اخبار داغ

مسعود نجفی خبر داد؛

۱۰ فیلم اکران‌نشده متقاضی اکران آنلاین/ بلیت سینماها گران نمی‌شود

۱۰ فیلم اکران‌نشده متقاضی اکران آنلاین/ بلیت سینماها گران نمی‌شود
مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی عنوان کرد که بلیت سینماها در سال جاری، نسبت به سال گذشته تغییری نخواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی با ارائه گزارشی از وضعیت اکران‌های آنلاین، گفت: این طرح راه افتاده و استقبال نیز شده است. وقتی با مدیر یکی از پلتفرم‌های نمایش آنلاین فیلم صحبت می‌کردم گفت که بیش از ۱۰ فیلم متقاضی این هستند که اکران آنلاین داشته باشند. تا به امروز فیلم سینمایی «خروج» نزدیک به ۱۵۰ هزار بلیط و حدود ۲.۵ میلیارد تومان فروش داشته است که نتیجه آن حدود ۳۷۵ هزار بیننده است. اگر خاطرتان باشد، ماه پیش که صحبت کردیم پیش‌بینی‌مان از فروش این فیلم ۳ میلیارد بود که اکنون می‌تواند به این رقم دست پیدا کند.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: دومین فیلمی که به صورت آنلاین عرضه شد، فیلم سینمایی «طلا» بود که تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار بلیط فروخته و نزدیک به ۱.۵ میلیارد تومان فروش داشته، این فیلم تا امروز نزدیک به ۲۵۰ هزار بیننده داشته است که آمار خوبی به شمار می‌رود. البته با توجه به اینکه این کار تجربه جدیدی برای عوامل فیلم‌ها و مردم بوده است می‌توان گفت که استقبال خوبی را شاهد بودیم.

,

نجفی در گفتگو با برنامه صبحگاهی «در انتهای الوند» از شبکه دو سیما در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اکران چه فیلم‌های جدیدی به صورت آنلاین خواهد بود، گفت: تاکنون مشخص شده است که ادامه اکران فیلم «زیرنظر» در VODها باشد اما قرارداد بقیه فیلم‌های متقاضی نهایی نشده است. با این حال بیش از ۱۰ فیلم اکران نشده متقاضی هستند که از این طریق عرضه شوند.

,

سازمان سینمایی دخالتی در قیمت‌گذاری اکران آنلاین ندارد

, سازمان سینمایی دخالتی در قیمت‌گذاری اکران آنلاین ندارد, سازمان سینمایی دخالتی در قیمت‌گذاری اکران آنلاین ندارد,

وی در مورد تفاوت قیمت بلیط‌ فیلم‌های سینمایی «خروج» و «طلا» و روند این قیمت‌گذاری هم توضیح داد: این مساله بسته به توافق عوامل فیلم با VODها است. در این زمینه سازمان سینمایی دخالتی ندارد. با توجه به این که تجربه جدیدی است همانند اکران‌ در سینما، آیین‌نامه و ضوابط مشخصی ندارد. شاید دلیل گران‌تر بودن فیلم «طلا» این باشد که این فیلم متعلق به بخش خصوصی است. البته این قیمت‌گذاری تحت تاثیر عرضه و تقاضا است و عوامل فیلم باید قیمتی را انتخاب کنند که بتواند مخاطب جذب کند.

,

نجفی با اشاره به تصمیمات مرتبط با بازگشایی سینماها گفت: ۲ هفته پیش بود که آیین‌نامه ۱۵ بندی در کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما نهایی و به ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد شد. به این ستاد اعلام کردیم که آمادگی وجود دارد که سینماها در روز عید فطر بازگشایی شود. باید ببینیم که نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا چیست. با این حال ما آماده‌ایم، البته اعلام شد که این کار داوطلبانه است و سینماهایی که تمایل نداشته باشند، می‌توانند همچنان بسته بمانند. مهمترین بند این آیین‌نامه این بود که باید از ۴۰ درصد ظرفیت سینماها استفاده شود و قیمت بلیط همانند سال قبل خواهد بود. مطمئنا فاصله بین سانس‌ها افزایش پیدا خواهد کرد، سینماها باید موارد بهداشتی دقیقی را رعایت کنند.

,

وی در مورد بندهای این آیین‌نامه توضیحاتی داد و عنوان کرد: باید مخاطبان در صندلی‌های سینماها ۲ در میان بنشینند، تمهیدات لازم برای ایجاد فاصله بین ردیف‌ها از سوی سینماداران درنظر گرفته شود، استفاده از ماسک و دستکش برای کارکنان سینما ضروری است، ورود و خروج سالن‌ها و انتظار در سالن‌ها با رعایت فاصله‌گذاری باید انجام شود.

,

اولویت در بازگشایی سینماها با فیلم‌های اکران اسفند ۹۸ و نوروز است

, اولویت در بازگشایی سینماها با فیلم‌های اکران اسفند ۹۸ و نوروز است, اولویت در بازگشایی سینماها با فیلم‌های اکران اسفند ۹۸ و نوروز است,

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اگر سینماها بازگشایی شوند، ترتیب اکران فیلم‌ها چگونه خواهد بود، گفت: اولویت با فیلم‌هایی است که اکران‌شان در اسفندماه متوقف شده و سپس فیلم‌هایی که برای اکران نوروزی درنظر گرفته شده بود.

,

در «انتهای الوند» به تهیه‌کنندگی امیرحسین آذر کاری از گروه اجتماعی شبکه دوسیماست که شنبه تا چهارشنبه هر هفته از حدود ساعت ۷:۳۰تا ۹:۳۰ با اجرای نجمه جودکی حامد مهربانی و مجید یحیایی پخش میشود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه