اخبار داغ

کارشناسان مسائل سیاسی تأکید کردند؛

ادعای حضور آمریکا در برجام، فریب افکار عمومی است

ادعای حضور آمریکا در برجام، فریب افکار عمومی است
کارشناسان مسائل سیاسی معتقدند که اظهارات وزیر امور خارجه و دیگر مقامات آمریکا در خصوص حضور این دولت در برجام با هدف فریب افکار عمومی و نوعی ورشکستگی سیاسی و به بن بست رسیدن دیپلماسی آمریکاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان هفته گذشته روزنامه نیویورک تایمز در خبری نوشت که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در حال تدوین یک استدلال حقوقی مبنی بر این است که واشنگتن به رغم خروج از توافق هسته ای همچنان یکی از مشارکت کنندگان برجام است. نیویورک تایمز در ادامه اشاره کرد که این اقدام بخشی از استراتژی پیچیده فشار به شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران یا اعمال تحریمهای بسیار سختگیرانه است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

برخی از کارشناسان مسائل بین المللی و نمایندگان مجلس شو.رای اسلامی معتقدند که اتخاذ این رویه جدید واکنشی به نزدیک شدن به زمان پایان تحریم های تسلیحاتی ایران است؛ چرا که اروپا بعد از اجرای گام پنجم کاهش تعهدات جمهوری اسلامی ایران روی مکانیزم ماشه به ‌نوعی یک شو اجرا کردند اما خودشان هم می‌دانستند حق با ایران است و واشنگتن سعی دارد با داستان سرایی درباره تداوم حضور در برجام، برای سنگ اندازی مقابل امکان مراودات تسلیحاتی ایران به مکانیسم ماشه دسترسی داشته باشد.

,

هیچ نشانه ای در خصوص ادعای حضور آمریکایی ها در برجام وجود ندارد

, هیچ نشانه ای در خصوص ادعای حضور آمریکایی ها در برجام وجود ندارد, هیچ نشانه ای در خصوص ادعای حضور آمریکایی ها در برجام وجود ندارد,

سید جعفر قنادباشی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه اینگونه اظهارات مقامات آمریکایی ورشکستگی سیاسی و به بن بست رسیدن دیپلماسی آمریکاست، گفت: اصرار آمریکا در حضور این کشور در برجام به معنی وارد شدن به عرصه ای است که دیگر هیچ نوع پرستیژ و آبرویی برای این دولت باقی نمانده است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه آمریکایی ها دو سال فریاد می زدند که از برجام بیرون رفته اند و این مسئله به نفع پرستیژ و جایگاه آنها در عرصه بین المللی نیست، تصریح کرد: باقی ماندن در برجام متلزم اجرای مفاد و تعهدات است و این در حالی است که آمریکایی ها به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نبوده اند.

,

وی بیان کرد: اینکه اروپایی ها می گویند ما از برجام خارج نشده ایم و در این قرار داد حضور داریم؛ آنها نیز از این توافق نامه خارج شده اند چرا که هیچ چیز از اجرای تعهدات آنها وجود ندارد.

,

قنادباشی با بیان اینکه هیچ نشانه ای در خصوص ادعای حضور آمریکایی ها در برجام وجود ندارد، اظهار کرد: اظهارات و حرکتی که وزیر امور خارجه و دستگاه سیاسی آمریکا انجام داده است، آنها را به یک موقعیت و موضع خنده دار برای جهانیان تبدیل کرده و این کشور را در داخل و خارج از آمریکا در معرض تمسخر قرار داده است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: آمریکایی ها در پیشبرد مقاصد خود در جمهوری اسلامی ایران به بن بست کامل رسیده اند؛ فلذا دست و پا زدن و سردرگمی آنها نشان می دهد که آنها نقشه راهی به منظور ادامه سیاست های خود در قبال ایران ندارند.

,

وی با اشاره به اینکه اقدامات آمریکایی ها بیانگر اقتدار و توانمندی ماست، عنوان کرد: پیش بینی آنان این بود که با خروج از برجام و ایجاد فشار حداکثری بر علیه ایران می توانند جمهوری اسلامی ایران را در مسیر شکست قرار دهند؛ اما این مسئله تحقق پیدا نکرده است.

,

قنادباشی در پایان با تأکید بر اینکه فعالیت آمریکایی ها بیانگر شکست و سردرگمی آنها است، خاطر نشان کرد: این مسئله نشان دهنده موفقیت و پیروزی ما در جنگ بزرگ سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی است  و هیچ نشانه ای مبنی بر شکست دشمن و پیروزی ما نمی توانند بیانگر این واقعیت بسیار افتخار آمیز برای ما وخفت آور برای آنان باشد.

,

ادعای حضور آمریکا در برجام، فریب افکار عمومی است

, ادعای حضور آمریکا در برجام، فریب افکار عمومی است, ادعای حضور آمریکا در برجام، فریب افکار عمومی است,

حمیدرضا ترقی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: آمریکا کشوری است که به تعهدات خود پایبند نبوده و توافق رسمی برجام را در حضور خبرنگاران پاره کرده و مفهوم کار انجام شده این است که آنان این توافق را به طور کلی قبول ندارند.

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: آمریکایی ها که قرار داد بین المللی را پاره و در افکار عمومی جهان به تعهدات خود عمل نمی کنند و بیان می کنند که متن و تعهدات توافق نامه را قبول ندارند؛ ادعای اینکه آمریکا هنوز در برجام حضور دارد؛ فریب افکار عمومی است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تکیه و اطمینان آمریکا به کشورهای عضو قرارداد برجام است، عنوان کرد: آمریکایی ها تصور می کنند که اگر خودشان نباشند؛ انگلیس، فرانسه و سایر کشورهای اروپایی به جای این دولت اقداماتی را انجام خواهد داد و بنابراین هنوز خود را در برجام می دانند.

,

وی افزود: آمریکایی ها تلاش کرده اند که علی رغم انجام تعهداتشان، خود را در برجام حفظ کنند تا بنوانند از مکانیزم های در نظر گرفته شده در این توافق نامه، چنین سو استفاده هایی را داشته باشند.

,

ترقی با تأکید بر اینکه به نظر می رسد که تکیه آمریکا بیشتر بر هم پیمانانش در برجام است تا از طریق آنها بر ایران فشار وارد کند، خاطر نشان کرد: به نفع جمهوری اسلامی ایران است که به دلیل عدم اجرای تعهدات آمریکا و اروپا  هر چه زودتر از برجام خارج شود و این قرار داد را ملقی اعلام کند که این امر در آینده می تواند مانع هر گونه تصمیم گیری های خاص آن افراد به استناد برجام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه