اخبار داغ

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی:

شرایط خاصی برای پرداخت بیمه بیکاری وجود دارد/ کم‌کاری تامین اجتماعی ثابت شود با آن برخورد می‌شود

شرایط خاصی برای پرداخت بیمه بیکاری وجود دارد/ کم‌کاری تامین اجتماعی ثابت شود با آن برخورد می‌شود
حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی گفت: شرایط خاصی برای پرداخت بیمه بیکاری وجود دارد اما اگر کم‌کاری تامین اجتماعی در پرداخت حقوق بیکاری ثابت شود، با آن برخورد می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: رزمایش مواسات درواقع تبدیل به حرکت فراگیری در سطح کشور شده است و طبق آمار مشهد و خراسان رضوی در این امر پیشتاز هستند ازاین‌رو جای دارد از تمام همشهری‌ها و هم استانی‌های خود تشکر کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: در مشهد به لطف خدا پیش از فرمان مقام معظم رهبری پیرامون رزمایش مواسات و همدلی، اقدامات بسیار خوبی شکل‌گرفته بود و هم‌اکنون حرکت بسیار خوب و پرشتابی در حال انجام است که امیدواریم با این اقدامات تمامی محرومان تحت پوشش قرار بگیرند و از بسته‌های معیشتی بهره ببرند.

,

بحرینی ضمن اشاره به بیکار شدن هزاران نفر به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: بسیاری از این افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی بودند اما باید توجه داشته باشیم که پرداخت بیمه بیکاری دارای شرایط خاصی است که افراد باید واجد شرایط آن باشند.

,

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیمه بیکاری حق هر کارگری است که تحت شرایط خاصی موقتاً بیکار می‌شود که به‌محض بیکار شدن در صورت داشتن شرایط خاص، تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرد لذا هم‌اکنون نیازی نیست مجلس کار جدیدی انجام دهد زیرا قانون در این خصوص روشن است و تکلیف افراد بیمه‌شده و تأمین اجتماعی را بیان کرده.

,

وی با اشاره به اینکه کارفرمایان باید به‌محض بیکار شدن افراد تحت پوشش خود، موضوع را به تأمین اجتماعی گزارش دهند، گفت: درصورتی‌که گزارش بیکاری افراد به تأمین اجتماعی داده‌شده و تأمین اجتماعی در پرداخت حقوق بیکاری افراد اهمال کرد است، افراد باید این کم‌کاری را به دستگاه‌های نظارتی و نمایندگان خود در مجلس گزارش دهند تا این موضوع پیگیری شود.

,

بحرینی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون مشکلی در قانون وجود ندارد و درواقع مشکل در اجرای قانون است، از طرف دیگر نمی‌خواهم بگویم تخلفی در خصوص پرداخت حقوق بیکاری کارگران صورت نگرفته است اما باید موارد تخلف به صورت موردی، عینی و از طرف افراد حقیقی گزارش شود تا قابلیت پیگیری پیدا کنند.

,

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از همین‌جا از رسانه شما بیان می‌کنم؛ اگر کارگری وجود دارد که شرایط بیمه بیکاری را دارد و از آن محروم شده است، بدین معنی که کارفرما بیکار شدن فرد را گزارش کرده اما تأمین اجتماعی در پرداخت حقوق فرد اهمال کرده است، حتماً با ما مراجعه کنند و قطعاً ما نیز وظیفه خود را به‌عنوان نماینده مردم در احقاق حقوق آن‌ها انجام می‌دهیم.

,

وی بیان کرد: درصورتی‌که تعداد گزارش‌ها زیاد شود نشان می‌دهد که تأمین اجتماعی به صورت گسترده تخلف کرده و برخورد با آن باید در همان سطح باشد و قطعا با آن برخورد می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه