اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی:

حکومت علوی امام علی(ع)؛ بهترین الگو برای مسئولان کشور است

حکومت علوی امام علی(ع)؛ بهترین الگو برای مسئولان کشور است
قاسم روانبخش گفت: امیر المومنین علی علیه السلام تنها امامی بود که حکومت علوی تشکیل داد؛ بنابراین حکومت علوی ایشان برای مسئولان در دولت و مجلس بهترین الگو و مدل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت شهادت امام علی علیه السلام گفت: خداوند متعال، پیامبر اکرم(ص) و حضرت امیر المومنین علی علیه السلام را به عنوان الگوی زندگی ما قرار داده است تا از مشی و منش آنان را در زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی خود سرمشق و الگو بگیریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

این کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه در فقه ما قول و فعل معصوم علیه السلام حجت است، تصریح کرد: به این معنی که هر سخنی که امام علیه السلام عنوان کند انسان می تواند با اطمینان به آن عمل نماید و همچنین رفتار، مشی و منش امام معصوم علیه السلام و کاری که ایشان انجام می دهد را ما می توانیم در زندگی خود به کار گیریم.

,

وی با اشاره به اینکه فرمایشات امام معصوم  علیه السلام در زندگی خانوادگی، فردی، اجتماعی و سیاسی ما می تواند یک الگوی کاملا مطمئن و زیبا باشد، عنوان کرد: بنابراین انتظار می رود که متدینین و پیروان امامت و ولایت زندگی ائمه معصوم و امام علی علیه السلام را مورد مطالعه قرار دهند.

,

حجت الاسلام و المسلمین روانبخش ادامه داد: پیروان امامت و ولایت به ویژگی های شخصیتی حضرت امیر المومنین علیه السلام توجه کنند که ایشان چه رفتاری با همسر و فرزندان خود داشتند و زمانی که آدمی مشاهده می کند، می بیند که بهترین زندگی را امام علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها داشتند.

,

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه مشی و منش امام علی علیه السلام برای زندگی سیاسی و اجتماعی ما الگو است، ابراز کرد: امیر المومنین علی علیه السلام تنها امامی بود که حکومت علوی تشکیل داد؛ بنابراین حکومت علوی ایشان برای مسئولان در دولت و مجلس بهترین الگو و مدل است.

,

وی اظهار کرد: چنانچه بخواهیم دستور عملی برای حاکمان در نظر بگیریم می توان به عهدنامه حضرت امیر المومنین علی علیه السلام خطاب به مالک اشتر اشاره کنیم که بهترین مشی و منش را حضرت به حاکمان در این عهدنامه نشان دادند.

,

حجت الاسلام و المسلمین روانبخش با اشاره مشی و منش امام علی علیه السلام در ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری گفت: زندگی امام علیه السلام قبل و بعد را تشکیل حکومت علوی یکسان بود و بنابراین این مشی می تواند درس باشد برای کسانی که پست می گیرند و یا نماینده مجلس می شوند.

,

این کارشناس مسائل مذهبی مردمی بودن امیرالمومنین علی علیه السلام را از دیگر ویژگی های شخصیتی ایشان دانست و عنوان کرد: حضرت در بخش دیگری از عهدنامه خود خطاب به مالک اشتر بیان کرده اند که بخشی از وقت خود را در نشست و برخواست با مردم بگذرانید که این مسئله بسیار با برکت است.

,

وی خاطر نشان کرد: امام علی علیه السلام نسبت به دشمن شناسی تأکید بسیار زیادی دارند که شگرد و راه های مقابله با دشمن را بشناسیم و چنانچه مسئولان در این زمینه نکاتی که حضرت تأکید داشتند را مورد توجه قرار می دادند؛ مشکلات امروز ما بسیار کمتر بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه