اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد؛

عدم وابستگی به خارج؛ اصل فراموش شده نظام سرمایه‌داری در اقتصاد ایران

عدم وابستگی به خارج؛ اصل فراموش شده نظام سرمایه‌داری در اقتصاد ایران
ابراهیم رزاقی گفت: بر اساس اصول اقتصاد، دولت‌ها نباید نیازهای خود را از خارج کشور تامین کنند و با تکیه بر توان ملی به تولیدکننده کمک کنند؛ تولید کننده هم نباید حداکثر سود را در نظر گیرد و باید به منافع ملی توجه داشته باشد؛ اما در حال حاضر این اصول مهم در اقتصاد ایران فراموش شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان، در شرایطی که فشار تحریم ها از سوی آمریکا روز به روز در حال افزایش است و اقتصاد کشور با بحرانی بزرگ دست و پنجه نرم می کند، عده ای از اصلاح طلبان حل بحران های اقتصادی را در مصالحه با آمریکا می بینند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

کمتر کشوری وجود دارد که این حجم از بحران را تحمل کرده و بتواند در مقابل فشار جهانی ایستادگی کند، ایران نه تنها مقاومت کرد بلکه در بسیاری از عرصه ها موفقیت های بزرگی به دست آورده است.

,

اگر شیوع کرونا بحران جدیدی را در اقتصاد کشور ایجاد نکرده بود، قطعا اقتصاد کشور در سال ۹۹ شرایط بهتری را نسبت به سال ۹۸ تجربه می کرد.

,

اما در این شرایط تعدادی از اعضای حزب اصلاحات تجربه برجام را فراموش کرده و ساز ارتباط با آمریکا برای حل مشکلات اقتصادی کشور را کوک کرده و راهکار نجات اقتصاد را رفتن زیر یوغ استکبار می دانند.

,

شکست در حل مشکلات اقتصادی ارمغان عملکرد انفعالی مسئولان

, شکست در حل مشکلات اقتصادی ارمغان عملکرد انفعالی مسئولان, شکست در حل مشکلات اقتصادی ارمغان عملکرد انفعالی مسئولان,

ابراهیم رزاقی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در شرایط بحرانی گذشته زمانی که مسئولان ما با انگیزه دفاعی اقدام به حل مشکلات کردند، پیروز شدیم و هر کجا که عملکردی انفعالی از خود نشان دادیم، شرایط سخت تر شده است.

,

وی افزود: اگر حتی مسئولان ما علم اقتصاد هم نداشته باشند، می بینند که همه ساله با گذشت زمان مشکلات اقتصادی ایران همچون بیکاری، فقر، نداشتن مسکن، گرانی و مهاجرت از روستاها بیشتر می شود.

,

این دکترای اقتصاد مطرح کرد: اگر مسئولان حداقل منطق ملی را در نظر داشتند و با همان دیدگاه سرمایه داری عمل می کردند اما نه سرمایه داری التماسی و وابسته، اکنون با این مشکلات مواجه نبودیم.

,

رزاقی ابراز کرد: در ۳۱ سال گذشته دولت ها با این تفکر که هر کس در بازار باید به فکر منافع خود و کسب ثروت بیشتر باشد، فرصت توسعه اقتصادی را از اقتصاد کشور گرفته است.

,

افزایش افسار گسیخته واردات با ارائه ارز دولتی

, افزایش افسار گسیخته واردات با ارائه ارز دولتی, افزایش افسار گسیخته واردات با ارائه ارز دولتی,

وی یادآور شد: در ابتدا بالاترین سود در تولید صنعتی بود و مردم ثروت های خود را روانه بخش صنعت کردند اما با گذشت مدت زمان کوتاهی عده کمی رشد کرده و کل بازار را هدایت کردند.

,

کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: در این شرایط عده ای با احتکار کالاهای مختلف و فروش چندین برابری در زمان نیاز سودهای کلان به جیب زده و دولت با ارائه ارز دولتی، واردات را به صورت افسار گسیخته ای بالا برد و با قیمتی بیشتر در اختیار مردم قرار می دهد.

,

رزاقی بیان کرد: افرادی که معتقد هستند ما باید برای حل مشکلات اقتصادی با آمریکا ارتباط برقرار کنیم، چه دستاوردی از گفتگوی های پیشین کسب کردند، آیا این مذاکرات تاثیری بر کاهش فقر و بیکار در جامعه داشت.

,

وی ادامه داد: این افراد هیچ گاه با بیکاران و فقرای جامعه همدردی نکردند در حالیکه بخشی از ثروت آن ها از راه های غیر تولیدی، فساد، وام های کلان و ورشکستگی واحدهای تولیدی محقق شده است.

,

این دکترای اقتصاد اذعان کرد: قدرت نفوذ این افراد به گونه ای افزایش یافته که توانایی خرید نمایندگان مجلس و انتخاب وزرا را دارند، مدیرعامل بانک ها را به نفع خود تغییر می دهند و بر ثروت نامشروع خود می افزایند.

,

عدم وابستگی به خارج اصل فراموش شده نظام سرمایه داری در اقتصاد ایران

, عدم وابستگی به خارج اصل فراموش شده نظام سرمایه داری در اقتصاد ایران, عدم وابستگی به خارج اصل فراموش شده نظام سرمایه داری در اقتصاد ایران,

رزاقی تاکید کرد: بر اساس اصول اقتصاد سرمایه داری دولت ها نباید نیازهای خود را از خارج کشور تامین کنند و با تکیه بر توان ملی به تولیدکننده کمک کند، تولید کننده نباید حداکثر سود را در نظر گیرد و باید به منافع ملی توجه داشته باشد، در حالیکه این اصل مهم در اقتصاد ایران فراموش شده است.

,

وی گفت: در اقتصاد سرمایه داری منافع ملی نکته اساسی است و تولید نقش مهمی را در تامین این منافع ایفا می کند، در صورتیکه از تولید غافل شویم ثروت ها به مقوله واردات و احتکار وارد می شوند.

,

کارشناس مسائل اقتصادی افزود: در شرایط کنونی نا‌به‌سامان اقتصاد کشور این فرصت وجود ندارد که اختیار کشور را بار دیگر به دستان اصلاح طلبان سپرده تا منافع ملی به تاراج رود و حاکمیت فقر بر جامعه افزایش یاید.

,

رزاقی مطرح کرد: در حال حاضر ۳۰۰ هزار نفر میلیارد در ایران فعالیت می کنند، کدام دولت می تواند دست این ها را کوتاه کند در حالیکه خود دارای نیروی تعیین کننده و تاثیرگذار هستند.

,

وی خاطرنشان کرد: آیا امکان دریافت مالیات از این افراد وجود دارد در حالیکه خود آن ها مسئولان را مدیریت کرده و به آن ها خط می دهند.

,

 مدیریت آسان شرایط کنونی با استفاده از تفکر مدیران جهادی

,  مدیریت آسان شرایط کنونی با استفاده از تفکر مدیران جهادی,  مدیریت آسان شرایط کنونی با استفاده از تفکر مدیران جهادی,

این دکترای اقتصاد ادامه داد: مدیریت شرایط کنونی از نظر کسانی که جهادی فکر می کنند بسیار ساده است، در حالیکه غمخوار مظلومانی هستند که در این ۳۱ سال به آن ها ستم شده است.

,

رزاقی بیان کرد: اگر مسئولان بخواهند به معنی واقعی به مردم خدمت کنند می توانند با استناد بر الگویی که توسط قانون اساسی ارائه شده است، فقر را در جامعه ریشه کن کنند.

,

وی تصریح کرد: در این راه باید همه افرادی که دارای ثروت و درآمد هستند، و غالب این ثروت غیر تولیدی است به بخش تولید ورود پیدا کنند.

,

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: برخی از مسئولان با رفتارهای خود استعماری خود آسیب هایی به کشور وارد کنند که بسیار بیشتر از آسیب تحریم های آمریکا است.

,

رزاقی ابراز کرد: این افراد با روش های نرم، نفوذ و سازماندهی سعی در آسیب زدن به کشور دارند و هیچ ترسی از وقوع انقلابی دیگر ندارند.

,

روشنفکران غرب گرا  دستیابی ایران به امکانات عظیم پس از دفاع مقدس را باور ندارند

, روشنفکران غرب گرا  دستیابی ایران به امکانات عظیم پس از دفاع مقدس را باور ندارند, روشنفکران غرب گرا  دستیابی ایران به امکانات عظیم پس از دفاع مقدس را باور ندارند,

وی در ارتباط با سقوط قیمت نفت، بی خاصیت بودن برجام و سکوت حامیان غرب پس از شکست برجام توضیح داد: این افراد معتقدند که ما قدرت صنعتی شدن را نداریم و به امکانات عظیمی که پس از دوران دفاع مقدس ایجاد شد، باور ندارند.

,

این دکترای اقتصاد اذعان کرد: مسئولانی با اینگونه عقاید، ژاپن و کره جنوبی را که پایگاه های نظامی آمریکا در آن ها قرار دارند را به عنوان الگو برگزیده اند، هاشمی رفسنجانی پس از پایان جنگ اعلام کرد ما با دنیا جنگی نداریم پس نیازی هم به ارتش و سپاه قدرتمند نداریم.

,

رزاقی افزود: آمریکا در ۱۲۰ کشور جهان پایگاه نفتی دارد، بسیاری از این کشورها خام فروش و نفتی هستند همچون عربستان و یا درآمد خود را از فروش محصولات کشاورزی تامین می کنند.

,

فریب و دروغ راهکار مسئولان خودباخته برای دور زدن مردم

, فریب و دروغ راهکار مسئولان خودباخته برای دور زدن مردم, فریب و دروغ راهکار مسئولان خودباخته برای دور زدن مردم,

وی اظهار کرد: البته فروش محصولات کشاورزی در بازار بین المللی سودآور نیست چرا که آمریکایی ها با تامین هزینه کشاورزان خود، محصولات کشاورزی ارزان قیمت تولید می کنند و با این حجم تولید، بازار بین المللی محصولات کشاورزی را کنترل می کنند.

,

کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: در این شرایط بیان این مطلب که کشورهای دارای پایگاه نظامی رشد می کنند و صنعتی می شود تنها یک خیال است و مسئولان ما باور آن را کتمان می کنند.

,

رزاقی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان خودباخته با روش هایی همچون دروغ گویی، فریب کاری و با استفاده از فضایی که کوچک ترین نشانه ای از جوانمردی در آن وجود ندارد، مردم را دور می زنند و برای منافع خود تلاش می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه