اخبار داغ

با شروع موج گرما صورت گرفت؛

دستورات استاندار کرمانشاه برای مقابله با حریق‌های تابستانه

دستورات استاندار کرمانشاه برای مقابله با حریق‌های تابستانه
هوشنگ بازوند در نامه‌های جداگانه‌ای دستگاه‌های متولی را به آمادگی و در نظر گرفتن تمهیدات برای مقابله با حریق‌های تابستانه مکلف کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، با توجه به افزایش دمای هوا و احتمال آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان کرمانشاه که در این ماه‌ها معمولاً آغاز می‌شود، ادارات و دستگاه‌های مسئول و متولی باید آمادگی کامل برای مواجهه با چنین شرایطی را داشته باشند.

به همین منظور باید ادارات و دستگاه‌های مسئول تمهیدات و اقدامات لازم برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در اثر افزایش دما یا خطای انسانی را انجام دهند.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در همین راستا در نامه‌های جداگانه‌ای به مدیران کل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست، صنعت، معدن و تجارت‌، شرکت شهرک‌های صنعتی و رئیس اتاق اصناف و شهرداران شهرهای تابعه خواستار آمادگی این دستگاه‌ها با هر نوع حریق احتمالی شد.

در نامه وی به مدیران کل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست آمده است: با عنایت به بارش مناسب ماه‌های اخیر و تقویت پوشش گیاهی در مراتع و جنگل‌ها در فصل گرما و نیز برداشت محصولات زراعی امکان آتش سوزی در ایام پیش رو وجود دارد.

لذا مستند به بند ۲ ردیف ج ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور که اشعار می‌دارد سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری با همکاری نیروهای مسلح نسبت به اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع اقدام کنند و نیز در اجرای بند ج ماده ۱۳ قانون مدیریت بحران کشور که مسئولیت اقدامات پیشگیرانه و پاسخ به بحران را متوجه دستگاه متولی دانسته و لازم است از هم اکنون ساز و کارهای آمادگی و پاسخ را تهیه و با هماهنگی فرمانداران و رؤسای ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران اقدام متناسب با بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی بسیج و جلب همکاری سایر دست دستگاه‌ها معمول و نتیجه را به اداره کل مدیریت بحران اعلام کنند.

همچنین در نامه استاندار به مدیران کل صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی و رئیس اتاق اصناف قید شده است: احتراماً با عنایت به فرا رسیدن فصل گرما و امکان آتش‌سوزی در ایام پیش رو و ضرورت اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی و آمادگی برای پاسخ به حوادث با تکیه بر توانمندسازی و تجهیز واحد صنعتی خدماتی و صنفی به تجهیزات اطفای حریق مناسب و متناسب و نیز تاکید بر پوشش بیمه‌ای آتش سوزی مقتضی است دستور فرمایند ضمن بازدید از واحدهای ذیربط، اطمینان از تجهیز امکانات اطفای حریق، راه دسترسی برای خدمات آتش نشانی و اطمینان از شارژ کپسول‌های آتش نشانی معمول، نتیجه را به اداره کل مدیریت بحران استانداری اعلام کنند.

ضرورت دارد واحدهای پرخطر و اشتعال زا، پاساژها و مراکز خرید پرتردد و نیز تقویت تجهیزات اطفای حریق شرکت شهرک‌ها با حساسیت بیشتر مورد مراقبت قرار گیرند.

همچنین استاندار کرمانشاه شهرداران شهرهای تابعه را مکلف کرده است: با عنایت به در پیش بودن فصل گرما و امکان افزایش آتش‌سوزی در محلات دارای پوشش گیاهی، پارک‌ها و ساختمان‌های تجاری و پرمصرف در برق ضرورت دارد از هم اکنون آمادگی‌های لازم همچون تجهیز امکانات بازدید از ساختمان‌های حساس بلندمرتبه شناسایی و مراقبت نقاط آسیب زا و در معرض خطر و نیز مساعدت در اطفای حریق خارج از محدوده شهرها به تشخیص فرمانداران محترم و رؤسای ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی پاسخ شهرستان‌ها معمول و گزارش اقدامات خود را به اداره کل مدیریت بحران استانداری گزارش کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه