اخبار داغ

استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی در صنعت ساختمان کرمانشاه

سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی در صنعت ساختمان کرمانشاه
بازوند, استاندار کرمانشاه از سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی در صنعت ساختمان این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز هوشنگ بازوند امروز شنبه در جلسه هم اندیشی فعالان بخش صنعت ساختمان استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد هدف از برگزاری جلسه را توسعه صنعت ساختمان و رونق تولید مسکن توأم با تحقق شعار سال دانست و گفت: با شعار و سخنرانی نه ساختمانی ساخته می‌شود و نه شغل ایجاد می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

استاندار کرمانشاه افزود: یکی از اصلی ترین ابزار برای رونق ساختمان و ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری و منابع مالی است.

,

وی خاطر نشان کرد: نرخ بیکاری و مسائل اقتصادی تابع دستور نیست، ابزار خاص توقف خود را نیاز دارد و در استان اگر بناست نرخ بیکاری را به میانگین کشوری برسانیم باید امسال ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کنیم.

,

بازوند بیان داشت: به این منظور باید برای سرمایه گذاران فرش قرمز در استان پهن کنیم نه اینکه در این میان ادارات و دستگاه‌های مختلف بر سر راه آنها سنگ اندازی کنند.

,

مدیر ارشد استان عنوان کرد: از این ۲۰ هزار میلیارد تومان تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان به صنعت ساختمان اختصاص داده شده است و احتمال افزایش آن بسیار زیاد است.

,

استاندار کرمانشاه با انتقاد از نحوه نگارش شیوه نامه طرح اقدام ملی مسکن، بیان داشت: احساس می‌شود در این شیوه تجارب کافی و خمیر مایه کارشناسی قوی بکار گرفته نشده است.

,

وی افزود: اگر قصد داریم طرح اقدام ملی مسکن با موفقیت همراه باشد و رونق داشته باشد باید در اولویت دستور کار دولت قرار بگیرد.

,

بازوند ادامه داد: مسکن مهر معایب و مزایایی داشت کما اینکه همه طرح‌ها به این صورت هستند اقدام ملی هم بدون شک ممکن است معایب و مزایایی داشته باشد لذا در همین ابتدای کار باید به دنبال رفع معایب آن باشیم تا طرح به نحو شایسته انجام شود.

,

وی با تاکید بر اینکه باید ابتدا و انتهای طرح روشن و شفاف باشد، خاطر نشان کرد: تدبیر یعنی اول و آخر هر کار مشخص باشد و اگر غیر از این باشد باید به آن کار شک کرد لذا شیوه نامه طرح اقدام ملی مسکن نیاز به بومی سازی و همچنین شفاف سازی دارد.

,

استاندار کرمانشاه بیان داشت: کلانشهر شدن کرمانشاه ظرفیت بزرگی است و تأثیرات زیادی دارد و با توجه به این ضروری است ظرفیت‌هایی برای سرمایه گذاری تعریف کنیم تا سرمایه جذب استان شود.

,

وی گفت: طی هفته گذشته ۳۴۰ هکتار به محدوده شهر کرمانشاه اضافه کردیم اگرچه مشکلات بسیاری در این مسیر بود اما توانستیم این ظرفیت را شکل دهیم البته زمین‌های دیگری داریم که باید از آنها نیز استفاده کنیم.

,

بازوند گفت: در طرح اقدام ملی تجارب مسکن مهر را به‌عنوان یک درس بر سر راه خود قرار دهیم و بانک‌ها نیز باید در این راستا تسهیل‌گری کنند.

,

وی افزود: اگر در زلزله استان توانست موفق عمل کند بسیاری از آن به واسطه همراهی، همکاری و تسهیل گری بانک‌ها بود.

,

بازوند بیان داشت: اگر در طرح اقدام ملی صرف نظر از ایرادهایی که باید برطرف شود بانک‌ها سخت گیرانه عمل کنند کار پیش نخواهد رفت.

,

وی با تاکید بر اینکه کم شدن ریسک سرمایه گذاری را باید در دستور کار قرار دهیم، گفت: دولت به عنوان تسهیل گر و مشوق شرایط سرمایه گذاری را برای فعالان بخش صنعت ساختمان تسهیل می‌کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه