اخبار داغ

روند صعودی مبتلایان به ویروس کرونا در شرق هرمزگان

روند صعودی مبتلایان به ویروس کرونا در شرق هرمزگان
شهرستان رودان هرمزگان در اوایل شیوع ویروس کرونا با فعالیت مستمر و روزانه قرارگاه مبارزه با کرونا در شهرستان، آمار کمی از مبتلایان به این ویروس ولی از زمان کمک رنگ شدن نظارت ها و بازشدن پاساژها و کسبه، این ویروس به طور قابل توجهی در حال گسترش است که در یک روز ۹ نفر به کرونا مبتلا شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماه گذشته رئیس جمهوری در جلسه هیئت دولت اعلام کرد وضعیت شهرهای کشور به لحاظ بیماری به سه دسته سفید، زرد و قرمز تقسیم شده است و بر اساس اعلام وزارت بهداشت در مناطقی که وضعیت سفید دارند اماکن مذهبی و مساجد بازگشایی می‌شود و به گفته رئیس جمهوری تعداد شهرهای با وضعیت سفید بالای صدشهر است و بعد از اعلام اسامی آنها می‌توانند مساجد خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز کنند و حتی نماز جمعه هم با رعایت مسائل بهداشتی قابل برگزاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بسیاری تصمیم دولت برای بازگشایی مساجد را به برخی فشارها در کشور نسبت می‌دهند. برخی می گویند چرا در شرایطی که پاساژها و بوستان‌ها بارگشایی شدند چرا مساجد آن هم در ماه رمضان باید تعطیل باشند.

,

شهرستان رودان در اوایل شیوع ویروس کرونا با فعالیت روزانه قرارگاه مبارزه با کرونا در شهرستان، کنترل ورودی و خروجی، تعطیلی تجمعات شهری و روستایی، آمار کمی از مبتلایان به ویروس کرونا داشت و این روند کنترلی به نوعی ثابت و تحت مدیریت بود ولی از زمان کمک رنگ شدن نظارت ها و بازشدن پاساژها و کسبه، این ویروس به طور قابل توجهی در حال گسترش است که در یک روز ۹ نفر به کرونا مبتلا شدند آیا این شهرستان جز شهرهای سفید است؟

,

مصطفی غلامپور فرماندار رودان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به وضعیت سفید بودن شهرستان، اظهار کرد: شهرستان رودان در وضعیت سفید قرار ندارد که در روزهای اخیر چندین موارد به مبتلایان در شهرستان اضافه شده است.

, هرمز,

فرماندار رودان افزود: ۹۰ درصد مبتلایان در شهرستان، یا به سفر رفتند، یا مهمان از جای دیگر داشتند و متاسفانه ویروس کرونا در شهرستان در حال انتشار است.
غلامپور با بیان اینکه حتمال برگشت به روزهای قرنطینه شهری و فاصله گذاری اجتماعی در شهرستان وجود دارد ادامه داد: اگر مردم رودان پروتکل های بهداشتی و بهداشت فردی را رعایت نکنند و تعداد مبتلایان بیشتر شود احتمال بسیار زیادی وجود دارد که شهر قرنطینه شود و عاجزانه از مردم تقاضا میکنم موارد بهداشتی را رعایت کنند و از سفر های ضروری بپرهیزند.

,
,

وی با اشاره به آمار مبتلایان به کرونا در رودان خاطر نشان کرد: از شیوع بیماری کرونا در شهرستان رودان متاسفانه ۳۲ نفر به این بیماری مبتلا شدند که خوشبختانه فوتی نداشتیم و ۳۰ نفر آنان با حال خوب ترخیص شده اند و برخی از آنها در قرنطینه خانگی به سر می برند.

,

فرماندار رودان با تاکید پرهیز از سفر های غیرضروری افراد، خاطر نشان کرد: از مردم شهرستان رودان تقاضا میکنم در خانه بمانند و از سفر های غیرضروری پرهیز و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا مجبور به قرنطینه شهر نشویم.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه