بعد از ورود دفتر فنی استانداری برای اخذ مجوز ساخت و ساز و تصویب آن سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده که به سرعت می تواند کار را آغاز و حتی ماشین آلات مربوطه خریداری شده و بحث انتقال به کشورمان و نصب آن در همین فرصت انجام شود.

,

رئیس صمت تربت حیدریه می افزاید: مشکل این پروژه فقط مسائل اداری و اخذ مجوز های مربوطه است.

,

سایه سنگین تحریم ها و مشکلات نقل و انتقالات پولی با اروپا بر روی پروژه ها

رئیس مجلس در همان روز کلنگ ساخت کارخانه تولید اسلپ(کاشی و سرامیک بزرگ) در محل کارخانه کاشی زرین با اعتباری بالغ بر ۳هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۵۰ نفر واقع در ورودی تربت حیدریه و کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک و تولید ماشین آلات آن با سرمایه گذاری ۳۴ میلیارد ریالی در بخش جلگه رخ تربت حیدریه را هم بر زمین زد، اما ظاهرا سایه تحریم ها و مشکلات نقل و انتقالات پولی با اروپا منجر به عدم به نتیجه رسیدن این پروژه ها شده است.

, سایه سنگین تحریم ها و مشکلات نقل و انتقالات پولی با اروپا بر روی پروژه ها,
,
,

مهدی عباسپور رئیس صمت تربت حیدریه می افزاید: در خصوص پروژه تولید اسلپ و کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک بنا به اظهارات سرمایه گذار این دو پروژه، مسئله خاصی ندارد و مجوزات و کارهای اداری آن به اتمام رسیده، اما به دلیل مسائل مربوط به تحریم ها و عدم نقل و انتقالات پولی دچار مشکل هستند و در بحث واردات ماشین آلات از اروپا به کشور مشکلاتی نیز وجود دارد.

,

وی اظهار کرد: سرمایه گذار این پروژه درخواست تسهیلات دولتی داشته و مشکلی در این موضوع وجود ندارد، البته بخش اعظم سرمایه گذاری این دو پروژه توسط بخش خصوصی انجام خواهد پذیرفت و تسهیل گری و صدور مجوزهای قانونی وظیفه سازمان ها و نهادهای دولتی است.

,

بزرگترین مجتمع بین راهی کشور در گیر و دار مسائل اداری

, بزرگترین مجتمع بین راهی کشور در گیر و دار مسائل اداری,

, , ,

آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگترین مجتمع بین راهی کشور با اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۰۰ نفر قرار بود با کلنگی که رئیس مجلس در تربت حیدریه بر زمین زد، یکسال پیش آغاز شود، اما ظاهرا این پروژه هم در گیر و دار مسائل اداری خود به سر می برد و پس از یکسال هیچ نتیجه قابل اعتنایی را در پی نداشته است.

,

تاکنون از میراث استعلامی گرفته نشده است

, تاکنون از میراث استعلامی گرفته نشده است,

محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه به خراسان رضوی می‌افزید: فعلا این پروژه در حوزه کاری ما نیست و تا نتیجه استعلام اداره کل حمل و نقل و راهداری استان مشخص نشود بررسی این پروژه در اداره کل میراث صورت نخواهد پذیرفت.

,

وی افزود: اخیرا اداره کل راهداری استعلامی از میراث گرفته اما برای مجوز گردشگری این پروژه هنوز استعلام از ما گرفته نشده و کار از طریق استان پیگیری می شود و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی یکی از اعضای کار گروه امور زیر بنائی است و چون عنوان درخواست سرمایه گذار مجتمع خدماتی بین راهی می باشد، مجوز اولیه آن با اداره کل راهداری و حمل و نقل استان است.

,

وی خاطر نشان می کند: در دو سه روز گذشته اداره کل مسکن و شهرسازی استان پیرو نامه شهرداری تربت حیدریه، نامه استعلامات را به ادارات کل ارسال کرده تا در کار گروه امور زیر بنایی استانداری مطرح شود.

,

محمدی می افزاید: بعد از اخذ مجوز از اداره کل حمل و نقل و راهداری، مجوزات مربوط به تاسیسات گردشگری را باید از اداره کل میراث اخذ کرد.

,

نامه شهرداری ۵ ماه دیر رسیده است

, نامه شهرداری ۵ ماه دیر رسیده است,

, ,

یوسفی مقدم رئیس اداره مسکن و شهرسازی می افزید: کارفرمای پروژه شرکت هتل های بین المللی لوتوس امید طوس بوده که آذر ماه ۹۸ موافقت اصولی خود را از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گرفته و هفته گذشته نامه ای به دبیر کارگروه امور زیربنائی که معاونت شهرسازی اداره کل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی است ارائه کرده و درخواست صدور مجوز از ۱۵ اداره کل در استان را داشته‌است.

,

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما در خصوص اینکه آیا فکر نمی کنید این روند تاکنون پس از یکسال به کندی پیش رفته می گوید: این نامه هفته گذشته توسط شهرداری به اداره کل مسکن وشهرسازی ارسال شده و علت اینکه در این بازه زمانی یعنی از آذر ماه ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ شهرداری نامه ای به اداره کل ما نزده است را نمی دانم.

,

حالا باید منتظر ماند و دید بالاخره چه‌زمانی روند پیگیری های اداری و صدور مجوزات به اتمام خواهد رسید و نهایتا آیا عملیات اجرایی این پروژه ها رسما آغاز خواهد شد؟

,

گزارش: میرزا حسین شعبانی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه