اخبار داغ

برگزاری شب زنده‌داری مردم اهل سنت کردستان در شب قدر با رعایت پروتکل بهداشتی

برگزاری شب زنده‌داری مردم اهل سنت کردستان در شب قدر با رعایت پروتکل بهداشتی
با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با کرونا، روزه‌داران اهل سنت کردستان در شب های لیالی القدر در مراکز دینی و مذهبی دست به دعا برداشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، ضرورت رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی موجب شد تا شب احیای امسال متفاوت تر از همه شب احیاهای تاریخ اسلام باشد؛ احیایی که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و با ماسک و دستکش و استفاده از وسایل ادعیه و سجاده شخصی انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

در این بین بودند افرادی که با رعایت همین فاصله اجتماعی در خانه ها ماندند و ترجیح دادند تا احیای امسال را در خانه و با تلویزیون تجربه کنند تا خدای ناکرده ناقل این بیماری به افراد دیگر نباشند.

,

همزمان با قرار گرفتن در آستانه شب‌های قدر و با رفع برخی از محدودیت‌ها از سوی ستاد ملی کرونا و اعلام پروتکل بهداشتی برای حضور در مساجد و تکایا، نور امیدی در دل ها تابیده شد تا بتوان شب‌ قدر را در مساجد و خانه خدا برگزار کرد.

,

, ,

مسئولان استان کردستان هم  مانند سراسر کشور برای محدود کردن جمعیت متقاضی در مراسم احیای شب قدر در ماه رمضان فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل بهداشتی را گوشزد کرده و با رعایت همه این موارد اولین مراسم شب قدر مردم اهل سنت کردستان در مساجد، برگزار شد.

,

احیای شب‌های قدر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مساجد کردستان

, احیای شب‌های قدر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مساجد کردستان,

 با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش برای مقابله با کرونا، مردم مومن استان کردستان با حضور در مساجد، مصلی‌های جمعه و مراکز مختلف دینی و مذهبی ندای یا الله سر دادند.

,

, ,

مسجد قبا سنندج هم همچون همه مساجد استان کردستان امسال میزبان مومنان برای مراسم احیای شب قدر بود و افراد حاضر با زمزمه « یا الله » حاجت ها را بر زبان جاری کرده و طلب آمرزش گناهان و رخت بر بستن ویروس کرونا کردند.

,

دانیال محمد پناهی یکی از شهروندان سنندجی حاضر در مراسم شب قدر در مسجد قبا سنندج در گفتگو با خبرنگار کردتودی عنوان کرد:  شب قدر شب استجابت دعا و خواستن و نیایش است و امسال هم به رسم هر ساله با حضور در مسجد جامع قبا سنندج، شب قدر خود را همراه با خانواده برگزار کریم.

,

وی افزود: مهمترین دعای من در این شب سلامتی همه مردم و مومنان بوده است تا بتوانیم با سلامت از این بیماری عبور کرده و همچون همیشه در کنار برادران مومن و دینی خود به عبادت حق تعالی در صفوف به هم پیوسته بپردازیم.

,

این شهروند سنندجی با اشاره به رعایت پروتکل بهداشتی در مسجد  و توزیع ماسک و ضدعفونی مکان اجتماع در شب قدر اظهار کرد: اگر چه این بیماری موجب شد تا بسیاری از مردم برای جلوگیری از شیوع بیماری به مساجد نیامده و در منازل قرآن به سر داشته باشند؛ اما قطعا" خیلی زود با رعایت بهداشت و نکات بهداشتی از این بیماری عبور کرده و دوباره در کنار هم خواهیم بود.

,

, ,

مردم مومن و خداجوی استان کردستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا و استفاده از ماسک و دستکش در محل‌های برگزاری مراسم شب قدر حضور یافتند و با راز و نیاز به درگاه خداوند متعال و تضرع و توسل به آستان پروردگار رحیم، طلب مغفرت و عافیت کردند.

,

, ,

در این آئین 3 ساعته، ماموستا سید احسن حسینی امام جمعه موقت سنندج در مسجد قبا این شهر به اهمیت شبهای لیالی قدر اشاره کرد و گفت: شب‌های لیله‌القدر بهترین زمان برای توبه کردن از گناهان و بازگشت به سوی پروردگار است و حضور در مساجد و شب زنده‌داری انسان را به آرامش می‌رساند.

,

حسینی تاکید کرد: عبادت در این شب ها به اندازه عبادت در طول سال است چرا که در این شب ها قرآن بر پیامبر نازل شده است.

,

, ,

وی تصریح کرد: حضور جوانان در مراسم مذهبی و خصوصا شب های قدر آنها را از گناهان دور می سازد و بخش زیاد از مشکلات فعلی جامعه به ویژه در حوزه آسیب های اجتماعی از بین می رود و جامعه به سمت سلامت و سعادت پیش می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه