اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

وحدت، بهترین اوصاف حضرت علی(ع) است/ عدالت حضرت علی(ع) در تاریخ بی نظیر است

وحدت، بهترین اوصاف حضرت علی(ع) است/ عدالت حضرت علی(ع) در تاریخ بی نظیر است
آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به تشریح اوصاف حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: بهترین اوصاف حضرت علی(ع) از دیدگاه شیعیان وحدت ایشان با پیامبر اکرم(ص) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه اردبیل در مراسم دومین شب از لیالی قدر به تشریح اوصاف امام علی(ع) پرداخت و گفت:شأن امام علی(ع) فراتر از آن چیزی است که در قاب کلمات بیاید و الفاظ نیز از بیان شخصیت والای حضرت امیر المومنین(ع) ناتوان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,
وی در ادامه تشریح اوصاف حضرت علی(ع) به منابع تاریخی و بزرگان دین اشاره کرد و گفت: در نظر اهل تحقیق وحدت، بهترین اوصاف امام علی(ع) است.
, وی در ادامه تشریح اوصاف حضرت علی(ع) به منابع تاریخی و بزرگان دین اشاره کرد و گفت: در نظر اهل تحقیق وحدت، بهترین اوصاف امام علی(ع) است.,

امام جمعه اردبیل جامعیت حضرت را از دیگر اوصاف امیرالمومنین برشمرد و گفت: از دیدگاه برخی نیز جامعیت حضرت بهترین اوصاف ایشان است، چراکه فضائل هزار پیامبر همگی در امام علی(ع) متجلی شده است

,

وی به منابع تاریخی اشاره کرد و گفت: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده است که هرکس می خواهد عبادت حضرت نوح نبی(ع)، ویژگی های حضرت عیسی(ع)، هیبت و عظمت حضرت موسی(ع)، حب ابراهیم(ع)، صبر حضرت ایوب(ع) را به یکبار مشاهده کند به حضرت علی(ع) نگاه کند چراکه همه صفات و ویژگی های پیامبران الهی در ایشان جمع شده است.

,

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه جامعیت در خاتمیت همه در حضرت علی(ع) جمع شده است، گفت:شجاعت و سخاوت حضرت امیرالمونین(ع) نیز در جهان خلقت بی نظیر است.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل عدالت را از دیگر ویژگی ها و صفات بارز حضرت علی(ع) برشمرد و گفت:بر طبق منابع تاریخی عدالت حضرت علی(ع) بی نظیر و زبانزد خاص و عام است بطوریکه تاریخ نظیر وی را تاکنون به خود ندیده است.

,

وی با بیان اینکه همه انسان ها با حریت به دنیا می آیند و از این حیثت از حضرت آدم (ع) تا اخرین نفر در خلقت تفاوتی وجود ندارد، گفت: این خود انسان ها هستند که در ادامه مسیر زندگی با انتخاب های خود سرنوشت خود را رقم می زنند.

,

آیت الله عاملی در ادامه سخنان خود بهترین اوصاف حضرت علی(ع) را از دیدگاه شیعیان وحدت ایشان با پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد و گفت: اعتقاد ما این است که عظمت حضرت علی(ع) در وحدت ایشان با پیامبر اکرم(ص) است بطوریکه هر صفتی که در پیامبر(ص)نهفته است در حضرت علی(ع) نیز وجود دارد.

,

وی به آیه مباهله اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) نفس پیامبر(ص) است.

,

این مبلغ اسلامی برای اثبات سخنان خود به منابع اهل سنت اشاره کرد و گفت: احمدبن حنبل از رسول اکرم(ص) نقل می کند؛ من و حضرت علی(ع) یک نور بودیم  که 14هزار سال پیش از خلقت انسان خلق شده بود، نور واحدی که  تنها حقیقت است، بعد از خلقت دو قسم شد و علی(ع) وصی من شد.

,

وی به آیه مباهله اشاره کرد و گفت: در این آیه نیز  وحدت حضرت علی(ع) با پیامبر(ص )استنباط می شود، به طوریکه  پیامبراکرم(ص) می فرمایند، هرکس به دنبال تفسیر  مفاهیم دین است، آن را از حضرت علی(ع) و فرزندانش بگیرد.

,

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود به تبیین حدیث «علی منی و انا من علی» پرداخت و گفت: در ابلاغ رسالت الهی و تبلیغ دین نقطه اشتراک بین پیامبراکرم(ص) و علی(ع) وجود داشت.

,

وی افزود: از پیامبر اکرم(ص) روایت است که مومنین احکام دینی را از وحدت حضرت علی(ع) برداشته و به آن عمل کنند چراکه حضرت علی(ع) وصی وی و فصل الخطاب است.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به نظریه های موجود در مورد حضرت علی(ع) نزد بزرگان دین پرداخت و گفت: اوصاف اوتاد،اتحاد در امر تبلیغ دین و سرّ وحدت از جمله نظریه هایی است که در مورد ویژگی های حضرت علی(ع) در منابع تاریخی به آنها اشاره شده است.

,

وی به نظریه تبلیغ دین اشاره کرد و گفت: به نقل از روایتی از پیامبر اکرم(ص) دین اسلام به خاطر تبلیغ و تفسیر مفاهیم آن توسط حضرت علی(ع)  و فرزندانش تا آخر محکم و پابرجا خواهد ماند و این نیز اراده الهی است.

,

این مبلغ اسلامی به نظریه سرّ وحدت نیز اشاره کرد و گفت: احکام دینی برآمده از سرّ این وحدت است و حق این سرّ را نیز حضرت بقیه الله(عج) معلوم و افشاء خواهند کرد.

,

وی با بیان اینکه در بحث وحدت تکلیف امت مشخص است، گفت:هرچه پیامبر اکرم(ص) می دانست به حضرت علی(ع) نیز آموخت فذا حق مطلب در برهه فعلی، ادای حق حضرت علی(ع) عمل به احکام دین و پیروی از ولایت فقیه تا ظهور حضرت بقیه الله، آخرین وصی و منجی عالم بشریت است.

,

آیت الله عاملی در بخش پایانی سخنان خود به شهادت حضرت علی(ع) نیز اشاره کرد و گفت: روز ضربت به حضرت علی(ع) در محراب مسجد کوفه، در واقع ضربت به بشریت بود.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه