اخبار داغ

در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود؛

تجاری‌‎سازی سیب زمینی بذری به روش ایروپنیک در چهارمحال و بختیاری

تجاری‌‎سازی سیب زمینی بذری به روش ایروپنیک در چهارمحال و بختیاری
تجاری سازی سیب زمینی بذری به روش ایروپنیک سهم کشور را در تولید این محصول با 30 تا 40 درصد افزایش عملکرد به رتبه بالاتری ارتقاء می دهد که پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در آینده ای نزدیک این محصول را تجاری سازی و وارد کشور می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ دانش پژوهان دانشگاه شهرکرد فعالیت تحقیقاتی خود را در تولید کشت سیب زمینی بذری به مرحله تجاری سازی رساندند.

با سیستم ایروپنیک می توان سیب زمینی بذری عاری از ویروس تولید کرد

دکتر رحیم برزگر عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد در خصوص تولید کشت سیب زمینی بذری اظهار کرد: با همکاری مرکز دانشگاه ما موفق به تولیبد سیب زمینی بذری شدیم که پس از یک سال کار پژوهشی امروز مرکز نو آوری شهرکرد این موفقیت را به نام خود رقم زد.

وی با اشاره به اینکه کشور ما سالانه هزار تن وابستگی واردات غده کلاس سوپر الیت (SE) سیب زمینی را دارد عنوان کرد: سیستم ایروپنیک عملکرد بسیار بیشتری نسبت به سایر سیستم ها دارد و با مصرف حداقل آب می توان سیب زمینی بذری عاری از ویروس را تولید کنیم.

به گزارش جهانبین نیوز، هم اکنون شیوه رایج در کشت بذر سیب زمینی هیدرو پنیک داخل بستر بوده که شیوه جدید ایروپنیک یا هواکشت ، مزیت های کشت را در این محصول تقویت می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
, با سیستم ایروپنیک می توان سیب زمینی بذری عاری از ویروس تولید کرد ,
,
,
,
,
,
,

با کشت ایروپنیک در هر متر مربع بیش از هزار غده بذری می توان کشت کرد

برزگر عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد گفت: ویژگی های کشت ایروپنیک این است که در هر متر مربع بیش از هزار غده بذری در مزرعه می توان کشت کرد.

وی اذعان داشت : در  روش تولید ایروپنیک میزان محصول ماده غذایی و آب با حداقل پرتی و کمتر از 5 درصد مواجه هستیم.

به گزارش جهانبین نیوز؛ بر اساس آخرین آمار روستایی کشور این رانت با تولید سالانه بیش از 5 میلیون تن سیب زمینی رتبه 13 جهان را دارد .

تجاری سازی سیب زمینی بذری به روش ایروپنیک سهم کشور را در تولید این محصول با 30 تا 40 درصد افزایش عملکرد به رتبه بالاتری ارتقاء می دهد.

پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری این محصول را در آینده نزدیک تجاری سازی و وارد بازار می کند.
 
انتهای پیام /
 

, با کشت ایروپنیک در هر متر مربع بیش از هزار غده بذری می توان کشت کرد ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه